M
Martenix
Oj, jag har inte ens tänkt tanken om att börja potträna.
När brukar man börja med sånt? Hur? Vad har ni med barn sedan innan för erfarenheter? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj, ska man börja såhär tidigt?Hur går det för er andra med potträning?
Storebror var så enkel att träna, man satte honom framför TVn på kvällen eller läste en bok och så satt han nöjd. Men lillasyster sitter ju helst inte kvar. Idag lyckades vi för första gången få henne sitta kvar, då satt storebror på andra pottan mittemot. Men hon var ju tvungen att resa sig några gånger ändå. Storebror kunde inte resa sig när vi tränade honom. Hon har ju varit så motoriskt mycket före honom.
Hur går det för er andra med potträning?
Storebror var så enkel att träna, man satte honom framför TVn på kvällen eller läste en bok och så satt han nöjd. Men lillasyster sitter ju helst inte kvar. Idag lyckades vi för första gången få henne sitta kvar, då satt storebror på andra pottan mittemot. Men hon var ju tvungen att resa sig några gånger ändå. Storebror kunde inte resa sig när vi tränade honom. Hon har ju varit så motoriskt mycket före honom.
BVC tog upp det vid 8-månaders kollen, att man kunde börja.Oj har ni börjat potträningambitiös!
vi har inte börjat alls med det.
Storasyster började vi när hon visade intresse vid 2 år. Köpt pottan när hon var 1,5 och hon kissade en gång i den då, men ville aldrig sitta still där så vi avvaktade ett halvår och då fanns intresset. Gick superenkelt då, var att bajsa där som tog längre tid att kännas okej för henne.
Vi har inte börjat. Hon är överallt, har fullt upp verkligenHur går det för er andra med potträning?
BVC tog upp det vid 8-månaders kollen, att man kunde börja.
Sonen har suttit på pottan dagligen i ett år, men var redo att sluta med blöja och säga till själv först i våras vid 3 års ålder. Så han var van vid pottan redan när det var dags att sluta med blöja.
Vad gulligtAlltså dessa ungar, känns som att de lär sig nåt nytt varje dag nu. Igår när vi åt ställde de sig spontant på varsin sida om en köksstol och lekte tittut med varandra medan de kiknade av skratt.
Igår lyckades jag tillslut komma ut och träffa min bästa vän utan vare sig hennes eller mina barn, vi drack champagne till lunch och strosade på stan, så himla välbehövligt!
Åh vad bra att du kom ut lite!Vad gulligt
Själv har jag kommit ut på en löprunda. Eller det blev mest gå-lunka-löp, i 15 minuter. Sprang som en galning sista biten hem för att jag längtade efter Elsa så fick typ maxpuls och blev helt yr![]()
Vad bra att du tog dig ut! Heja!Vad gulligt
Själv har jag kommit ut på en löprunda. Eller det blev mest gå-lunka-löp, i 15 minuter. Sprang som en galning sista biten hem för att jag längtade efter Elsa så fick typ maxpuls och blev helt yr![]()
Wow! Mina ställer sig mot allt och glömmer ibland bort sig så de släpper taget och ramlarNu ställer sig Elsa upp helt själ, står i ca 45 sekunder, gör lite knäböj och sätter sig ner igen. Och har lärt sig vinka! Vad hittar era bebisar på för kul?
Men gud, de är så stora nu!Igår tog Lilleman sina första stapplande steg helt på egen hand utan att hålla i något.![]()
Ja men verkligen!Men gud, de är så stora nu!
Häromdagen ställde hon sig på egen hand från sittande - utan att ta stöd. Hon älskar att klättra på saker, försöker komma upp på soffbord, sittpuff (det har hon lyckats med och även att ta sig från det till soffbordNu ställer sig Elsa upp helt själ, står i ca 45 sekunder, gör lite knäböj och sätter sig ner igen. Och har lärt sig vinka! Vad hittar era bebisar på för kul?
Tintin står också men när vi försöker locka till att ta nåt steg skrattar han bara och sätter sig ner. Min man lyckades lura honom till ett steg häromdagen, men han tycker det är läskigtNu ställer sig Elsa upp helt själ, står i ca 45 sekunder, gör lite knäböj och sätter sig ner igen. Och har lärt sig vinka! Vad hittar era bebisar på för kul?