Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsatt döende här idag känns det som. Bihåleinflammation alltså, vilken jävla skit det är. Åt nyss ett par satsumas iaf, och ska slänga i mig något mer då jag kände att smak/luktsinnet faktiskt fanns där, om än jävligt svagt. Jag tappar alltid luktsinnet när jag är förkyld/har bihåleinflammation (får nästan jämt drt sistnämnda när jag får en förkylning), så inget Coronasymtom för min del.
Usch, stackare! :( :heart

Själv hade jag gärna legat, och underlivet känns helt okej. Men efter den vilda (nåja, rätt ovild på den fronten, men ändå) sena tonåren fick jag kondylom - som läkt ut. Men nu som gravid har den givetvis gjort entré igen. Fest! ✌️
Inte alls illa, men vill fan inte riskera att smitta ner den stackars maken. 😝

Att vara gravid är så sjukt festligt, varje dag är en gåva och allt det där ;)

Jag har sovit superbra i natt tack och lov, maken ledig nu några dagar så jag får sova ensam på övervåningen 🙏🏼 Men känner mig ändå heeeelt dränerad på energi 😴

Jag försöker deala med bebis att han ska komma senast under nästa vecka, får se om han är lydig :p

Jag tycker hela underlivet känns bulligt och konstigt. Kan ju knappt se det ordentligt och rakningen är ett helt träningspass med förmodligen fult resultat :p Har mkt flytningar och det känns rätt otrevligt, så min sexlust har absolut minskat för jag känner mig liksom ofräsch:down:
Saknar sexlusten men det får vara som det är just nu

Den där rakningen är ju ett gympapass alltså! Jag har inte sett min snippa ovanifrån sen i juni tror jag så får gå på känn=skär mig typ alltid. Sambon brukar erbjuda sig att raka men då det är jag som rakar honom i vanliga fall så vågar jag inte, jag må va svullen men vill inte bli av med en läpp liksom :angel:
Själv hade jag gärna legat, och underlivet känns helt okej. Men efter den vilda (nåja, rätt ovild på den fronten, men ändå) sena tonåren fick jag kondylom - som läkt ut. Men nu som gravid har den givetvis gjort entré igen. Fest! ✌️
Inte alls illa, men vill fan inte riskera att smitta ner den stackars maken. 😝
Fest va det ja :meh: alltså finns det något mer oglamoröst än att va gravid? Det finns ingen medicin eller salva som hjälper mot kondylom va?

Den där rakningen är ju ett gympapass alltså! Jag har inte sett min snippa ovanifrån sen i juni tror jag så får gå på känn=skär mig typ alltid. Sambon brukar erbjuda sig att raka men då det är jag som rakar honom i vanliga fall så vågar jag inte, jag må va svullen men vill inte bli av med en läpp liksom :angel:

Fest va det ja :meh: alltså finns det något mer oglamoröst än att va gravid? Det finns ingen medicin eller salva som hjälper mot kondylom va?

Nja, finns ju medel man kan pensla på osv, men verkar lite oklart om det är en bra idé som gravid. Fick bara två små och den ena har försvunnit så hoppas den andra är ett minne blott snart! ✌️
Annars kan man ju operera bort, och frysa och sånt. Men det har fått vara 😂

Gällande rakning har det också fått vara sista tiden. Tänker att de sett värre på förlossningen, och jag stör mig inte så mycket i nuläget iaf 😁😁

Ja nej jag vågar absolut inte låta någon annan raka mig, får vara lite halvfult, jag ser det ju ändå inte, sambon bryr sig inte och knappast förlossningen heller så det får vara som det är :laugh:

Nja, finns ju medel man kan pensla på osv, men verkar lite oklart om det är en bra idé som gravid. Fick bara två små och den ena har försvunnit så hoppas den andra är ett minne blott snart! ✌️
Annars kan man ju operera bort, och frysa och sånt. Men det har fått vara 😂

Gällande rakning har det också fått vara sista tiden. Tänker att de sett värre på förlossningen, och jag stör mig inte så mycket i nuläget iaf 😁😁

Just ja vårtmedel känns ju som en rätt stark grej som man kanske inte vill pensla vid bebisens utgång :o
Men skönt det ”bara” va två iaf och att en försvunnit!

Ja Förlossningen lär ju bry sig noll om hur snippan ser ut, jag va dock glad att inte va så hårig sist pga blod osv som annars hade fastnat men då har jag lite panik kring kladd och hår :angel:

Ja nej jag vågar absolut inte låta någon annan raka mig, får vara lite halvfult, jag ser det ju ändå inte, sambon bryr sig inte och knappast förlossningen heller så det får vara som det är :laugh:

Inte jag heller! Speciellt inte sambon som inte ens kan hantera en rakhyvel såpass vettigt att han kan raka sig själv :cool:
Tur han är full av andra kvaliteter!

Ang rakning så har även jag svårt med det men kämpar på ändå. Rakar främst nu just pga att tänker det blir lättare för personalen att se vad de gör vid eventuella stygn och så samt slippa blod som fastnar i håret. :nailbiting:

Ej Ang rakning så har även jag svårt med det men kämpar på ändå. Rakar främst nu just pga att tänker det blir lättare för personalen att se vad de gör vid eventuella stygn och så samt slippa blod som fastnar i håret. :nailbiting:
Jag tänker lite samma lika, men sen tror jag inte det spelar så stor roll, om man behöver sys och det är hår ivägen rakar dem väl bara bort det tror jag.
Jag känner mig dock ofräsch med hår så vill inte ens tänka hur det skulle va att det dessutom va fullt i blod och kladd O_o

Ja Förlossningen lär ju bry sig noll om hur snippan ser ut, jag va dock glad att inte va så hårig sist pga blod osv som annars hade fastnat men då har jag lite panik kring kladd och hår :angel:

Så är det definitivt! "Min" förlossning har på sitt instagramkonto flera gånger tagit upp ämnet och att det tycker att det är så tråkigt att detta är något som bekymrar kvinnor inför en förlossning, att de får frågor från kvinnor om man "behöver" raka sig inför förlossning osv. (alltså att man skulle behöva göra det för förlossningens och barnmorskornas skull, att man vill för sin egen skull är ju en annan sak)

Jag har inte heller vågat göra något alls på senaste. Framför allt pga väldigt torra slemhinnor så känns som att minsta retning gör det sju resor värre...

Alltså, min mage har varit helt stenhård hela dagen idag har det känts som. Som en enda lång sammandragning. Inte helt bekvämt 😅😅

Jag hoppas, hoppas att idag var värsta dagen på förkylningen. Fått behålla smaken något sånär faktiskt, så har kunnat äta och dricka hela dagen. Det lär ju påskynda tillfrisknandet tänker jag. Nu hoppas jag på en väldigt god natts sömn för alla iblandade. Maken tar gästrummet så jag har hela dubbelsängen för mig själv och behöver inte tänka på att jag stör eller smittar ner honom mer än nödvändigt ✌️😁

Alltså, min mage har varit helt stenhård hela dagen idag har det känts som. Som en enda lång sammandragning. Inte helt bekvämt 😅😅

Jag hoppas, hoppas att idag var värsta dagen på förkylningen. Fått behålla smaken något sånär faktiskt, så har kunnat äta och dricka hela dagen. Det lär ju påskynda tillfrisknandet tänker jag. Nu hoppas jag på en väldigt god natts sömn för alla iblandade. Maken tar gästrummet så jag har hela dubbelsängen för mig själv och behöver inte tänka på att jag stör eller smittar ner honom mer än nödvändigt ✌️😁
Håller tummarna för en god natts sömn och att det vänder nu med förkylningen!

Det har varit lugnt hela dagen men jag hade knappt ens nuddat sängen nu på kvällen förrän magen blev stenhård och molvärken drog igång. Känns också typ som att jag sträckt mig i ryggen och har magknip på höger sida av magen :confused: Nu är jag såklart klarvaken :meh: Det gör inte så ont, mer typ som att ”snart drar mensen igång så det är bäst att ta värktabletter i förebyggande syfte och vara beredd på blod” :p Och lite obehagligt när magen blir hård som ett bowlingklot.

Det har varit lugnt hela dagen men jag hade knappt ens nuddat sängen nu på kvällen förrän magen blev stenhård och molvärken drog igång. Känns också typ som att jag sträckt mig i ryggen och har magknip på höger sida av magen :confused: Nu är jag såklart klarvaken :meh: Det gör inte så ont, mer typ som att ”snart drar mensen igång så det är bäst att ta värktabletter i förebyggande syfte och vara beredd på blod” :p Och lite obehagligt när magen blir hård som ett bowlingklot.

Heja heja, hoppas det är grabben som vill ut!! 😁

Heja heja, hoppas det är grabben som vill ut!! 😁
Han får gärna hålla sig i skinnet i alla fall ett dygn till, det skulle vara fint om vi hann fira dotterns födelsedag imorgon :D Och att de får varsin dag! Men när som helst efter midnatt mellan den 30 och 31/10 går toppen :laugh:

Han får gärna hålla sig i skinnet i alla fall ett dygn till, det skulle vara fint om vi hann fira dotterns födelsedag imorgon :D Och att de får varsin dag! Men när som helst efter midnatt mellan den 30 och 31/10 går toppen :laugh:

Visst fasen, hon fyller ju nu 😁
Okej, vänta till söndag. Jag vill föda barn på söndag. Bf vore kul att pricka in och jag är förhoppningsvis liiite piggare då. Plus att hunden löser sig 😂🤷

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 083
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 285
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 144
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31