Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med namn förresten, SÅ SVÅRT! Pojknamn är ju helt omöjligt. Skatteverket ligger inte på latsidan, vi fick hem pappren dagen efter han var född :D

Det här med namn förresten, SÅ SVÅRT! Pojknamn är ju helt omöjligt. Skatteverket ligger inte på latsidan, vi fick hem pappren dagen efter han var född :D

Men ellerhur? Killnamn är sjuuukt svårt?!
Iofs har jag börjat tveka på vårt toppnamn nu, haha. Herregud, ska ju ändå döpa ungen till något hon förhoppningsvis ska heta hela livet 🙈

Så svårt! Vi har 2 namn vi tänkt oss men jag vet inte? Vi kan inte riktigt bestämma oss så nu heter hon "bebis" och "lillasyster" :D

Alla undrar dock vad hon ska heta... Vi med! :angel:

Först undrar alla när bebisen ska komma, sen vad den ska heta... 😅
Ja alltså SÅ många gånger folk har frågat, både innan och efter han föddes, ”har ni funderat på namn?”

Mitt svar blir alltid NEJ oavsett för folk ska också alltid ha åsikter om vilka namn man funderar på :p

Ja alltså SÅ många gånger folk har frågat, både innan och efter han föddes, ”har ni funderat på namn?”

Mitt svar blir alltid NEJ oavsett för folk ska också alltid ha åsikter om vilka namn man funderar på :p

Vi har ju sagt Signe ett bra tag. Men att det inte bestäms förrän hon kommer ut. Men nu kallar alla andra henne Signe, så nu börjar jag tveka 🙈
Suck.

Vi har ju sagt Signe ett bra tag. Men att det inte bestäms förrän hon kommer ut. Men nu kallar alla andra henne Signe, så nu börjar jag tveka 🙈
Suck.
Svårt! Man vill ju att det ska vara ens eget beslut och kännas rätt i magen :) Ni får fundera, ibland faller det sig naturligt efter att bebisen är ute 🥰

Jag med, som tillhör vintertråden. Men så himla bra med era uppdateringar i förberedande syfte, både vad gäller höggraviditet, förlossningar och första tiden efter. Guld verkligen för att kunna förbereda sig på vad som komma skall! :D

Väntan, är tydligen att vänta, om man ska vara som jag 😂
Fortfarande helt orimligt förvånad över att jag skulle gå ÖVER?! Haha, var såå säker på att hon skulle va tidig ju.

Suck.
Åh, här har vi också ett satt arbetsnamn på bebis, med klausulen att det sen kanske inte passar… Och det är så galet svårt att veta om det verkligen känns rätt! I och med pojke (håller med om svårigheten med namn där…) så har vi liksom inga alternativa namn som känns bra heller, så ja… 🙃
Men förhoppningsvis klarnar det för er när bebis är ute! Signe är för övrigt jättefint!

Jag med, som tillhör vintertråden. Men så himla bra med era uppdateringar i förberedande syfte, både vad gäller höggraviditet, förlossningar och första tiden efter. Guld verkligen för att kunna förbereda sig på vad som komma skall! :D
Ja det är toppen att hänga med i andra trådar! Jag läser just nu gamla trådar som varit aktiva för att få mer tips och igenkänning :)

Väntan, är tydligen att vänta, om man ska vara som jag 😂
Fortfarande helt orimligt förvånad över att jag skulle gå ÖVER?! Haha, var såå säker på att hon skulle va tidig ju.
Haha ja, men även den väntan är bra att bli påmind om ibland. :D Jag har ju också nån sån där skum känsla om att ungen kommer vara tidig, vilket min sambo är övertygad om pga min storlek (dock är min mamma i samma storlek och hon gick över med första), så jag får kämpa lite med att inte förbereda mig för mycket på det så besvikelsen blir stor om det inte händer. :laugh:

Åh, här har vi också ett satt arbetsnamn på bebis, med klausulen att det sen kanske inte passar… Och det är så galet svårt att veta om det verkligen känns rätt! I och med pojke (håller med om svårigheten med namn där…) så har vi liksom inga alternativa namn som känns bra heller, så ja… 🙃
Men förhoppningsvis klarnar det för er när bebis är ute! Signe är för övrigt jättefint!

Nej precis, de kan ju komma ut och heta något helt annat? 😁

Vi pratade lite om Sia igår med, vilket båda gillar. Sen insåg vi att Sofia/Fia som jag heter - INTE funkar med Sia 😂

Så Signe (och Elsa) ligger fortsatt i topp. Och tack! Gillar verkligen Signe jättemycket egentligen ❤️

025EC01C-68E1-4176-AF4B-8CF5C49EAA3B.webp
Ha jag sitter också och kollar tråden flera gånger om dagen som ett litet creep!

Vi visste inte vad det var för kön så fick preppa namn till båda könen, sen kom hon ut, hade lite svårt att andas så de tog iväg henne och kopplade till CPAP, så sambon kom in med henne och bara ”Sigrid” vilket INTE var ett av namnen vi tänkt, och jag tittade lite på henne och bara ”Japp”. Så Sigrid blev det. Hon blev nyss två månader kom jag på!

Förresten, vad mycket säkrare jag känner mig nu med andra bebisen! Med dottern tog det tusen år att bara komma ut genom dörren. Idag (lillebror 2,5 dagar gammal) slängde jag bara på honom kläder, satte honom i sjalen och gick ut :D

Det där med namn alltså :down:
Vi började fila på en lista rätt tidigt och har haft två gemensamma favoritnamn, Ronja och My. Bebisen kallades dock bebbot tills för några månader sen då sambon började kalla henne för My och det fastnade rätt hårt. Sen senaste veckan har namnet helt bleknat och det är återigen ett bebbo.
Med dottern hade jag en lista på 5 riktigt genomtänkta namn men inget va ens i närheten av att passa, satt efter några dagar och läste i en namnbok och när jag läste Edith va det helt tveklöst hennes namn och har varit sen dess.
Hoppas dock nått av namnen på listan vi har nu ska passa bebbot för har lagt massa energi på listan så orkar inte med den där irriterande känslan av att inte ha en aning en gång till :laugh:
Ang våra favoritnamn har vi dock bestämt att blir hon rödlätt (vilket dottern är) blir det inte My och är hon brunette (vilket sambon är) blir det inte Ronja för annars känns det som vi skapat en kopia på en sagokaraktär :angel:

Det där med hårfärger är föresten nått jag tycker är superspännande.
Sambon är brunette med brunmelerade ögon. Jag föddes rödlätt och är idag blond med gröna ögon. Vi bör alltså tydligen på ganska dominanta färganlag båda två.
Dottern är rödlätt/jordgubbsblond och blåögd, hennes bio pappa är blond och blåögd.
Vi har en hel del gissningar här hemma kring vad bebbot får för färger, dottern tror bebbot kommer va mörkhyad och brunhårig vilket jag är tveksam till O_o:laugh:
Jag tror hon kommer va brunette och hoppas mest av allt hon ärver sambons hudton som visst är ljus men tål mer sol än min som är snudd på likvit.

Sen ser man ju ofta helsyskon som har helt olika hårfärg osv så kan ju bli lite vad som helst och verkar inte alltid stämma med de genetiska ”bestämmelserna”.
Ni som har flera barn, har de samma hårfärg?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 086
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 288
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 152
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka