Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag har lyckats dammsuga under soffan, när hon låg i soffan och sovJag kanske skulle testa lite mer ljud när hon är vaken och även whitenoise, får offra min mobil![]()
Grattis till lillasyster! Håller med dig, man vill verkligen stanna tiden samtidigt som jag knappt kan vänta på att få se dem lära sig nya saker för att det är så roligt att vara med dem i nya upptäckter! Det är verkligen dubbelt. Häromdagen pratade jag och min sambo om att de inte längre kurar ihop sig sådär med rumpan i vädret som de gjorde förut och då kändes det sorgligt att den tiden redan är förbiIkväll blev lillasyster 4 månader. Vid den här tiden för 4 månader sen gick vi in på BB från förlossningen. Tänk att man vill stanna tiden och samtidigt se dom utvecklas.
Innan jag fick barn förstod jag inte hur man kunde älska någon så. Sen var jag orolig att jag inte skulle kunna älska lillasyster lika mycket som storebror. Tänk så jag oroade mig i onödan.
Haha. Vår 2,5 åring sover ännu så. På magen med rumpan i vädretGrattis till lillasyster! Håller med dig, man vill verkligen stanna tiden samtidigt som jag knappt kan vänta på att få se dem lära sig nya saker för att det är så roligt att vara med dem i nya upptäckter! Det är verkligen dubbelt. Häromdagen pratade jag och min sambo om att de inte längre kurar ihop sig sådär med rumpan i vädret som de gjorde förut och då kändes det sorgligt att den tiden redan är förbi, samtidigt är de ju fortfarande supersmå så man får verkligen försöka njuta av tiden (i den mån man hinner med).
Åh, hoppas det kommer tillbaka!Haha. Vår 2,5 åring sover ännu så. På magen med rumpan i vädret
Vår snart 3-åring sover åt alla håll och kanter, mer än en gång har vi dragit upp honom från fotändan.Haha. Vår 2,5 åring sover ännu så. På magen med rumpan i vädret
Vår snart 3-åring sover åt alla håll och kanter, mer än en gång har vi dragit upp honom från fotändan.
Här så har Lilleman lärt sig att ta sig fram genom att krypa med benen och åla/kasta sig med armarna. Ser väldigt roligt ut och han börjar bli rätt snabb. Får se om tekniken förbättras framöver eller om han fortsätter så här
Dessutom har han börjat bli väldigt mammig de senaste dagarna och har väldig koll på var jag är när någon annan håller honom. Börjar även bli lite blyg för andra än mig och sin pappa. Jag hoppas att det är snart övergående, åtminstone mammigheten.
Wow! Hur gammal är han nu?Här så har Lilleman lärt sig att ta sig fram genom att krypa med benen och åla/kasta sig med armarna. Ser väldigt roligt ut och han börjar bli rätt snabb. Får se om tekniken förbättras framöver eller om han fortsätter så här
Dessutom har han börjat bli väldigt mammig de senaste dagarna och har väldig koll på var jag är när någon annan håller honom. Börjar även bli lite blyg för andra än mig och sin pappa. Jag hoppas att det är snart övergående, åtminstone mammigheten.
Det låter ju ganska logiskt faktiskt.Woho duktig!
Har för mig att jag läst att mammig/pappighet kan förstärkas mycket när dom börjar kunna röra sig. Dom fattar liksom att avståndet till föräldern kan öka och minska.
Wow! Hur gammal är han nu?
Nu har inte vi sånt besvär med bebis, då hon sover flera gånger under dagen, men jag är ändå nöjd om vi hinner vara ute lite och fixa med dammsugning eller tvätt och så äta. Förstår verkligen inte hur folk hinner och orkar med fler barn än två. All heder till er!Alltså min sambo är fantastisk och ställer upp för mig och barnen på alla sätt men ibland blir jag så trött. Som idag då är vi hemma alla fyra och sambon skulle iväg och göra ärende och köpa lunch på väg hem. Jag börjar säga åt honom runt 1040 att han måste åka om vi ska hinna äta innan lillan behöver sova igen. Han håller på att sätta ihop en byrå. Åker iväg 1120 och lillan blir övertrött och vi får äta i omgångar. Sen är han helt uppgiven över att vi aldrig hinner nåt och så är det ju. Men med bebis svårigheter att sova på dagen har jag kapitulerat för längesen och är liksom nöjd om vi ätit nyttig mat och kanske hunnit vara ute en stund och hunnit tvätta lite![]()