Julia har idag börjat sova på dagen som de flesta bebisar gör

hittills har hon sovit max två timmar dagtid om det inte varit en särskilt ansträngande dag men idag rejäla stunder i flera omgångar. Vi är sjuka här hemma (inte covid) så jag har ju varit hispig hela dagen, om ifall att hon skulle vara sjuk. Tog tempen flera gånger om i eftermiddags för hon var varm och lite flammig efter en lång sovstund och mycket riktigt, feber. Dock hade hon legat insnärjd i sina älskade sjalar som blir väldigt varma så vi tog temp igen en stund senare och då var den bra. Och en gång till på kvällen för att lugna mig och då var den ännu lägre.
Hon har ju varit sig själv när hon varit vaken, glad och kvittrig men mycket lugnare än annars. Ätit bra och sånt. Vi är vana vid mycket flaxande och pipande under vaken tid så det är ju inte likt henne. Men - ska man tro appen är detta första dagen efter språng tre så det är klart att saker och ting förändras!
Trodde aldrig jag skulle bli en hönsmamma men jag har varit jättestressad! Nu ligger jag i vårt extrarum för att förhoppningsvis sova gott och inte ligga och lyssna på henne hela natten (och inte gå upp och ta tempen en gång i timmen heller

). Min man har ju barn sedan tidigare och är betydligt lugnare i stort, så det är nog bäst för alla att han sover med henne inatt