Hoppar in från hösttråden -20 för sånt här tycker jag är kul!Det där med hårfärger är föresten nått jag tycker är superspännande.
Sambon är brunette med brunmelerade ögon. Jag föddes rödlätt och är idag blond med gröna ögon. Vi bör alltså tydligen på ganska dominanta färganlag båda två.
Dottern är rödlätt/jordgubbsblond och blåögd, hennes bio pappa är blond och blåögd.
Vi har en hel del gissningar här hemma kring vad bebbot får för färger, dottern tror bebbot kommer va mörkhyad och brunhårig vilket jag är tveksam till
Jag tror hon kommer va brunette och hoppas mest av allt hon ärver sambons hudton som visst är ljus men tål mer sol än min som är snudd på likvit.
Sen ser man ju ofta helsyskon som har helt olika hårfärg osv så kan ju bli lite vad som helst och verkar inte alltid stämma med de genetiska ”bestämmelserna”.
Ni som har flera barn, har de samma hårfärg?

Jag och maken är båda mörkhåriga. Maken mörkare än mig men föddes blond. Jag och mina syskon har alla guldbrunt hår, födda svarthåriga. Äldsta sonen har exakt samma hårfärg som mig, haft samma sedan han föddes. När vi skulle få yngsta tänkte åtminstone jag att det blir väl en till mörkhårig, men ut kom en RÖD