Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mam anticolic är vår favorit! Har sex stycken med napp 1. Nu har vi precis köpt större och napp med högre flöde till när hon blir större, jag tycker inte delarna är så tokiga, lätt att få allt rent utan att jävlas med flaskborste och grejs så det gillar jag!Tack för era tips! Glömde dock skriva att vi provat mam och det va ingen höjdare då hon halkar av den nappensen får jag spader på alla olika delar
Men ska prova igen kanske jag gav upp för fort bara!
Jag skulle aldrig orka med nån flaska som krävde flaskborsteMam anticolic är vår favorit! Har sex stycken med napp 1. Nu har vi precis köpt större och napp med högre flöde till när hon blir större, jag tycker inte delarna är så tokiga, lätt att få allt rent utan att jävlas med flaskborste och grejs så det gillar jag!
Är det stl 1 på nappen? Tycker våra 1 till Mam rinner jättelångsamt. Jämfört med medels blir det ju skillnad eftersom Calma inte droppar av sig självt som andra flaskor utan bebis behöver suga, men avent och Mam borde vara jämförbara tycker manJag skulle aldrig orka med nån flaska som krävde flaskborste
Men tycker mam flaskorna har en massa olika delar och det är bökigt att diska på natten.
Provade nu igen iaf och den va väl okej men maten kommer fooort om man jämför med Philips avent och medela.
Ska dock testa igen!
Jag skulle aldrig orka med nån flaska som krävde flaskborste
Men tycker mam flaskorna har en massa olika delar och det är bökigt att diska på natten.
Provade nu igen iaf och den va väl okej men maten kommer fooort om man jämför med Philips avent och medela.
Ska dock testa igen!
Ja det är stl 1, men den rinner rätt mycket fortare än Philips avent märkte jag och såg även när jag testade att spruta med båda i diskhonÄr det stl 1 på nappen? Tycker våra 1 till Mam rinner jättelångsamt. Jämfört med medels blir det ju skillnad eftersom Calma inte droppar av sig självt som andra flaskor utan bebis behöver suga, men avent och Mam borde vara jämförbara tycker man
Mam anti-colic har ju sina lösa bottnar och gummiring, det är ju lite krångligt. Vi tar dock inte isär nederdelen och diskar varje gång, det sitter ju tätt så tänker att det inte kommer in något mellan som behöver göras rent..
Finns ju också Mamflaskor som inte är anti-colic, om nappen funkar. Då är flaskan hel.
Ja sånt kan ju ändras vartefter bebisarna får mer kläm på hur man ska äta.Vår unge spydde massa av Mam-flarran, det kom för fort
Men det var ju precis i början, nu kanske hon hade fixat det
Dr Brown har ju en del delar också, men vi sköljer av noga, använder någon gång till (utom napparna nu när ungen har torsk, de används bara en gång) och sen steriliserar vi. Funkar bra tycker jag![]()
Stressen när man visst har tajmat matningen fel inför barnvagnspromenaden, bebis stökar omkring, vrider omkring huvudet i mössan så den glider ner över ansiktet och spottar ut nappen var femte meter och det är 3 km kvar hemFunderade på att stanna vid den enda parkbänken på hela rundan och amma, men precis när vi passerade så hade han somnat om så jag tänkte ”det kanske håller hela vägen hem”
Fem minuter höll det. Kom hem svettig och stressad men hade i alla fall fått röra på mig
![]()
Smart! Har tyvärr bara en trikåsjal som han nog är för tung för nu, och en sele som visserligen är bra men som är ganska knölig att ha med. Han gillar vagnen vanligtvis men det blev väl lite tokigt just den här gångenDet finns en anledning till att jag aldrig går på promenad utan att ha bärsjal (utan barn i) på mig under jackan! Blev svettig av att bara läsa![]()
Smart! Har tyvärr bara en trikåsjal som han nog är för tung för nu, och en sele som visserligen är bra men som är ganska knölig att ha med. Han gillar vagnen vanligtvis men det blev väl lite tokigt just den här gången![]()
Så här många delarJa sånt kan ju ändras vartefter bebisarna får mer kläm på hur man ska äta.
Men man vill ju inte gärna byta eller ändra något som funkar så skippa att prova
Vi diskar inte heller efter varje användning, hur många delar har dr brown?
Jag har en Aldoria, minns att den började kännas svajig vid 6-7 kg med dottern och A väger nog närmare 7 kg redan.Ah, förstår det! Jag har en coracor trikåsjal nu. De påstår att den kommer funka till 12 kg men tror det kommer kännas svajigt långt innan dess. Men sen har jag en Tricot slen som jag tyckte var för stor och rejäl nu men kommer nog funka bra när coracoren känns för tunn. Den ska vara upp till 15 kg och lät ju ta ett tag innan M är ens halvvägs dit. Förhoppningsvis har han blivit pålitligare i vagnen innan dess![]()
Jag har en Aldoria, minns att den började kännas svajig vid 6-7 kg med dottern och A väger nog närmare 7 kg redan.
Ja 15 kg är väl ett par år bort, typ![]()
Ja men exakt. Storebror vägde 15 kg vid 3,5 år och M är mindre. Innan desss har förhoppningsvis skrika-i-vagn-problemet löst sig![]()
Spännande det där med storlek.
Vi ska till BVC på tisdag, och jag tror hon vuxit lite iaf
Läste i en Facebookgrupp idag hur mycket allas flaskbarn åt och det var så sjukt mycket mer än Signe. Men sen insåg jag att de flesta vägde mellan 4,5-6 kg som var lika gamla som henne, så då är det la rimligt att man också äter mer tänker jag![]()
Hur mycket äter hon per måltid? Jag tycker min lilla smäller i sig galna mängder när hon får flaska, hon väger runt 3,8kg och äter lätt 100ml. Sen när hon ammar får hon nog i sig ännu mer iofSpännande det där med storlek.
Vi ska till BVC på tisdag, och jag tror hon vuxit lite iaf
Läste i en Facebookgrupp idag hur mycket allas flaskbarn åt och det var så sjukt mycket mer än Signe. Men sen insåg jag att de flesta vägde mellan 4,5-6 kg som var lika gamla som henne, så då är det la rimligt att man också äter mer tänker jag![]()
Hur mycket äter hon per måltid? Jag tycker min lilla smäller i sig galna mängder när hon får flaska, hon väger runt 3,8kg och äter lätt 100ml. Sen när hon ammar får hon nog i sig ännu mer iof
Känns som så mycket mat i en sån liten människa, men jag har dålig koll på hur mycket bebisar brukar äta per måltid vid olika ålder osv