Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har lillebror fått sitt tungband klippt, vi har åkt buss till sjukhuset, ammat i ett väntrum och åkt buss hem igen utan större problem. Inget vidare att hålla fast en gråtande bebis som av förklarliga skäl inte vill ha en sax i munnen, men tungbandet var så pass kort att det med största sannolikhet påverkar hans grepp vid amningen så det var bra att vi fick det gjort.
 
Idag har lillebror fått sitt tungband klippt, vi har åkt buss till sjukhuset, ammat i ett väntrum och åkt buss hem igen utan större problem. Inget vidare att hålla fast en gråtande bebis som av förklarliga skäl inte vill ha en sax i munnen, men tungbandet var så pass kort att det med största sannolikhet påverkar hans grepp vid amningen så det var bra att vi fick det gjort.
Usch låter inte roligt men förstår varför :heart
 
September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
18/9 - aprilia (maybebaby), 30 år, första barnet.
19/9 - Omega, 28 år, andra barnet.

Oktober
11/10 madde_padde 33 år, andra barnet
14/10 amk, 31 år, andra barnet
19/10 Catrool, 33 år första barnet
23/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
22/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
4/11 Zodium 31 år, Första barnet
4/11 Olina, 33 år, andra barnet
6/11 Trollunge, 29 år, första barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
27/11 Punakha1, 38år, första barnet

Födda:

13/9: Okeydokey, pojke, 4078 gram, 54 cm.

Hoppas jag hittade senaste listan! Vet inte riktigt vilken info ni andra vill ha med, men det går ju att lägga till saker efterhand.
September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
18/9 - aprilia (maybebaby), 30 år, första barnet.
19/9 - Omega, 28 år, andra barnet.

Oktober
11/10 madde_padde 33 år, andra barnet
14/10 amk, 31 år, andra barnet
19/10 Catrool, 33 år första barnet
23/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
22/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
4/11 Zodium 31 år, Första barnet
4/11 Olina, 33 år, andra barnet
6/11 Trollunge, 29 år, första barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
27/11 Punakha1, 38år, första barnet

Födda:

13/9: Okeydokey, pojke, 4078 gram, 54 cm.
14/9 Poison-heart, pojke, 4472g, 52 cm.

Lägger till mig i listan :)
 
Idag har lillebror fått sitt tungband klippt, vi har åkt buss till sjukhuset, ammat i ett väntrum och åkt buss hem igen utan större problem. Inget vidare att hålla fast en gråtande bebis som av förklarliga skäl inte vill ha en sax i munnen, men tungbandet var så pass kort att det med största sannolikhet påverkar hans grepp vid amningen så det var bra att vi fick det gjort.
Usch det lät inte kul alls. Hur märkte ni att han hade kort tungband? Vid amning?
 
September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
18/9 - aprilia (maybebaby), 30 år, första barnet.
19/9 - Omega, 28 år, andra barnet.

Oktober
11/10 madde_padde 33 år, andra barnet
14/10 amk, 31 år, andra barnet
19/10 Catrool, 33 år första barnet
23/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
22/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
4/11 Zodium 31 år, Första barnet
4/11 Olina, 33 år, andra barnet
6/11 Trollunge, 29 år, första barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
27/11 Punakha1, 38år, första barnet

Födda:
4/9: Omega, pojke (Tage), 3260 g, 49,5 cm. 13/9: Okeydokey, pojke, 4078 gram, 54 cm.
14/9 Poison-heart, pojke, 4472g, 52 cm.


Lägger till på listan med födda :) Nu är vi nog säkra på lillebrors namn. Vi har haft jättesvårt att säga att vi bestämt oss till hundra procent, det var lika med storebror. Men det blir nog en liten Tage :heart Det är det namnet vi tänkt oss hela graviditeten, men det är ändå så himla svårt när bebis väl kommit tycker jag. Jag funderar och vänder och vrider på det hur mycket som helst. Känns som ett jätteviktigt beslut för min del. För nån dag sedan fastnade jag i att det inte är så internationellt gångbart, men då sa sambon att det är tråkigt om alla ska tänka på det viset, då kommer många namn försvinna helt, och det har han ju rätt i tänker jag, så nu får det vara okej.
Mest kallar vi honom för lillebror dock :D
 
Vi bestämde namnet igår. Spännande nog ett namn som maken kom att tänka på först när vi var på förlossningen och inget vi pratat om under graviditeten.

Lillebror är 10 dagar gammal och nu börjar amningen funka utan större problem. Vi ammar mycket och överallt. Lika bra att härda sitt eget psyke direkt tänker jag, så vi har ammat på föräldramöte, på en bänk inne i stan, i väntrum, på kalas och inför sonens kompisar. Men allra mest amning blir det om nätterna :D! Tur liggamning finns. Livet flyter faktiskt på riktigt bra med nya familjemedlemmen och vi njuter verkligen av den lille varje dag.
 
Phew. Här känns det som att tiden står still typ. Besök hos BM på torsdag. Fortfarande lite overkligt att vi ska få en till bebis. Måste börja fundera på om jag vill ha något nerskrivet i förlossningsbrev... För den här verkar planera att stanna hela tiden (och lite till som det känns just nu).

Flyttade på min planerade föräldraledighet lite och planerade in en kurs 5 dagar innan BF. Få se om jag är tokig eller om det var klokt. ;)
 
Här händer inte så jättemycket heller! Mår fortsatt bra, jobbar 50%, tränar litegrann och vilar ganska mycket. Var på en amningsinfo förra veckan men den kunde vi nog klarat oss utan egentligen :p
Denna veckan inget speciellt inplanerat men nästa vecka både profylax-kurs x 2 och BM-besök :)
Gått in i vecka 35 idag!
 
Här händer det inte heller så mkt förutom att det blir trögare och trögare...

Blev sjuk så har varit hemma från jobbet 2 veckor med dels vab då vi misstänkte att sonen smittats av mina svinkoppor på armen och sen av en seeeeg förkylning med halsont i 2 v.....

Allt har i alla fall sett bra ut med lillebror hos besöken hos bm, han följer kurvan fint och mina värden är fortsatt bra :)

Hästen lämnade jag iväg i lördags till tjejen som ska ha henne nu ett tag framöver och det var faktiskt ganska skönt, jag hade tänkt att prova rida men i och med förkylningen så sket jag i det.

Nu får hon träning och 2 valacker till polare i hagen så hon är nog nöjd :D
 
Vår lilla tös kom till världen i fredags kväll :love: :love: Tre dagar över, men när hon väl bestämde sig för å komma ut gick det fort! Totalt drygt 6 tim från första värken. Intensivt men allt gick bra, det var bara att hänga med liksom när tåget gick :p Vilken urkraft!! Vattnet gick på morgonen, men jag kände inga värkar alls och fick komma på koll efter lunch där dom konstaterade att vattnet gått. Vi skulle åka hem och avvakta, och tog en sväng förbi Ikea för att fika lite - men det var där det satte igång å ganska snart hade jag 5 värkar på 10 min.. Så vi åkte aldrig hem ;) Dom hade fullt upp på förlossningen, så vi vandrade runt på parkeringen ett tag. Eftersom jag är förstföderska och sa att jag hade haft värkar i 40 min så kanske jag inte var så hög prio direkt :angel: Men det blev snabbt starkare och starkare så dom tog ju emot oss tillslut. När jag kom in var jag 5 cm öppen och från det att vi kom till förlossningen så tog det 4 tim till vi fick välkomna vår lilla dotter till världen :heart Är så lycklig! :heartheart :love:
 
September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
18/9 - aprilia (maybebaby), 30 år, första barnet.
19/9 - Omega, 28 år, andra barnet.

Oktober
11/10 madde_padde 33 år, andra barnet
14/10 amk, 31 år, andra barnet
19/10 Catrool, 33 år första barnet
23/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
22/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
4/11 Zodium 31 år, Första barnet
4/11 Olina, 33 år, andra barnet
6/11 Trollunge, 29 år, första barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
27/11 Punakha1, 38år, första barnet

Födda:
4/9: Omega, pojke (Tage), 3260 g, 49,5 cm.
13/9: Okeydokey, pojke, 4078 gram, 54 cm.
14/9 Poison-heart, pojke, 4472g, 52 cm.
21/9 aprilia (maybebaby), flicka, 3730 g, 52 cm.

Uppdaterar listan :heart
 
Vår lilla tös kom till världen i fredags kväll :love::love: Tre dagar över, men när hon väl bestämde sig för å komma ut gick det fort! Totalt drygt 6 tim från första värken. Intensivt men allt gick bra, det var bara att hänga med liksom när tåget gick :p Vilken urkraft!! Vattnet gick på morgonen, men jag kände inga värkar alls och fick komma på koll efter lunch där dom konstaterade att vattnet gått. Vi skulle åka hem och avvakta, och tog en sväng förbi Ikea för att fika lite - men det var där det satte igång å ganska snart hade jag 5 värkar på 10 min.. Så vi åkte aldrig hem ;) Dom hade fullt upp på förlossningen, så vi vandrade runt på parkeringen ett tag. Eftersom jag är förstföderska och sa att jag hade haft värkar i 40 min så kanske jag inte var så hög prio direkt :angel: Men det blev snabbt starkare och starkare så dom tog ju emot oss tillslut. När jag kom in var jag 5 cm öppen och från det att vi kom till förlossningen så tog det 4 tim till vi fick välkomna vår lilla dotter till världen :heart Är så lycklig! :heartheart:love:

Men wow stort grattis!! :love: :love:
Och vad snabbt det gick! Häftigt :D
 
Vår lilla tös kom till världen i fredags kväll :love::love: Tre dagar över, men när hon väl bestämde sig för å komma ut gick det fort! Totalt drygt 6 tim från första värken. Intensivt men allt gick bra, det var bara att hänga med liksom när tåget gick :p Vilken urkraft!! Vattnet gick på morgonen, men jag kände inga värkar alls och fick komma på koll efter lunch där dom konstaterade att vattnet gått. Vi skulle åka hem och avvakta, och tog en sväng förbi Ikea för att fika lite - men det var där det satte igång å ganska snart hade jag 5 värkar på 10 min.. Så vi åkte aldrig hem ;) Dom hade fullt upp på förlossningen, så vi vandrade runt på parkeringen ett tag. Eftersom jag är förstföderska och sa att jag hade haft värkar i 40 min så kanske jag inte var så hög prio direkt :angel: Men det blev snabbt starkare och starkare så dom tog ju emot oss tillslut. När jag kom in var jag 5 cm öppen och från det att vi kom till förlossningen så tog det 4 tim till vi fick välkomna vår lilla dotter till världen :heart Är så lycklig! :heartheart:love:
Stort grattis:love:
 
Vår lilla tös kom till världen i fredags kväll :love: :love: Tre dagar över, men när hon väl bestämde sig för å komma ut gick det fort! Totalt drygt 6 tim från första värken. Intensivt men allt gick bra, det var bara att hänga med liksom när tåget gick :p Vilken urkraft!! Vattnet gick på morgonen, men jag kände inga värkar alls och fick komma på koll efter lunch där dom konstaterade att vattnet gått. Vi skulle åka hem och avvakta, och tog en sväng förbi Ikea för att fika lite - men det var där det satte igång å ganska snart hade jag 5 värkar på 10 min.. Så vi åkte aldrig hem ;) Dom hade fullt upp på förlossningen, så vi vandrade runt på parkeringen ett tag. Eftersom jag är förstföderska och sa att jag hade haft värkar i 40 min så kanske jag inte var så hög prio direkt :angel: Men det blev snabbt starkare och starkare så dom tog ju emot oss tillslut. När jag kom in var jag 5 cm öppen och från det att vi kom till förlossningen så tog det 4 tim till vi fick välkomna vår lilla dotter till världen :heart Är så lycklig! :heartheart :love:
Så underbart! Stort grattis!
 
Fick ett ryck och började måla om köket... Var samma med sonen 2015 - men då var det gästrummen som råkade illa ut. Hahahaha. Man är nog inte klok någonstans. Fick bytt köksgolvet också efter en mindre vattenskada, så plötsligt känns det som ett nytt rum. :)

Bebis mår fint. Hen låg och sparkade på sin storebror inatt genom magen (vi samsover och sonen har senaste veckan legat mot mig som ett plåster). Få se hur sonen tar hela "bli storebror"-grejen. Ska bli spännande.
Nu är det väl ändå ett litet glapp till nästa gäng bebisar? Väl? ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 830
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 070
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 081
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 682
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp