Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan du ringa och prata med din barnmorska för att få lite stöd i hur du ska tänka? När blir det igångsättning annars, om det inte kommer igång av sig självt, och känns det som att du fixar att vänta tills dess i så fall?

Jag tror jag har kommit fram till att jag ringer imorgon, hoppas de har tid och sedan tar ett ordentligt snack när jag kommer dit och tar beslut därefter. Som det känns nu så tror jag att jag kommer vilja bli igångsatt.

Men vad dåligt!
En gynundersökning för att kolla status på tappen och sen berätta vilken typ av igångsättning som kommer passa är väl det minsta man kan begära. Samt självklart att någon svarat på dina frågor!
Jag hade ringt upp sjukhuset och bett att få diskutera just hur en igångsättning går till samt vilka fler frågor du nu har.
Sen kan dom ju inte veta exakt allt angående just dig men iaf ge lite olika alternativ på hur det skulle kunna gå till.

Ja men eller hur?! Kanske hade dom jättemycket att göra men då hade de ju kunna säga "idag är det så mycket på avdelningen att vi tyvärr inte hinner mer, men på onsdag kan vi prata" eller nåt såt.

Ja men eller hur?! Kanske hade dom jättemycket att göra men då hade de ju kunna säga "idag är det så mycket på avdelningen att vi tyvärr inte hinner mer, men på onsdag kan vi prata" eller nåt såt.
Tycker ofta det känns som om läkarna och vissa barnmorskor tror att vi föder barn var och varannan dag och har lika mycket erfarenhet som dom liksom.
För mig (och de flesta kanske?) är information trygghet liksom :/

Nu vet jag inte vilket sjukhus du tillhör men just det där med att personalen har mycket att göra brukar dem va duktiga på att inte berätta för patienter enligt min erfarenhet. Varför vet jag inte, antar det är för att man som patient inte ska känna sig ivägen eller stressad men brukar ju tyvärr ge motsatt effekt :(

Herregud, både igår och idag har det känts som att bebis försöker trycka sig ut för det ilar så in i bängen emellanåt O_o får gå med superkorta steg för det känns som att huvudet riktigt gnussar ner mot bäckenbotten, inte så skönt :p

Så nu har vi joinat vabbgänget vi med! Är dottern (som vanligt) som är hemma hes som en kråka. Hon hostade en del i natt men nu har hon varit typ som vanligt förutom att hon kanske hostar till en gång i timmen. Får väl se om det är något som är på g att bryta ut eller om det stannar där... Lider med er som blir helt själva med barnen vid vabb och dessutom betydligt mer gravida än mig. Både jag och maken kan jobba hemifrån så vi växlar med varandra, plus att en fyraåring roar sig rätt bra ändå på egen hand.

Herregud, både igår och idag har det känts som att bebis försöker trycka sig ut för det ilar så in i bängen emellanåt O_o får gå med superkorta steg för det känns som att huvudet riktigt gnussar ner mot bäckenbotten, inte så skönt :p

Inte så skönt!! Sådär gör den här lilla också emellanåt. Nästan så man tror han ska sticka ut huvudet eller nåt :laugh:

Vet inte riktigt vad jag tänkt med egentligen (inte är det huvudet iaf) men jag håller på att läsa till Styrkeledare inom räddningstjänsten och idag ska vi ut och göra praktiska övningar i olika hustyper. Känns som rätt val av aktivitet i v. 40.

Inte så skönt!! Sådär gör den här lilla också emellanåt. Nästan så man tror han ska sticka ut huvudet eller nåt :laugh:

Vet inte riktigt vad jag tänkt med egentligen (inte är det huvudet iaf) men jag håller på att läsa till Styrkeledare inom räddningstjänsten och idag ska vi ut och göra praktiska övningar i olika hustyper. Känns som rätt val av aktivitet i v. 40.
Åh herregud 😅

Du kan ju alltid göra en case study över utrymningsvägar för superhöggravida :D

My god 😂
Tur ni är sjukvårdsutbildade 😁👍

Jag sliter snart mitt hår känner jag :arghh:
Vår dotter var inne förra tisdagen för blodprover som visade lågt hb, sen in på torsdagen igen för nya blodprover som visade ännu lägre hb. Vilket ledde till att hon fick en tredje blodtransfusion, och där läkaren sa att vi skulle få tid denna vecka mellan tisdag till torsdag för nya prover och ev en fjärde blodtransfusion. Har inget hört från dom så jag ringde dom igår, och då skulle dom återkoppla idag. Min man ringde idag för att veta hur det ser ut då vi ska ha ett försenat digitalt utvecklingssamtal imorgon med tonåringen och på torsdag ska minste sonens sjuksköterska ringa oss för uppföljning. De skulle återkomma under dagen, vilket de inte gjort.
Förra veckan fick vi heller ingen återkoppling på tisdagens prover förrän jag ringde dom på kvällen, så de fick kontakta jourläkaren för att få veta provsvaren. Vi har alltså ett immunisering barn som inte blodsätter sig ordentligt och behöver täta uppföljningar på sitt blodvärde, samt troligen fler blodtransfusioner. Det är ganska viktiga uppföljningar för att undvika att hon får in akut, och ändå får vi jaga dom :(

Istället ringde spec mvc som snällt fixat fram en akuttid imorgon för undersökning av mitt kejsarsnitt då jag har mer ont än tidigare, fryser i perioder och har stenhårda knölar under hela snittet. Förra veckan åkte jag ju runt i sjukvårdens olika system då ingen ville ta in mig, så med ett samtal med min barnmorska igår så hänvisade hon till spec mvc istället.

Jag sliter snart mitt hår känner jag :arghh:
Vår dotter var inne förra tisdagen för blodprover som visade lågt hb, sen in på torsdagen igen för nya blodprover som visade ännu lägre hb. Vilket ledde till att hon fick en tredje blodtransfusion, och där läkaren sa att vi skulle få tid denna vecka mellan tisdag till torsdag för nya prover och ev en fjärde blodtransfusion. Har inget hört från dom så jag ringde dom igår, och då skulle dom återkoppla idag. Min man ringde idag för att veta hur det ser ut då vi ska ha ett försenat digitalt utvecklingssamtal imorgon med tonåringen och på torsdag ska minste sonens sjuksköterska ringa oss för uppföljning. De skulle återkomma under dagen, vilket de inte gjort.
Förra veckan fick vi heller ingen återkoppling på tisdagens prover förrän jag ringde dom på kvällen, så de fick kontakta jourläkaren för att få veta provsvaren. Vi har alltså ett immunisering barn som inte blodsätter sig ordentligt och behöver täta uppföljningar på sitt blodvärde, samt troligen fler blodtransfusioner. Det är ganska viktiga uppföljningar för att undvika att hon får in akut, och ändå får vi jaga dom :(

Istället ringde spec mvc som snällt fixat fram en akuttid imorgon för undersökning av mitt kejsarsnitt då jag har mer ont än tidigare, fryser i perioder och har stenhårda knölar under hela snittet. Förra veckan åkte jag ju runt i sjukvårdens olika system då ingen ville ta in mig, så med ett samtal med min barnmorska igår så hänvisade hon till spec mvc istället.

Usch vad tröttsamt när ingenting fungerar och ingen tar ansvar ❤️

Trodde nyss att någon kanske, kanske var igång här. Onda sammandragningar som kom och gick, på ett lite annat sätt än tidigare. Men det lugnade sig igen 😂😁

Alltså, så skräckblandad förtjusning. Det kommer ju hända, så det får gärna bli nu liksom. Men ändå 🙈

Trodde nyss att någon kanske, kanske var igång här. Onda sammandragningar som kom och gick, på ett lite annat sätt än tidigare. Men det lugnade sig igen 😂😁

Alltså, så skräckblandad förtjusning. Det kommer ju hända, så det får gärna bli nu liksom. Men ändå 🙈
Lite skräckblandad förtjusning här också! Har ju fött barn tidigare men eftersom det var en igångsättning så är det lite spänd förväntan nu om det får lov att börja spontant vilket jag hoppas :)

Lite skräckblandad förtjusning här också! Har ju fött barn tidigare men eftersom det var en igångsättning så är det lite spänd förväntan nu om det får lov att börja spontant vilket jag hoppas :)

Haha jag kan också relatera! Även om jag har två förlossningar bakom mig så har båda de börjat med vattenavgång med icke fixerade barn så fick åka in med än gång med bägge. Så det där med att det kommer värkar och fatta när man ska åka in har jag ingen erfarenhet av :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 078
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 281
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 138
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka