horseware flugtäcken?

Lydia

Trådstartare
vilket horseware-flugtäcke täcker undersidan av magen, och undersida av halsen bäst?
Funderar på ett Rambo Sweetitch Hoody..

hästen har ett par amigotäcken (tunnt termotäcke och tjockt utetäcke), som passar precis i storlek 130. Innetäcket sitter perfekt men utetäcket är på gränsen, men funkar.
Men 130 i Rhino wug är lite väl litet.

Så frågan är om man ska ta storlek 140?

Sv: horseware flugtäcken?

Kolla deras hemsida. Där finns bilder på alla täcken. Dock glider deras halsar ner och sitter åt.

nej inte på sweet itch och dustbuster! amigo halsen glider dock ner.

lydia; tycker sweeticth täcket är jättebra, skyddar mkt bättre än ett vanligt nättäcke. jag har stl 7 på mitt, har 6'9 på dustbuster och det var trångt i halsen så gick upp en stl. min häst har kraftig nacke. blev lite långt i ryggen men det tycker jag inte gör något, då skyddare det ju lite extra. så jag skulle helt klart ta den större stl om jag vore du. det täcker inte hela magen på min men på en häst som är smalare över ryggen så gör det nog det.

annars är mark todds flugtäcke bra det har magplatta.

jag har Amigo mio flugtäcket, ångrar faktiskt mitt köp. Halsen vrider sig och halkar ner så den sitter åt, sen ligger inte täcket still på min häst, bara åker åt sidan hela tiden.
Men jag är nöjd med alla andra täcken jag köpt från horseware men är inte nöjd med mitt senaste köp.. :/

Jag har Rambo Protector.

Bra kvalitet, skyddar hela hästen, ligger stilla, halsen sitter uppe, inget skav! (annars mkt skavkänslig häst)

Min häst är ganska nätt så täcket skyddar runt hela magen!

Är supernöjd!

Diana

Jag har Rambo Sweetitch Hoody till 2 utav mina hästar.
Jag tycker att det är jättebra, helt klart det bästa jag har provat.
Halsen är inte alls som på de andra, den är väl tilltagen och glider inte ner.
Det är ingen magplatta på det men det täcker näsar hela magen.

jag tyckte inte att man såg magdelen osv ordentligt på de bilder jag sett?

Tack för era svar :)

Tar gärna emot fler erfarenheter/synpunkter :)

Jag har ett Rambo Protector o ett Amigo Bug Rug.

Amigot är helt ok, inget skav. Men halsen glider ner o det är dessutom gigantisk i bogen. Iof skulle jag nog köpt en storlek mindre.

Rambot är betydligt bättre o dyrare... På det glider inte halsen ner o det skyddar hela magen. Men det är också stort i bogen tycker jag, trots att jag gick ner en storlek. Helt klart värt sina pengar!

vad brukar hästen ha för storlek på täcken och vilken storlek valde du på horseware?
Har du jämfört med horsewareregntäcke eller horsewaretermotäcke?
Hmm, hon kanske kan ha 130 iaf.. Hon skulle behöva ha horseware-135täcke.. för 130 är lite/mkt litet i horseware och jag tror att vissa 140-horseware kan bli stoort..

jag lånar din tråd lite :)

Det här vattentäta täcket (Waterproof Fly Rug Liner) som man kan sätta fast i alla HW flugtäcken (som tillverkats efter feb 2007). Hur sätter man fast det?

kanske läge att byta det då?
samma problem med mitt vanliga amigo, halsen glider ner. förmodligen pga att nätet är så tunnt och mjukt. men resten av täcket ligger bra!

Har vanligtvis mellan 145-155. På Amigos regntäcken passar 145(6,6) bäst (blir kanske liiite korta men passar bäst i bogen), på vintertäcken däremot passar 155(6,9) bäst. Amigo flugtäcket är stl 155 men det är så pass stort i bogen att jag inte tror att en stl mindre skulle funka heller.

Rambot är stl 145, hade gärna provat en stl mindre alltså 140 (6,3). Men tror att halsen skulle bli för kort då, hästen är stor nästan 175... Täcket sitter ju bra ändå. Ett riktigt bra täcke!!

Jag upplever HWs täcken liite stora i stl, på min är det framför allt i bogen. Flugtäckena tycker jag däremot är väldigt stora i stl. Men det är vad jag upplever, verkar inte som att andra tycker det...

ush nu blev detta jobbigt. Ska köpa ett HW rambo Sweetitch Hoody men blev väldigt osäker på storleken nu. Har en welsh cob med storlek 135 i alla "vanliga" täcken. Har ett amigo regn som han har 140 (6,3) i och det ligger superbra. Har storlek L i halsen till det. Hade tänkt köpa ett i samma storlek (140) men det blir kanske gör stort då? Vad tror ni som har?

Jag köpte ett HW rambo Sweetitch Hoody storlek 145 till min kuse som har 145 i andra täcken och det sitter perfekt på henne.

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 286
Senast: Camigween
·
Utrustning Vad finns det för flugtäcken som har lång hals? Jag vill att täcket ska täcka hela halsen när hästen betar. Min häst har ganska lång...
Svar
5
· Visningar
964
Senast: rosenknopp
·
Utrustning Har ni behövt gå upp i storlek på tjockare utetäcken från HW? Pållen har inte använt sitt 200 gs täcke på några år (sedan han var typ 5...
Svar
1
· Visningar
1 141
Senast: HannaZ
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 519
Senast: Niki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka