Visst är det gulligtJust det, hur kunde jag glömma, han ler ju massor också![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det gulligtJust det, hur kunde jag glömma, han ler ju massor också![]()
Visst är det gulligtCaspian började le för 1vecka sedan (2månader idag
) och nu kommer det hela tiden stora dreggliga leenden
Sammy va nog 11-12v innan han drog på smilbanden men sen har han inte slutat
![]()
Vad mysig han låterHur gammal är han nu?
Alvar blev 6 veckor igår och kan nu hålla huvudet riktigt stadigt vissa stunder och fäster blicken ordentligt och tittar o tittar. Vaken större delen av dagarna känns det som!
14 veckor! Han är verkligen en riktig mysbebis. Men han sover fortfarande massor på dagarna! Skulle tro han snittar 17 timmars sömn per dygn. Skulle ibland önska att han orkade vara vaken lite längre pass, men det är förstås skönt att han sover bra.
Och vad härligt med leenden! Det är ju som en helt ny värld öppnar sig när de börjar ta mer ögonkontakt och ler.
Har inte skrivit här på ett tag, men följt er i tråden! Min lilla tjej blev 3 månader igårhon är så underbar
var tog tiden vägen liksom?
Första 6-7 veckorna var väldigt enkla, hon åt, sov å va nöjd mest hela tiden. Kom igång bra med amningen, tacksam för det! Sen fick hon besvär med magknip, lagom tills pappa skulle genomgå en stor operation.. Första veckan va tuff, ffa för psyket då lilltösen i princip knappt skrikigt tills dess. Det gjorde ont i hjärtat att inte kunna trösta liten. Kände mig värdelös som mamma!det har successivt blivit bättre, men däremot tycker jag inte amningen funkar lika bra. Hon börjar bra, men efter 5 min släpper hon å blir ledsen. Bättre på nätter/mornar. Blir ju orolig att hon inte får i sig tillräckligt. Pratat med BVC om min oro men dom säger "amma på", så jag ammar på för glatta livet..
I veckan fick hon sin vaccination, 61,5 cm lång å 5350 kg. Planat ut på sin kurva men inget som va alarmerande tyckte dom. Vill nog ändå inte vänta en månad till för vägning, så bokar nog in en extra koll.
Förra veckan sov hon flera nätter 9-10 tim i sträck!! Helt underbart men jag vaknade ändå flera ggr, om inte annat för å gå upp å pumpa ur bröstendenna vecka har d varit mer blandat, men skönt om hon går mot att sova länge
Och ja dom där leendena man fårfantastiskt att följa hennes utveckling! Hon e riktigt stadig nu, och jollrar på
![]()
Här har lillebror dragit på sig en förkylning med segt snor/slem. Fick gå upp flera gånger i natt för att använda saltlösning och snorsug.... Usch vad jag lider med honom!
Men en bra sak är att mitt snitt verkar ha läkt så nu behöver jag inte åka in och byta bandage var 4e dag!
Han är 9v imorgon. Tempen har gått ner något nu och inget snor utan bara feber, låg strax över 38 förut och nu va den på 37,7 så förhoppningsvis så blir det inget mer.Otur @Lazy Lady med feber, vi har haft det här med... Hur gammal är Caspian nu? Vi åkte nämligen in till akuten med lillebror pga feber och sjukt snorig... Han är 6 v imorgon.
Håller tummarna. Här ökar tempen däremot igen så får se om det blir nå mer feber...Han är 9v imorgon. Tempen har gått ner något nu och inget snor utan bara feber, låg strax över 38 förut och nu va den på 37,7 så förhoppningsvis så blir det inget mer.
Håller tummarna. Här ökar tempen däremot igen så får se om det blir nå mer feber...
Inge feber än, har inte kollat nu men igår var det 38.1.Hur mycket feber har han?
Vi väntar på kusinerna som ska fira nyår med oss. Kommer bli svettigt. Mollys storebror ska med moster på bio imorgon. Få se vad han säger om det.![]()
Åkte ni in pga febern?Otur @Lazy Lady med feber, vi har haft det här med... Hur gammal är Caspian nu? Vi åkte nämligen in till akuten med lillebror pga feber och sjukt snorig... Han är 6 v imorgon.