• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare pluttsara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 909
P

pluttsara

Jag undrar om någon vet vad som kan vara fel med min 5 åriga hankatt...
Han har en förskräcklig hosta, den låter jätte hemskt.
han är avmaskad och vaccinerad, har varit hos veterinären men de hittar inget fel. Någon som varit med om liknande?
Hostan har hållt i sig i snart ett år i och för sig inte varje dag.... Tacksam för svar :bow:

Astma kanske,vet en katt som har det o den hostar om den inte får sin kortisonspruta kontenuerligt,dvs var tredje månad.
den katten är 17 år......o har haft det i 4 år.
Behöver verkligen inte vara samma men det är ju värt att kolla upp. :D

Min hankatt har nyligen fått diagnosen astma. Han hostade ungefär en ggr/dagen. Vet trodde först det var lunginflammation, men efter fyra olika antibiotikakurer som inte had enågon verkan så fick vi inse att det var astma. Han står nu på kortisontabletter 3 ggr/veckan, och mår bra på det, han hostar inte mer.
Vi ska testa att sänka dosen gradvis, vi började med 2 tabletter/dagen.

Tack för era svar, nu bär det av till veterinären igen...

Sara :rofl:

Liknande trådar

Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 177
Senast: Asko
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
750
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
563
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka