F
Farouk
Har länge funderat på att köpa ett nytt vinter/hösttäcke, och bestämt mig för ett Horseware, dock inte vilken MODELL
Evergreen fick hem sitt Rhino Wug-täcke till sin maxade D-ponny, och i det täcket hade hon 125 (hon har vanligen 135...)
Det passade bra.
Nu till mina frågor:
Vad tror ni om storlekarna i PONNYTÄCKENA, alltså dom med storlekar från 85 - 115?
Min häst har 125 i "vanliga" täcken, och då borde hon rymmas i ett 115, tycker jag.
MEN, 115-storleken finns BÅDE i "hästtäckena" OCH bland "ponnytäckena".
Tror ni det skiljer sig ngt i dessa?
Det är lite förvirrande när dom finns i både häst/ponny, men till olika pris (vilket jag ska försöka utnyttja
)
VART tror ni isf dom dragit in några extra cm, om ponnytäckena är MINDRE?
Jag har ett ganska (
) så kraftigt C-ponnysto, New Forest.
Korta ben också för den delen, och Horsewaretäckena är ju lite längre, så man vill ju inte att hon ska snubbla.
Dom täckena jag tänker på är:
Rhino Pony Plus Turnout
Rhino Pony Wug Turnout
Alla funderingar av intresse!
Evergreen fick hem sitt Rhino Wug-täcke till sin maxade D-ponny, och i det täcket hade hon 125 (hon har vanligen 135...)
Det passade bra.
Nu till mina frågor:
Vad tror ni om storlekarna i PONNYTÄCKENA, alltså dom med storlekar från 85 - 115?
Min häst har 125 i "vanliga" täcken, och då borde hon rymmas i ett 115, tycker jag.
MEN, 115-storleken finns BÅDE i "hästtäckena" OCH bland "ponnytäckena".
Tror ni det skiljer sig ngt i dessa?
Det är lite förvirrande när dom finns i både häst/ponny, men till olika pris (vilket jag ska försöka utnyttja
VART tror ni isf dom dragit in några extra cm, om ponnytäckena är MINDRE?
Jag har ett ganska (
Korta ben också för den delen, och Horsewaretäckena är ju lite längre, så man vill ju inte att hon ska snubbla.
Dom täckena jag tänker på är:
Rhino Pony Plus Turnout
Rhino Pony Wug Turnout
Alla funderingar av intresse!