Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortfarande kliande bröstvårtor så ska prova hydrokortison ett par dagar och om det inte är bättre på fredag ska de kika på mig. Lägger till lite mjölkstockning på det! 👍

Igår när jag pumpade på kvällen kom det inte ut alls mycket mjölk från ena bröstet men tänkte att jaja, så är det ibland. I morse när jag vaknade gjorde ena sidan av bröstet ONT vid beröring och var stenhårt. Kul. Så idag blir det ipren, mjuk massage och kalla omslag på bröstet under pumpningen (enl rekommendendation från amningsmottagningen). YEY!!
Åh fy, hoppas det ger med sig mycket snart!

Idag har jag en ledsen bebis, vill inte ha flaskan, tror det är tänder på gång. Blir mycket gos idag för det är ynkligt och gråtigt, lilla tösen 💔
Stackars liten, tänder kan verkligen ställa till det. Storebror här fick tänder tidigt och i rask takt och det var så hemskt att se hur jobbigt han hade det, jag hoppas lilla E tar det lugnare med den saken.

Pp den positiva sidan, bebis är väldigt mysig och nöjd! Hon är till freds och har börjat "prata" lite när hon vill ha sällskap! Storasyster tycker fortfarande det är roligt med lillasyster och håller gärna henne sällskap. :love:

Åh vad mysigt! ❤️
Signe snackar också lite, eller ja, försöker 😂
Man ser verkligen hur hon kämpar, och ibland kommer lite ljud. Och svingulliga leenden ❤️
Gud vad jag gillar min bebis mycket mer än jag trodde jag skulle göra 🙈😅
Eller, trodde ju givetvis att jag skulle älsks henne även om jag inte tog för givet att jag skulle göra det från start. Men tycker det är mycket mysigare Och bättre med hela grejen än jag trodde jag skulle tycka, 😁

Åh vad mysigt! ❤️
Signe snackar också lite, eller ja, försöker 😂
Man ser verkligen hur hon kämpar, och ibland kommer lite ljud. Och svingulliga leenden ❤️
Gud vad jag gillar min bebis mycket mer än jag trodde jag skulle göra 🙈😅
Eller, trodde ju givetvis att jag skulle älsks henne även om jag inte tog för givet att jag skulle göra det från start. Men tycker det är mycket mysigare Och bättre med hela grejen än jag trodde jag skulle tycka, 😁
Så känner jag med! Kommer vara ledig längre än vi tänkte först för vi räknade på det och jag är jätteglad! Jag har ingen erfarenhet direkt av bebisar sedan innan så var inte beredd på hur mysigt det skulle vara

Jösses vad jag blev överraskad idag! ❤️ Ni minns att vi diskuterade att bära babyskydd igår? Efter att jag burit babyskydd och gått en lång promenad igår hade jag ont i precis hela kroppen på kvällen. Idag när jag kom hem från hämtning på förskolan överraskade han mig med att ha köpt ett barnvagnschassi som passar med vårt babyskydd 😍😭 Han hade fått bidrag från både sin mamma och min mamma för att köpa det ❤️

Så nu behöver jag inte bära babyskydd mera! 🥳

Jösses vad jag blev överraskad idag! ❤️ Ni minns att vi diskuterade att bära babyskydd igår? Efter att jag burit babyskydd och gått en lång promenad igår hade jag ont i precis hela kroppen på kvällen. Idag när jag kom hem från hämtning på förskolan överraskade han mig med att ha köpt ett barnvagnschassi som passar med vårt babyskydd 😍😭 Han hade fått bidrag från både sin mamma och min mamma för att köpa det ❤️

Så nu behöver jag inte bära babyskydd mera! 🥳
Inser att jag missade att skriva någon mening, det var alltså maken som tyckte synd om mig och fixade barnvagnen 🥰

Förväntar mig egentligen ingen som helst dygnsrytm hos en 4-5 veckors bebis. Men baserat på den senaste veckan finns ändå två tydliga mönster:

Han somnar i vagnen när vi går och hämtar storebror på fritids vid 15:30 och sen sover han vidare där när vi kommit hem i totalt ca 3 timmar. Väldigt uppskattat när man ska rodda hämtning och sen middag osv.

Han är alltid vaken mellan ca 00-02. Somnar han är det bara någon kvart och bara om han ligger i famnen. Inte lika uppskattat 😆

A blir sex veckor imorgon och nu är det dags att lägga undan 56-kläderna. Åtminstone bodies, de har börjat sitta väldigt tight både på bredden och på längden :p

Känns som trådeo bebisar snart går om lilla E i klädstorlek :o
Här har vi iofs 62, en del pyjamasar och byxor börjar bli lite korta i benen men bodys har gott om plats på både längden och bredden och i ärmarna - det är framförallt en långbent tjej det här :D

Tillägg: inte er tjej då @Sleepan , men resten kanske :D

Känns som trådeo bebisar snart går om lilla E i klädstorlek :o
Här har vi iofs 62, en del pyjamasar och byxor börjar bli lite korta i benen men bodys har gott om plats på både längden och bredden och i ärmarna - det är framförallt en långbent tjej det här :D

Tillägg: inte er tjej då @Sleepan , men resten kanske :D

Haha nä då, vår E är en lättviktare som ligger på 56-62 i kläder. Hon är 2,5 månad och hyfsat liten i maten så det lär nog dröja innan vi tar bort kläderna i stl 56. Mellanbröderna hade knappt stl 56 nånting för de var väldigt breda och långa för åldern så vi har provat båda varianterna :rofl:

Känns som klädstorlekar varierar så hemskt , jag har några par byxor i 50 som inte sitter så illa men på bodies är 56/62 bättre. Pyjamas 62 om det inte är PoP, de är jättestora!

Känns som klädstorlekar varierar så hemskt , jag har några par byxor i 50 som inte sitter så illa men på bodies är 56/62 bättre. Pyjamas 62 om det inte är PoP, de är jättestora!

Ja det skiljer sig mycket åt mellan märken men även kön uppenbarligen :meh:. Köpte massor av Disney kläder från HM i stl 68 till E. Men de är väldigt smala i modellen så de passar henne perfekt, medan kläderna till mina pojkar på HM alltid varit fylliga och stora i storlek oavsett storlek. Name It passade heller aldrig mina mellanpojkar då de var både för breda och hade för långa armar för kläderna. Till E passar de kläderna bra, vilket märket även gjorde till äldsta sonen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 086
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 288
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 152
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka