Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där med hårfärger är föresten nått jag tycker är superspännande.
Sambon är brunette med brunmelerade ögon. Jag föddes rödlätt och är idag blond med gröna ögon. Vi bör alltså tydligen på ganska dominanta färganlag båda två.
Dottern är rödlätt/jordgubbsblond och blåögd, hennes bio pappa är blond och blåögd.
Vi har en hel del gissningar här hemma kring vad bebbot får för färger, dottern tror bebbot kommer va mörkhyad och brunhårig vilket jag är tveksam till O_o:laugh:
Jag tror hon kommer va brunette och hoppas mest av allt hon ärver sambons hudton som visst är ljus men tål mer sol än min som är snudd på likvit.

Sen ser man ju ofta helsyskon som har helt olika hårfärg osv så kan ju bli lite vad som helst och verkar inte alltid stämma med de genetiska ”bestämmelserna”.
Ni som har flera barn, har de samma hårfärg?
454E5CE0-21BB-4215-8872-3397067A4578.webp

Våra har hittills olika hårfärg. (Och är både till utseende och personlighet väldigt olika!)

Vi brukar skoja och säga att vi är nöjda med att lillasyster blev så pass söt eftersom hon är en DIY-bebis och storebror blev tillverkad av proffs i ett labb :angel:

Mjölkstas... :arghh::arghh::arghh: Sömnbrist, jättestora onda bröst och så kommer nog det fina hormonpåslaget nu också för jag känner mig lite allmänt låg och otillräcklig. Åt rätt dåligt igår också vilket inte precis hjälper.

Så idag är planen äta mycket, dricka mycket, och amma så mycket det bara går. Acceptera läget.

Arvid är jättefint!
Jag kan ju typ inte säga det dock, pga smålänning. Aaavid.

Har en del namn som går bort pga det.
Typ Vera. Jättefint, men blir så sjukt hårt när jag försöker säga det 😂
Som skåning med en norrländsk make så fick han lägga veto emot en hel del namn 😂

Kompisar test-skrek sin sons namn. För att se hur det skulle låta från läktaren när de blev fotbollsföräldrar.
Ändå fick sonen ett mellannamn med två ”R”

Alltså, ska ändå bli sjukt spännande att gå på induktionssamtal imorgon!
Har ingen aning om vad jag ska vänta mig 🤷😁

Ska iaf äta innan, och ta med väskan, stod det på lappen kallelsen. Sen får vi väl se om de vill dra igång det redan imorn, eller om vi ska vänta. Nu börjar det bli nära, i vilket fall.

Ska iaf äta innan, och ta med väskan, stod det på lappen kallelsen. Sen får vi väl se om de vill dra igång det redan imorn, eller om vi ska vänta. Nu börjar det bli nära, i vilket fall.
Så spännande! 🥰 Oavsett så är det verkligen (!) inte långt kvar nu!!!

Spännande!! 😄
Har de ändrat när man blir igångsatt i din region?

Jag ska på samma samtal på tisdag men det är bara kontroll och ska inte ha med mig någonting annat än mig själv. 🙂
Här blir det igångsättning efter 42+0.

Spännande!! 😄
Har de ändrat när man blir igångsatt i din region?

Jag ska på samma samtal på tisdag men det är bara kontroll och ska inte ha med mig någonting annat än mig själv. 🙂
Här blir det igångsättning efter 42+0.

Japp, i Västra Götaland vill de inte att man går till v.42+0 om jag fattat det hela rätt.

Lycka till på samtalet imorgon @Sleepan!

Här hemma är jag inte bara förkyld och ynklig utan har besvärliga förvärkar med typ 10-20 min mellanrum samt magen har brakat. Har inte planerat att föda barn riktigt ännu så hon får hålla sig inne några dagar till.
Bebbot har varit heeeelt sjövild i 2 dygn så ska bli extra skönt med TUL imorgon (om jag får gå trots förkylning).

Kontroll för lillgrabben idag, bara 3 % ner på vikten så det är ju toppen :up: Känns fint att vi verkar ha fått igång amningen ordentligt. Hörseltest var bra, han är lite gul men inget som borde kräva någon åtgärd. Högsta värdet brukar tydligen vara dygn 4-5 så om vi fortsätter mata på så kommer det försvinna ut i blöjan så att säga :D

Åh så spännande att läsa tråden, eftersom många bebisar ligger runt samma BF. Vi är väl bara två styckena som gått före i kön med våra bebisar? :laugh:

Här ska vi in imorgon igen för nya blodprover. Lilltjejen känns till och från lite tröttare än vanligt, men svårt att veta om det är lågt hb igen eller för att hon har mer aktiva/vakna perioder. Hon äter dock lite mindre numera så skulle inte bli förvånad om hon har för lågt hb, så även jag måste ta blodprover. Både jag och hon är trötta på att ta prover nu, så jag hoppas vi slipper!
Sen ska hon träffa läkaren på onsdag på BVC. Alla andra besök är inställda eftersom vår BVC-sköterska tycker att vi åker tillräckligt ändå till sjukhus, enda nackdelen är att vi inte har någon vikt-och längdkurva på henne. Så det ska bli spännande att se hur stor hon blivit, för hon börjar bli tung.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 089
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 293
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 156
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31