Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså fan. Kände mig lite, lite skrovlig i halsen igår när jag la mig. Täppt är jag ju jämt liksom.
Vaknar nu, täppt och med lite mer kittlig känsla. Känns som början till en förkylning...

Lämnade precis sovrummet, allt för att inte smitta ner maken, men det lär ju redan vara gjort i så fall.

Jag som har tid både hos barnmorskan, och sen hos läkare idag. Och tre dagar till bf. Va faan. 🙃🤯
Får se om det blir någon mer sömn inatt...

Alltså fan. Kände mig lite, lite skrovlig i halsen igår när jag la mig. Täppt är jag ju jämt liksom.
Vaknar nu, täppt och med lite mer kittlig känsla. Känns som början till en förkylning...

Lämnade precis sovrummet, allt för att inte smitta ner maken, men det lär ju redan vara gjort i så fall.

Jag som har tid både hos barnmorskan, och sen hos läkare idag. Och tre dagar till bf. Va faan. 🙃🤯
Får se om det blir någon mer sömn inatt...
Åh nej! Så stressigt det där med förkylningssymptom just nu tycker jag :( Föda får man ju göra i vilket fall men alla andra vårdbesök och så medföljande på förlossningen...

Jag ligger också vaken. Haft ganska rejäl mensvärkskänsla i några timmar, sovit lite till och från korta stunder. Tog precis en alvedon för att se om jag kan få sova lite mer. Ligger naturligtvis och googlar på hur förlossningar startar :angel: även om jag inte tror att det kommer dra igång precis nu (5 dagar till Bf).

Åh nej! Så stressigt det där med förkylningssymptom just nu tycker jag :( Föda får man ju göra i vilket fall men alla andra vårdbesök och så medföljande på förlossningen...

Jaa, sjukt stressigt! Vill ju gärna gå på mitt besök idag, och mardrömmen är ju att maken blir förkyld. 💩
Har ju trott att jag ska föda innan bf (blivit mer och mer skeptisk till det sista veckan dock), men börjar hoppas på i början av nästa vecka nu istället...

Jag ligger också vaken. Haft ganska rejäl mensvärkskänsla i några timmar, sovit lite till och från korta stunder. Tog precis en alvedon för att se om jag kan få sova lite mer. Ligger naturligtvis och googlar på hur förlossningar startar :angel: även om jag inte tror att det kommer dra igång precis nu (5 dagar till Bf).

Spännande! Kan ju mycket väl vara att det är på G ändå? När födde du i förhållande till bf förra gången? 😁

Jaa, sjukt stressigt! Vill ju gärna gå på mitt besök idag, och mardrömmen är ju att maken blir förkyld. 💩
Har ju trott att jag ska föda innan bf (blivit mer och mer skeptisk till det sista veckan dock), men börjar hoppas på i början av nästa vecka nu istället...
Hoppas på falskt alarm och att ni slipper förkylning! :heart

Spännande! Kan ju mycket väl vara att det är på G ändå? När födde du i förhållande till bf förra gången? 😁
Man vet ju aldrig! Kan starta nu eller så kommer jag ha det såhär i en vecka till :laugh:

Födde fyra dagar innan BF förra gången men då blev jag igångsatt så det säger ju ingenting tyvärr :p

Man vet ju aldrig! Kan starta nu eller så kommer jag ha det såhär i en vecka till :laugh:

Födde fyra dagar innan BF förra gången men då blev jag igångsatt så det säger ju ingenting tyvärr :p

Ah nä, det är ju svårt att veta då såklart 🙈
Spännande ändå! Kan ju absolut vara på gång nu då😁😁

Fan vad man analyserar allt nu. Kissade nyss och kissade klart, och kände sen hur det fortsatte rinna bara 😂
Inga mängder alls, men ändå - inte alls som det brukar kännas 🤷

Tror inte det var vatten som sipprade, men kändes inte som "vanligt" iaf. Dock är ju allt normal som preggo så vad vet jag 😂🙈

Sitter och dricker te med honom och håller någon slags tumme att honungen ska göra gott och att kroppen bara skämtar lite aprilo och inte alls är förkyld. Och ska försöka sova lite här i soffan. Bästa hunden gör mig sällskap iaf ❤️

Monologar vidare. Återvände till sängen pga insåg att jag var tvungen att få lite sömn.
Nu håller jag tummarna för att det här är lindrigt, att Östra vill ha in mig på koll ändå och att det inte sätter igång än mä🙈 Men mest av allt att maken inte blir sjuk. 😝

Monologar vidare. Återvände till sängen pga insåg att jag var tvungen att få lite sömn.
Nu håller jag tummarna för att det här är lindrigt, att Östra vill ha in mig på koll ändå och att det inte sätter igång än mä🙈 Men mest av allt att maken inte blir sjuk. 😝

Håller tummarna att ni får komma in på Östra, och kolla vad ditt låga SF-mått beror på.

Går in i tråden med spänning varje dag för det känns som att det är flera bebisar på gång! Jag ska strax åka till förlossningen och hoppas på det bästa!

Eller hur! Väldigt spännande på många håll och kanter nu :)

Hoppas du får bra besked på förlossningen och de sätter igång dom du vill!

Håller tummarna att ni får komma in på Östra, och kolla vad ditt låga SF-mått beror på.

Tack! Förmodligen beror det ju på att hon har SUA, alltså saknar sin ena artär i navelsträngen. Men å andra sidan tyckte ju läkaren sist att allt såg strålande ut och sa bara att förra läkaren mätt fel. Men tre låga SF känns ju lite som att hon inte vuxit riktigt sista veckorna... 🤷
Nåja. Förmodligen vill de väl inte ha in mig om jag är förkyld...

Tack! Förmodligen beror det ju på att hon har SUA, alltså saknar sin ena artär i navelsträngen. Men å andra sidan tyckte ju läkaren sist att allt såg strålande ut och sa bara att förra läkaren mätt fel. Men tre låga SF känns ju lite som att hon inte vuxit riktigt sista veckorna... 🤷
Nåja. Förmodligen vill de väl inte ha in mig om jag är förkyld...

Det är ju just låga mått i rad som jag syftade på, det är ju dock lite svårt när du är förkyld. Men samtidigt är det ett viktigt besök för er :heart

Jag fick sova lite till, mellan 05-08 i alla fall, men det lär bli en seg dag. Svagt molande just nu men inte så mycket.

Här fortsätter vår följetong med att sjuksköterskan från neonatalen ringde upp vid 17 igår, så vi har tid kl 11 idag. Fick även veta att det är jag som ska åka in med henne hädanefter då jag behöver ta nytt bastest inför varje blodtransfusion hon får. Det jag gjorde sist var egentligen för gammalt för att kunna utläsas i torsdags när hon var inne, så nu ska jag åka varje gång eftersom de inte vet än hur rutinerna kring henne ser ut. Jag pluggar ju 100% på yrkeshögskola samt 50% på högskola där jag läser sista blocket för min kandidatexamen. Så hej studier på kvällar och helger :cautious:

Idag ska vi till barnmottagningen för blodprover, MEN de kan inte ge blodtransfusioner om det behövs så det ska roddas vidare idag om vi ska tillfälligt läggas in på neonatalen varje gång det sker eller om hon ska till barndagvården istället där de kan göra allt. Eftersom de inte vet så ska vi åka hem i väntan på provsvaren kl 14, och då hoppas att de vet vart och när vi ska in igen nästa gång.

Så håll tummarna att de inte bestämmer på måndag för då ska vi åka och fota alla barn hos en fotograf, en tid som varit bokat sen i somras :love::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 079
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 282
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 139
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka