Horsewaretäcken

jenred

Trådstartare
Det är ganska stor skillnad i pris på Amigo, Rhino och Rambo (utetäcken). Vad är den stora skillnaden? Är Rambo värt dubbla priset?

Sv: Horsewaretäcken

Vårat rambo täcke som vi köpte till chebban förra vintern har vart suuperbra, kanon i passform och inte ett enda skav (som han brukar få) är varmt dom riktigt kalla vinterdagarna som endel täcken kan svika med.. men det vi blev mest förvånade var att täcket fortfarande ser ut somm nytt! fasten han har gått med hästar som typ käkar upp täcken, inte ett märke, fast vi sett hästarna bitit i de.. en annan tjej i stallet fick en jättereva på sitt. Så har man råd tycker jag man ska sattsa på rambo, vi hittade vårt på rea :bump: (nedsatt pris till 2000) :angel:

Ytterligare en fråga, ska man satsa på vanlig frontknäppning eller kryss? Är det mindre risk för bogskav med kryssknäppningen?

Jag har ratat alla andra utom rambotäckena. Rhino och amigo har läckt igenom för mig. Ska du satsa på HWska du ha rambo. De andra är bara dyra... för de behöver du byta ut.
Ett rambo har du 3 års garanti på. Det är värt pengarna...
Jag har kryssknäppning på mina 3- ett i varje tjocklek.
Vet folk som haft sina i 10-15 år... utan att det blivit sämre..

Min har 145 i dom precis som alla andra täcken. Men han är inte tunn över bogarna- OBS ej bred heller.
Annars är de nog ganska stora i stl. Speciellt Coolertäckena. Där hade jag nog haft 140 eg...

Jag har ett rhino regntäcke, det håller tätt en hel dag i ösregn. Visst är han blöt en bit inunder täcket vid bogen, där vattnet rinner in. Finns en massa Amigo regntäcken i stallet, på diverse olika hästar, och det är väldigt varierande kvalitet på dem. En del håller emot regn en hel dag och andra släpper igenom efter halva dagen ungefär.

jag har strl 140 på min häst, och de täcken han har i 145 är ngt för stora medan detta sitter perfekt.

Ska du ha 135 - ta 130. Annars är de ganska normala i storlekarna.

Liknande trådar

Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
234
Senast: EZMK
·
Utrustning Undrar över skillnaderna mellan "originalet" Equiband och de billigare varianterna som Catago. Verkar fylla samma funktion men det...
Svar
1
· Visningar
314
Senast: Kristall10
·
Fritid ... är det någon här inne som åkt det och kan berätta lite om hur det funkar och hur det ser ut? Jag ska åka upp och hälsa på en kompis... 2
Svar
30
· Visningar
1 496
Senast: Mineur
·
Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
395
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka