Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, förvirringen som uppstår när man väckt ungen på natten (lär inte kunna låta bli helt, för rädd att hon inte ska få i sig tillräckligt under dygnet) pga matdags. Och inser att klockan inte alls var så mycket som jag trodde. Måste gått upp på toa och trott att det var dags att äta också 😂

Nåja, hon åt och somnade om.

Sen somnade jag mitt i matningen också 😅
/piggtjej88

Ja det skiljer sig mycket åt mellan märken men även kön uppenbarligen :meh:. Köpte massor av Disney kläder från HM i stl 68 till E. Men de är väldigt smala i modellen så de passar henne perfekt, medan kläderna till mina pojkar på HM alltid varit fylliga och stora i storlek oavsett storlek. Name It passade heller aldrig mina mellanpojkar då de var både för breda och hade för långa armar för kläderna. Till E passar de kläderna bra, vilket märket även gjorde till äldsta sonen.

och jag som alltid tyck att HM är små i storlekarna! :p Kläderna från HM är alltid de första vi börjar med på varje storlek. Och HM är de enda i 50 som sitter någolunda rimligt på M nu.

Men har iofs inga Disneykläder och typ ett plagg från Name it så de kanske är ännu mindre i jämförelse :D

Det här var nog rekord i dålig natt. M sov så gott i pappas famn i soffan på kvällen. Sen när vi gick upp och la oss vid midnatt vaknade han till och var vaken till 02. De brukar han ju vara men han brukar sova bra efter det iaf. Men i natt vaknade han vid 03:30 och 05. Bajsade både gångerna och tog ett tag innan han somnade om. Sen uppstigning för mig vid 06:50. Nu är jag trööööött :sleep:

och jag som alltid tyck att HM är små i storlekarna! :p Kläderna från HM är alltid de första vi börjar med på varje storlek. Och HM är de enda i 50 som sitter någolunda rimligt på M nu.

Men har iofs inga Disneykläder och typ ett plagg från Name it så de kanske är ännu mindre i jämförelse :D
HM sitter jättedåligt på lilla E, dom är korta men breda, men hon är lång och smal.. (iallafall kläderna hon ärvt av storebror. Har inte köpt några specifika "tjejplagg" därifrån). Så det finns ju själva passformsaspekten också utöver storlek. Längre upp i åldrarna skiljer det ju massor mellan pojk- och flickkläderna, så det gör det kanske på bebissidan också...

HM sitter jättedåligt på lilla E, dom är korta men breda, men hon är lång och smal.. (iallafall kläderna hon ärvt av storebror. Har inte köpt några specifika "tjejplagg" därifrån). Så det finns ju själva passformsaspekten också utöver storlek. Längre upp i åldrarna skiljer det ju massor mellan pojk- och flickkläderna, så det gör det kanske på bebissidan också...

Absolut! Fast jag tycker våra hm-kläder är små på alla kanter jämfört med andra märken. Iofs är i princip alla inköpta 2015 så de kan ju ha ändrats sen dess.

Absolut! Fast jag tycker våra hm-kläder är små på alla kanter jämfört med andra märken. Iofs är i princip alla inköpta 2015 så de kan ju ha ändrats sen dess.
Jag håller med! HM-kläder sitter bra på storasyster men hon måste alltid upp ungefär en halv storlek jämfört med andra märken. Så tex passar 92 jättebra i Hm men är lite stort i Lindex.

Jag köpte en pepparkaksdress på Lindex rea i somras. Orolig att den skulle vara för liten till jul, då den är i strl 56.
Det var den inte 😂😁

Liten, för stunden arg, pepparkaka. ❤️

Bifogade filer

• 20211216_102435.webp
    20211216_102435.webp
    132,5 KB · Visningar: 67
Men vad segt 😔

Är de fortfarande ovetandes om vad som är orsaken?

Nja, det vet de förfarande inte riktigt varför.

Men nu är det kortisolet. Hon hade lågt kortisol på sjukhuset, men de trodde att det berodde på att hon fått kortisondroppar. Vi slutade med dem och värdet gick upp, men nu var det väldigt lågt igen. 💩

Just det ja, vi har ju börjat gå över mer och mer på ersättning (just nu varannan gång ersättning, varannan gång bröstmjölk) och hon har blivit hårdare i magen, några tips?

När hon äter bara bröstmjölk bajsar hon varje dag, nu bajsar hon var 3-4 dag och då är konsistensen mycket fastare. BM föreslog byte av ersättning till Nan Sensitive (vi har kört den vanliga) så det ska vi göra, kan man göra något mer?

Jag vet knappt ärligt talat, men kan va ett tecken på Addisons sjukdom bl.a
Verkar vara livslång medicinering om binjurarna inte funkar som de ska iaf.

Men vi får se. De skulle höra av sig igen...
Men, vad jobbigt. Hoppas innerligt de hittar orsaken snabbt och kan sätta in rätt behandling (läste lite om Addisons, och även om det såklart är trist att behöva medicineras hela livet verkar ju behandlingen enkel och biverkningsfri i alla fall)! Kram till er :heart

Men, vad jobbigt. Hoppas innerligt de hittar orsaken snabbt och kan sätta in rätt behandling (läste lite om Addisons, och även om det såklart är trist att behöva medicineras hela livet verkar ju behandlingen enkel och biverkningsfri i alla fall)! Kram till er :heart

Ja, men kan va annan skit också 💩🙈
Tror Addison kanske är det vanligaste dock. Men jag gissar mest, har för dålig koll. Och läkaren också 🤦🏼‍♀️😝

Håller tummarna att det inte är något fel alls. Hon är inte slö, har inte lågt blodtryck eller annat som tyder på fel på binjurarna, så vi får väl se ❤️

Ja, men kan va annan skit också 💩🙈
Tror Addison kanske är det vanligaste dock. Men jag gissar mest, har för dålig koll. Och läkaren också 🤦🏼‍♀️😝

Håller tummarna att det inte är något fel alls. Hon är inte slö, har inte lågt blodtryck eller annat som tyder på fel på binjurarna, så vi får väl se ❤️
Håller tummarna för det här också!

Jösses vad jag blev överraskad idag! ❤️ Ni minns att vi diskuterade att bära babyskydd igår? Efter att jag burit babyskydd och gått en lång promenad igår hade jag ont i precis hela kroppen på kvällen. Idag när jag kom hem från hämtning på förskolan överraskade han mig med att ha köpt ett barnvagnschassi som passar med vårt babyskydd 😍😭 Han hade fått bidrag från både sin mamma och min mamma för att köpa det ❤️

Så nu behöver jag inte bära babyskydd mera! 🥳

Men åh va fint och omtänksamt!! 😀 🥰

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 086
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 288
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 152
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka