Horseware Rhino vs. Rambo

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Eeiram
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 923
E

Eeiram

Jag skall köpa ett övergångstäcke och har fastnat för Horseware, mediumfodrat 200 gram. Jag har Rhinotäcken sedan tidigare men funderar nu på om det är värt att lägga pengar på ett Rambo i stället? Är det mycket som skiljer dessa täcken åt?

Som en tilläggsfråga undrar jag om någon har Rambo Wug mediumfodrat? Finns detta bara i blått (de andra Rambo Wug-täckena är lila)?

Sv: Horseware Rhino vs. Rambo

Går din häst med andra i hagen som tenderar att bita i täcket? I så fall är det bättre med Rambo eftersom de har starkare yttertyg.

Är din häst lite grövre blir ibland Rhino lite trångt. Och då är det bättre med Rambo.

Men förutom det ser jag inga fördelar med Rambo jämfört med Rhino. Det är mycket dyrare men samma passform/vattentäthet/andasfunktion/foder/innertyg.

Så jag hade tagit ett Rhino om jag skulle välja.

Men det finns även AMIGO som är billigare än både Rambo och Rhino. De är också väldigt bra och finns i 200 gram. Men har samma passform/vattentålighet/andasfunktion/foder/innertyg som övriga Horsewaretäcken.

Rambo är mkt slittåligare men har du ingen täckes marodör är det ingen skillnad, som sagt är passform etc precis samma. Har båda o föredrar nog Rhinot, det väger lite mindre än vad Rambot gör.
Rambot finns bara i blått, det är de ofodrade och vinterfodrade som är lila, kanske för att de inte ska förväxlas?

har iof flest Rambo täcken men tycker att Rhino är enklare att "hantera".

Liknande trådar

Utrustning hästen extremt svår hitta täcken med bra passform på. Rambo wug är so far det enda som funkat. So far so good - men de har ett hopp... 2
Svar
32
· Visningar
3 827
Utrustning Vilket täcke av Horsewares Rambo och Rhino tycker ni håller vattentätt bäst? Jag har ett haft Rambo Original LIte (med v-knäppning) som...
Svar
10
· Visningar
1 152
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 294
Senast: Camigween
·
Utrustning Jag sitter och velar vad jag ska köpa för täcke till Ica (får pengar i födelsedagspresent och julklapp av mamma). Förutsättningarna...
Svar
19
· Visningar
2 607
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka