O
Osthyvel
Visa bifogad fil 78562
14:07 idag kom ljuvliga lilla (!) Julia, 3925 g och 51 cm med massor av hår och goa kinder![]()
Grattis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 78562
14:07 idag kom ljuvliga lilla (!) Julia, 3925 g och 51 cm med massor av hår och goa kinder![]()
Kan du ringa och prata med din barnmorska för att få lite stöd i hur du ska tänka? När blir det igångsättning annars, om det inte kommer igång av sig självt, och känns det som att du fixar att vänta tills dess i så fall?
Men vad dåligt!
En gynundersökning för att kolla status på tappen och sen berätta vilken typ av igångsättning som kommer passa är väl det minsta man kan begära. Samt självklart att någon svarat på dina frågor!
Jag hade ringt upp sjukhuset och bett att få diskutera just hur en igångsättning går till samt vilka fler frågor du nu har.
Sen kan dom ju inte veta exakt allt angående just dig men iaf ge lite olika alternativ på hur det skulle kunna gå till.
Åh men gosan då!Visa bifogad fil 78562
Tycker ofta det känns som om läkarna och vissa barnmorskor tror att vi föder barn var och varannan dag och har lika mycket erfarenhet som dom liksom.Ja men eller hur?! Kanske hade dom jättemycket att göra men då hade de ju kunna säga "idag är det så mycket på avdelningen att vi tyvärr inte hinner mer, men på onsdag kan vi prata" eller nåt såt.
Nu vet jag inte vilket sjukhus du tillhör men just det där med att personalen har mycket att göra brukar dem va duktiga på att inte berätta för patienter enligt min erfarenhet. Varför vet jag inte, antar det är för att man som patient inte ska känna sig ivägen eller stressad men brukar ju tyvärr ge motsatt effektJa men eller hur?! Kanske hade dom jättemycket att göra men då hade de ju kunna säga "idag är det så mycket på avdelningen att vi tyvärr inte hinner mer, men på onsdag kan vi prata" eller nåt såt.
Herregud, både igår och idag har det känts som att bebis försöker trycka sig ut för det ilar så in i bängen emellanåtfår gå med superkorta steg för det känns som att huvudet riktigt gnussar ner mot bäckenbotten, inte så skönt
![]()
Åh herregudInte så skönt!! Sådär gör den här lilla också emellanåt. Nästan så man tror han ska sticka ut huvudet eller nåt
Vet inte riktigt vad jag tänkt med egentligen (inte är det huvudet iaf) men jag håller på att läsa till Styrkeledare inom räddningstjänsten och idag ska vi ut och göra praktiska övningar i olika hustyper. Känns som rätt val av aktivitet i v. 40.
Inte så skönt!! Sådär gör den här lilla också emellanåt. Nästan så man tror han ska sticka ut huvudet eller nåt
Vet inte riktigt vad jag tänkt med egentligen (inte är det huvudet iaf) men jag håller på att läsa till Styrkeledare inom räddningstjänsten och idag ska vi ut och göra praktiska övningar i olika hustyper. Känns som rätt val av aktivitet i v. 40.
My godInte så skönt!! Sådär gör den här lilla också emellanåt. Nästan så man tror han ska sticka ut huvudet eller nåt
Jag sliter snart mitt hår känner jag
Vår dotter var inne förra tisdagen för blodprover som visade lågt hb, sen in på torsdagen igen för nya blodprover som visade ännu lägre hb. Vilket ledde till att hon fick en tredje blodtransfusion, och där läkaren sa att vi skulle få tid denna vecka mellan tisdag till torsdag för nya prover och ev en fjärde blodtransfusion. Har inget hört från dom så jag ringde dom igår, och då skulle dom återkoppla idag. Min man ringde idag för att veta hur det ser ut då vi ska ha ett försenat digitalt utvecklingssamtal imorgon med tonåringen och på torsdag ska minste sonens sjuksköterska ringa oss för uppföljning. De skulle återkomma under dagen, vilket de inte gjort.
Förra veckan fick vi heller ingen återkoppling på tisdagens prover förrän jag ringde dom på kvällen, så de fick kontakta jourläkaren för att få veta provsvaren. Vi har alltså ett immunisering barn som inte blodsätter sig ordentligt och behöver täta uppföljningar på sitt blodvärde, samt troligen fler blodtransfusioner. Det är ganska viktiga uppföljningar för att undvika att hon får in akut, och ändå får vi jaga dom
Istället ringde spec mvc som snällt fixat fram en akuttid imorgon för undersökning av mitt kejsarsnitt då jag har mer ont än tidigare, fryser i perioder och har stenhårda knölar under hela snittet. Förra veckan åkte jag ju runt i sjukvårdens olika system då ingen ville ta in mig, så med ett samtal med min barnmorska igår så hänvisade hon till spec mvc istället.
Lite skräckblandad förtjusning här också! Har ju fött barn tidigare men eftersom det var en igångsättning så är det lite spänd förväntan nu om det får lov att börja spontant vilket jag hoppasTrodde nyss att någon kanske, kanske var igång här. Onda sammandragningar som kom och gick, på ett lite annat sätt än tidigare. Men det lugnade sig igen
Alltså, så skräckblandad förtjusning. Det kommer ju hända, så det får gärna bli nu liksom. Men ändå![]()
Lite skräckblandad förtjusning här också! Har ju fött barn tidigare men eftersom det var en igångsättning så är det lite spänd förväntan nu om det får lov att börja spontant vilket jag hoppas![]()