Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha Sigrid också, man smäller ju av hur sött det är!Senaste nytt härifrån är att A har upptäckt sin tunga och gör pruttljud typ hela tidenVäldigt gulligt! Men har fått börja använda haklappar/dreglisar för att han inte ska blöta ner kläderna hela tiden
![]()
Vi håller med dig
Jag har också ett amningsrelaterat bekymmer vilket är oväntat eftersom jag inte annat sedan Julia var typ två veckor gammal. Vi la av för hon var inte speciellt intresserad av bröstet alls men flaska gick fint. Fint, då gör vi så. Det hände att hon pickade mot bröstet när hon var hungrig men när flaskan kom så glömdes det bort. Instinkt såklart.
Men nu, sedan kanske två veckor tillbaka är hon otroligt intresserad av bröstet, särskilt på kvällarna. Jag kan knappt hålla henne i famnen för hon blir fullständigt galen, gråter förtvivlat och sliter i min tröja och klöser och vevar överallt hon kommer åt. Jag förstår såklart att även detta är någon form av instinkt men jag är förvånad över att det kom såhär långt efter att hon ens varit i närheten av att bli ammad - och frustrerad över att inte kunna leverera och över att inte kunna gosa med henne så mycket som jag hade velat. Det är inte enbart när hon är hungrig, även om det såklart är värst då. Och det är väl inte närheten hon är ute efter heller, för det får hon ju även om det är besvärligt.
Övriga tider på dygnet är det okej mestadels, vi kan gosa och hon sover gärna på mig och gillar verkligen att ”umgås” när hon sitter i babysittern och jag bredvid och sjunger eller pratar eller visar grejer. Det går även alldeles utmärkt när hon ligger på sängen och jag sitter skräddare vid hennes fötter och vi ”snackar” och tränar nacke och så. Men är tidpunkten fel och jag kommer för nära brakar det loss.
Det är väl bara att rida ut stormen antar jag men jag ser inte fram emot våra ensamma kvällar när min man börjar jobba igen efter karantän följt av egen covid för nu har vi varit hemma båda två i nästan två veckor - ungefär så länge som detta pågått men jag har svårt att tro att det har ett samband…
Nåväl! Behövde visst skriva av mig![]()
Gillar inte sista men övrigt lät braDen här dagen alltså!
Senaste tre dagarna när maken varit sjuk har M kombinerat det med att inte vilja sova och inte vilja ligga själv en sekund. På det två barn hemma i karantän och nästan två dygn utan internet och tv som jag skrev om förut
Idag mår maken i princip bra igen, solen skiner, internet är tillbaka och M har både sovit 2 h i sjalen i streck och suttit en halvtimme i babysittern och tittat på när syskonen leker. Lite annan känsla
Bara för det blir väl jag sjuk snart då![]()
Fortsätter prata mat här, haha. Men helt imponerad över min unge. Hon drog i sig 920 ml igår
Vi är nöjda om hon äter 650. Sån jäkla ätardag igår, haha. Idag verkar det mer vara en sovardag![]()
Lägg ett mjölkpaket bredvid henne för jämförelseinte konstigt att de växer fort!
Tänker också om man skulle växa i samma takt som de småEllerhur. Sjukt mycket mat på en sån liten
Nästan en fjärdedel av hennes vikt...
Tänk om en annan skulle få i sig typ 16-17 liter mjölk på ett dygn![]()