Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag lämnat tillbaka pumpen. Fick knappt ut något alls sista dagarna, och då har jag släppt betydligt mer till den under tiden på Neo. Lite sorgligt att det inte blev någon amning, men får bara släppa det. Kanske med nästa barn (om det blir fler), eller inte, i vilket fall är det viktiga att hon får mat. Inte hur. ❤️

Förutsättningarna var ju verkligen inte på er sida! Tycker att du ska vara supernöjd med att du gav det en chans för att se vad som passade bäst :)

Och finns ju ingenting som säger att det inte kommer gå strålande med ett eventuellt nästa barn där ni inte blir ”störda” av diverse omständigheter på det här viset :)

Ni har onekligen haft en speciell resa (både inne och utanför magen) som gjort att amning varit ett inte helt optimalt alternativ för er.
Tycker du (ni) ska se det så istället att ni gjort/gör allt ni kan för er lilla tjej och det är ju det som är viktigast 💙

Jo, det är ju så. Det sjuka är att när jag tänker på det så tänker jag ofta "nä men det har ju inte varit så farligt, allt har ju gått bra" 🤷
Men egentligen har det ju såklart varit skitjobbigt, men känns inte så 😅

Nåja, får vi fler barn hoppas jag på en graviditet med två ultraljud, en unge som simmar ut som en liten fisk, två dagar på BB och sen att man åker hem med en frisk och kry bebis. ❤️😁

Förutsättningarna var ju verkligen inte på er sida! Tycker att du ska vara supernöjd med att du gav det en chans för att se vad som passade bäst :)

Och finns ju ingenting som säger att det inte kommer gå strålande med ett eventuellt nästa barn där ni inte blir ”störda” av diverse omständigheter på det här viset :)

Nej precis, nästa gång hoppas vi på att allt går smidigare 🥰

Den där stressade hunden som tyckte barnet var världens läskigaste grej gillar verkligen sin tvåbening nu. ❤️
Imorse tyckte hon inte jag gick upp fort nog när Signe knorrade så då hoppade hon upp med framtassarna på min sida sängen och pussade mig tills jag gick upp och tog bebisen 😂❤️
20211223_094507.webp

Åh jag är så ledsen just nu. 😔
En i släkten som vi skulle fira julafton med är förkyld (negativt på covid-test). Vår stora kille på knappt 3 år har längtat efter julafton, tomten, allt därtill (han ska lämna sina nappar till tomten). Men nu vet vi inte hur vi ska göra 😭 eller ja finns väl inget annat alternativ att inte åka dit såklart.
Sonen kommer bli helt förstörd. Jävla baciller.

Åh jag är så ledsen just nu. 😔
En i släkten som vi skulle fira julafton med är förkyld (negativt på covid-test). Vår stora kille på knappt 3 år har längtat efter julafton, tomten, allt därtill (han ska lämna sina nappar till tomten). Men nu vet vi inte hur vi ska göra 😭 eller ja finns väl inget annat alternativ att inte åka dit såklart.
Sonen kommer bli helt förstörd. Jävla baciller.
Men ska den förkylda personen vara där? 🤔

Exakt så känner jag med. Men övriga tycker att en förkylning inte är så farligt 🤷‍♀️ men för en bebis på 6v kan det faktiskt vara förödande.
Samma dryga situation som vi hamnade i. Nonchalans från övriga.
Kände mig som en riktigt skurk som satte ner foten och sa nej, vi ska inte åka.
Till slut tog alla sitt förnuft till fånga och så bestämdes att den förkylda fick stanna hemma. Men så blev vi ju strandade här hemma ändå då maken kände förkylningssymtom.

Vi firar jul på sjukhuset :cry:
Lilla bebbot har ju varit förkyld sen natten lör-sön men blev sämre under natten ons-tor så på förmiddagen va andningen så påverkad att vi åkte in till barnakuten där det konstaterades RS.
Hon har legat utslagen hela dagen, orkar inte äta eller ens va vaken.
Nu har hon piggnat till lite senaste timmen och till och med orkat amma/snutta lite :love:

Lilla bebbot har ju varit förkyld sen natten lör-sön men blev sämre under natten ons-tor så på förmiddagen va andningen så påverkad att vi åkte in till barnakuten där det konstaterades RS.
Nu har hon piggnat till lite senaste timmen och till och med orkat amma/snutta lite :love:

Men fy, stackars lilla hjärtat! Hoppas det blir en bra julafton i bemärkelsen att hon fortsätter piggna på sig! ❤️

Stackars liten! :( ❤️ Hoppas det vänder nu!!!

Åh, krya på lillan! Så jobbigt ❤️

Men åh, lilla tjejen :heart Hoppas den tuffaste biten är över och hon fortsätter piggna till!

Men nej va tråkigt, hoppas hon kryar på sig fort ❤

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 070
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 274
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 127
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna