Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har den fastnat eller har ni behövt komplettera pga alla sjukhusbesök? E fick ju tex bara olycksfallsförsäkring tills hon blev friskförklarad

Vi har behövt komplettera...
Nu blev hon ju njurbarn med, så de lär ju inte ingå. Signe har också bara olycksfall i nuläget... 💩

Så ledsen bebis här hemma idag... Rotavaccinsfanskap 😝
Det var en självklarhet att ta det, men inte kul när hon nu fått ont i magen ❤️
Nu ikväll har hon inte velat äta, och varit så så ledsen 😭❤️
Nu har det lugnat sig lite dock, men hon vill inte sova, och fortsatt inte äta..
Dock ätit tidigare idag så hon reder sig.

Alltså med risk för att jinxa, men A har sovit nästan 6 timmar i sträck de senaste två nätterna..! 🙏🏼 Halleluja! Väldigt tacksam ❤️ Är ensam med båda barnen väldigt mycket just nu och det är tufft men OK sömn gör ju extremt mycket!

Vi har behövt komplettera...
Nu blev hon ju njurbarn med, så de lär ju inte ingå. Signe har också bara olycksfall i nuläget... 💩

Hur har det gått med allt ? :heart
Ja det är så dumt att en gravidförsäkring inte kan ge barnen skydd efter födelsen eftersom de hamnar lätt emellan stolarna.

Så ledsen bebis här hemma idag... Rotavaccinsfanskap 😝
Det var en självklarhet att ta det, men inte kul när hon nu fått ont i magen ❤️
Nu ikväll har hon inte velat äta, och varit så så ledsen 😭❤️
Nu har det lugnat sig lite dock, men hon vill inte sova, och fortsatt inte äta..
Dock ätit tidigare idag så hon reder sig.

Lilla tjejen, hoppas det blev en ok natt :heart

För oss blev det första upplevelsen med rotavaccin då det är nytt för oss. Det gick obemärkt förbi här, båda doserna. Är det hennes första dos?

Lilla tjejen, hoppas det blev en ok natt :heart

För oss blev det första upplevelsen med rotavaccin då det är nytt för oss. Det gick obemärkt förbi här, båda doserna. Är det hennes första dos?

Är det nytt för er? Vår son som är född 2015 fick det. Trodde er tredje var yngre?

Hur har det gått med allt ? :heart
Ja det är så dumt att en gravidförsäkring inte kan ge barnen skydd efter födelsen eftersom de hamnar lätt emellan stolarna.

Tja, i nuläget är det lite stiltje. Hon mår ju rätt bra skulle jag säga, men nu väntar vi på kontraströntgen av den skruttiga njuren. Troligtvis har hon en multicystisk njure, och den funkar förmodligen inte.

Fastnade i att läsa alla anteckningar i hennes journal igår. Ingen rolig läsning även om det mesta är avfärdat 😅 Får se hur det går med försäkring 🙈🤷

Är det nytt för er? Vår son som är född 2015 fick det. Trodde er tredje var yngre?

Stämmer, vi har en son född 2016. Han fick inte rotavaccin, min systers dotter född nov 2017 fick det. Så nånstans däremellan infördes det i min kommun. Kommer ihåg att det var en liknande situation med immuniseringstest av barnets blodgrupp vid inskrivning, då flera här på buke hade testat barnens blodgrupp länge medan det först infördes förra året i min kommun.

Stämmer, vi har en son född 2016. Han fick inte rotavaccin, min systers dotter född nov 2017 fick det. Så nånstans däremellan infördes det i min kommun. Kommer ihåg att det var en liknande situation med immuniseringstest av barnets blodgrupp vid inskrivning, då flera här på buke hade testat barnens blodgrupp länge medan det först infördes förra året i min kommun.

Ah när du säger det så ringer det någon klocka att region Sthlm var tidigare än andra regioner att börja erbjuda det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 067
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 269
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 121
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V