hösilage med örter?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Jenni73
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 691
J

Jenni73

Halloj,

Jag har snackat med en kille som vi ska boka hösilage hos för nästa år(eller säsong) och han har ett hösilage med örter i. När jag snackade med honom satt han inte hemma så han kunde inte se vad det var för örter.

Vad brukar det vara för örter? Är det ok att ge det till ett dräktigt sto tror ni?

//Jenni

De brukar vara rätt harmlösa örter. Finns örtblandningar för insådd man kan köpa, jag har sådan på vallen i beteshagen (inte jag som sått) och hitills har jag inte hittat en enda ört som egentligen anses ha någon specifik verkan. Däremot tycker hästarna det är trevligt med variationen och går och plockar 'lite av varje' (utom nåt blått som jag inte ens vet var det är).

Så jag tror att du kan vara helt lugnt och att din häst bara kommer tycka det är trevligt med variationen. Men känner du dig osäker är det ju bara att kolla upp alla örterna.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 575
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
516
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Små barn små bekymmer, stora barn stora. Känns det som. Dottern går i åttan och umgås rätt intensivt med ett par killar och en... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
9 564
Senast: Cambrie
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 092
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka