Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack :D det har varit ganska jobbigt faktiskt! Dels för att man är så inställd på datumet man får av BM (jag vet att man inte ska vara det egentligen :angel:) och dagarna har gått sååå långsamt!! Kroppen är verkligen färdig med detta nu, det är så tungt att sova och vända sig på natten. Jag kände mig nog lite besviken på MVC också att dom inte kunde ge hinnsvepning eller något för att få lite fart på det. Och jag har provat det mesta för att få fart på det hela, men ikke :meh: igångsättning var väl inte riktigt den utgången jag hoppats på men vad ska man göra, förhoppningsvis kommer bebis snart :love:
Hur långt har du kvar?
Jag hade samma känsla när jag gick över och var också besviken på mvc som inte ville ge hinnsvepning och att man inte sätter igång på BF +14 utan att man ska vänta ytterligare nån/några dagar..

Hoppas att bebis är här snart för dig!
 
Idag kl 13,31 tittade vår kille ut på 4470 g! En bastant pojke alltså. Efter att ha kämpat sen kl 15 igår torsdag fick vi till slut ge upp då bebis huvud inte gled ner helt trots att jag va färdig o öppen 10 cm. Det blev til slut kejsarsnitt.
Men såååå fin han är :love::love: vilken känsla!

Stort grattis! Ja, visst är det en underbar känsla! :love:
 
Hade glömt av buke lite nu igen!!
Men va mycket det händer här stort grattis till er som fått era barn :heart

25 dagar kvar här och så hemskt mycket förvärkar (?!) började i förrgår kväll! Igår kväll ännu värre! Alvedon fungerade inte heller men tack och lov avtog det igen! Sitter i bilen nu för att kolla hundvalp 4 timmar hemifrån och när man kommit 2 timmar och de drar igång så jag blir alldeles kallsvettigt blir jag lite halvorolig minst sagt :grin: framförallt tänker jag att jag absolut inte skulle stå ut att ha det såhär 6 veckor till :banghead:
 
Det chockerar mig hur förälskad man kan vara i någon man haft hos sig i tre dagar! Den här gången slog kärleken verkligen till direkt, jag börjar nästan gråta bara jag ser på honom. Det tog mycket längre tid med anknytningen förra gången och det är en mäktig känsla att få uppleva den här direkta, nästan smärtsamma kärleken från start :heart. Vi ammar, ammar och ammar dygnet runt, men också det känns verkligen helt lugnt. Det är är ju en så kort period. Sen får vi väl se om tredagarsgråten sätter in snart, men här och nu njuter vi verkligen till 100%.
 
Det chockerar mig hur förälskad man kan vara i någon man haft hos sig i tre dagar! Den här gången slog kärleken verkligen till direkt, jag börjar nästan gråta bara jag ser på honom. Det tog mycket längre tid med anknytningen förra gången och det är en mäktig känsla att få uppleva den här direkta, nästan smärtsamma kärleken från start :heart. Vi ammar, ammar och ammar dygnet runt, men också det känns verkligen helt lugnt. Det är är ju en så kort period. Sen får vi väl se om tredagarsgråten sätter in snart, men här och nu njuter vi verkligen till 100%.

Låter helt underbart! :love:
 
Det chockerar mig hur förälskad man kan vara i någon man haft hos sig i tre dagar! Den här gången slog kärleken verkligen till direkt, jag börjar nästan gråta bara jag ser på honom. Det tog mycket längre tid med anknytningen förra gången och det är en mäktig känsla att få uppleva den här direkta, nästan smärtsamma kärleken från start :heart. Vi ammar, ammar och ammar dygnet runt, men också det känns verkligen helt lugnt. Det är är ju en så kort period. Sen får vi väl se om tredagarsgråten sätter in snart, men här och nu njuter vi verkligen till 100%.

Fantastiskt 😍
 
Det chockerar mig hur förälskad man kan vara i någon man haft hos sig i tre dagar! Den här gången slog kärleken verkligen till direkt, jag börjar nästan gråta bara jag ser på honom. Det tog mycket längre tid med anknytningen förra gången och det är en mäktig känsla att få uppleva den här direkta, nästan smärtsamma kärleken från start :heart. Vi ammar, ammar och ammar dygnet runt, men också det känns verkligen helt lugnt. Det är är ju en så kort period. Sen får vi väl se om tredagarsgråten sätter in snart, men här och nu njuter vi verkligen till 100%.

Det låter underbart :love:
Jag känner tyvärr inte helt igen mig i det. För mig har det tagit lite tid båda gångerna. Jag har inte varit likgiltig på något sätt, utan jag har tyckt väldigt mycket om båda två direkt, men det där superstarka kärleken har vuxit fram allt eftersom. Det är verkligen väldigt tydligt med äldsta sonen som nu är 15 månader. Jag börjar fortfarande nästan gråta när jag ser honom, han är så himla underbar :heart
Med lillebror, som också är helt fantastisk, så känner jag hur det växer mer för varje dag nu, vilket känns bra :heart Men det skulle vara häftigt att få uppleva den där himlastormande kärleken från första sekund. På ett vis känns det hemskt att säga att jag inte gjort det, för jag älskar ju mina barn så mycket, men har inte upplevt det så där överväldigande från första stund som t ex du beskriver. Det är nog dock väldigt vanligt att det är så.

Nu måste jag ta och få tummen ur och skriva ner min förlossningsberättelse, lillebror blir ju hela två veckor gammal imorgon! :nailbiting::D
 
Det chockerar mig hur förälskad man kan vara i någon man haft hos sig i tre dagar! Den här gången slog kärleken verkligen till direkt, jag börjar nästan gråta bara jag ser på honom. Det tog mycket längre tid med anknytningen förra gången och det är en mäktig känsla att få uppleva den här direkta, nästan smärtsamma kärleken från start :heart. Vi ammar, ammar och ammar dygnet runt, men också det känns verkligen helt lugnt. Det är är ju en så kort period. Sen får vi väl se om tredagarsgråten sätter in snart, men här och nu njuter vi verkligen till 100%.
Visst är det fantastiskt :heart den kärleken man känner. För mig tog det nästan en dag o landa i allt men när man väl känner att man gjort det så är det ju det finaste man kan uppleva :love:
 
Det låter underbart :love:
Jag känner tyvärr inte helt igen mig i det. För mig har det tagit lite tid båda gångerna. Jag har inte varit likgiltig på något sätt, utan jag har tyckt väldigt mycket om båda två direkt, men det där superstarka kärleken har vuxit fram allt eftersom. Det är verkligen väldigt tydligt med äldsta sonen som nu är 15 månader. Jag börjar fortfarande nästan gråta när jag ser honom, han är så himla underbar :heart
Med lillebror, som också är helt fantastisk, så känner jag hur det växer mer för varje dag nu, vilket känns bra :heart Men det skulle vara häftigt att få uppleva den där himlastormande kärleken från första sekund. På ett vis känns det hemskt att säga att jag inte gjort det, för jag älskar ju mina barn så mycket, men har inte upplevt det så där överväldigande från första stund som t ex du beskriver. Det är nog dock väldigt vanligt att det är så.

Nu måste jag ta och få tummen ur och skriva ner min förlossningsberättelse, lillebror blir ju hela två veckor gammal imorgon! :nailbiting::D

Med första barnet kände jag direkt att jag skulle beskydda honom, men det var mer en betungande plikt än en fråga om kärlek. Det var som om jag fått ett jobb - som jag inte hade utbildning för och som jag inte fick betalt för. Därför blev jag otroligt förvånad över att uppleva den där överväldigande kärleken direkt den här gången!

Förlossningsberättelse får vänta ett tag här. Har begärt ut journaler för att få hjälp att minnas och ska gå igenom min förlossning (eller snarare det långdragna slutskedet) med förlösande barnmorska under nästa vecka. Ska bli skönt, även om jag känner helt OK med upplevelsen såhär i efterhand.
 
Stort grattis:love::heart Så skönt att allt gått bra!
(Jag har missat varför du fått tidig igångsättning?)

Oj, glömt svara på detta! Jag fick en hinnsvepning för att skynda på förloppet lite. På grund av att bebis beräknades vara stor, att jag hade såna problem med foglossning, samt att min första förlossning gick blixtsnabbt och jag då sprack mycket. Allt detta sammantaget gjorde att man inte ville att jag skulle gå över. De kallade dock inte det igångsättning då det bara hann bli en hinnsvepning :)

Kollade kalendern och det är 41dagar tills vårt knyte är hos oss:love: Men samtidigt så HERREGUD!? 41DAGAR!!! Sammy är ju fortfarande pytteO_o Hur rörigt blir inte livet liksom:rofl:

Nu är jag bara knappt två veckor in i tvåbarnslivet, med en storebror på 15 månader, så jag ska nog inte säga så mycket än, men hittills har allt gått väldigt smidigt måste jag säga, så det finns hopp! :D:up:
 
Oj, glömt svara på detta! Jag fick en hinnsvepning för att skynda på förloppet lite. På grund av att bebis beräknades vara stor, att jag hade såna problem med foglossning, samt att min första förlossning gick blixtsnabbt och jag då sprack mycket. Allt detta sammantaget gjorde att man inte ville att jag skulle gå över. De kallade dock inte det igångsättning då det bara hann bli en hinnsvepning :)



Nu är jag bara knappt två veckor in i tvåbarnslivet, med en storebror på 15 månader, så jag ska nog inte säga så mycket än, men hittills har allt gått väldigt smidigt måste jag säga, så det finns hopp! :D:up:

Ok, ja då är det skönt att slippa gå över! Och va bra att det inte behövdes mer ”avancerade” grejer för att det skulle starta:)

Jag hoppas också på en smidigt första tid med två småttingar samtidigt! Sammy kommer ju vara nästan på dagen 18mån när liten kommer, han är inne i en otroligt mammig period/fas som jag hoppas hinner lägga sej lite tills dess.
Men jag är väl inte direkt så orolig just för den biten utan det är nog för egen del att jag är rädd att känna mej otillräcklig, sen ska jag ju snittas också och få honom att förstå att han inte får klänga över magen blir nog en utmaning. Maken ska vara hemma första månaden med oss och det är nog bra:up:
 
September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
18/9 - aprilia (maybebaby), 30 år, första barnet.
19/9 - Omega, 28 år, andra barnet.

Oktober
11/10 madde_padde 33 år, andra barnet
14/10 amk, 31 år, andra barnet
19/10 Catrool, 33 år första barnet
23/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
22/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
4/11 Zodium 31 år, Första barnet
4/11 Olina, 33 år, andra barnet
6/11 Trollunge, 29 år, första barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
27/11 Punakha1, 38år, första barnet

Födda:

13/9: Okeydokey, pojke, 4078 gram, 54 cm.

Hoppas jag hittade senaste listan! Vet inte riktigt vilken info ni andra vill ha med, men det går ju att lägga till saker efterhand.
 
Hu, ställde mig på vågen i morse och som jag misstänkt har jag rasat ner en bit under min utgångsvikt såhär fem dagar efter förlossningen. Var samma sak med första barnet och då blev jag osunt mager efter ett tag. Någon annan som haft samma problem efter graviditet? Försöker tänka på mellanmål och att äta energitätt, men från att ha varit vrålhungrig i slutet av graviditeten är jag bara riktigt hungrig på morgonen nu. Kanske ska passa på att typ hälla grädde på filen till frukost helt enkelt :idea:.

Annars är livet ljuvligt just nu, trots att jag är mördande trött. Är så glad att vi fick denna hoppsangraviditet, annars hade jag inte fått uppleva det här :heart.
 
Hu, ställde mig på vågen i morse och som jag misstänkt har jag rasat ner en bit under min utgångsvikt såhär fem dagar efter förlossningen. Var samma sak med första barnet och då blev jag osunt mager efter ett tag. Någon annan som haft samma problem efter graviditet? Försöker tänka på mellanmål och att äta energitätt, men från att ha varit vrålhungrig i slutet av graviditeten är jag bara riktigt hungrig på morgonen nu. Kanske ska passa på att typ hälla grädde på filen till frukost helt enkelt :idea:.

Annars är livet ljuvligt just nu, trots att jag är mördande trött. Är så glad att vi fick denna hoppsangraviditet, annars hade jag inte fått uppleva det här :heart.
Skönt allt övrigt verkar toppen! Så man vill att det ska vara:heart

Jag gick ner allt med råge 14dagar efter vår änglatös föddes, jag fick se till att äta trots obefintlig hunger och efter ca 2mån började det vända.
 
Åh, stort grattis till alla bebisar som tittat ut!! :heartheart :love::love: @Samsas @Omega @Okeydokey @Poison-heart

För mig är det ju BF idag :nailbiting::o Men ingen bebis på g än iaf... Längtar nu! :love: Haft lite molvärk på kvällarna senaste veckan, så kroppen förbereder sig väl vad som komma skall. Känns så overkligt att man snart har en bebis i famnen..!
Mår väldigt bra och sover bättre än tidigare, det är jag otroligt tacksam för! Kört lite korta pass i vårt hemmagym i garaget senaste två kvällarna, känns härligt att kroppen är så pigg! :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 880
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 182
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 209
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 840
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp