Det är verkligen sjukt hur fort man glömmer men jag tror vi fick personnumret redan på BB. Kanske är olika i olika regioner iofs?På Folksam behöver man ett personnummer till bebisen först men det kanske man får på en gång på BB..?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är verkligen sjukt hur fort man glömmer men jag tror vi fick personnumret redan på BB. Kanske är olika i olika regioner iofs?På Folksam behöver man ett personnummer till bebisen först men det kanske man får på en gång på BB..?
På Folksam behöver man ett personnummer till bebisen först men det kanske man får på en gång på BB..?
Ok! Då skaffar vi väl barnförsäkringen rätt omgående gissar jag, om vi kommer ihåg och är så pass med mentaltMan får personnumret på BB![]()
Har den fastnat eller har ni behövt komplettera pga alla sjukhusbesök? E fick ju tex bara olycksfallsförsäkring tills hon blev friskförklarad
Ok! Då skaffar vi väl barnförsäkringen rätt omgående gissar jag, om vi kommer ihåg och är så pass med mentalt.
Ok! Vi har en betalvariant på gravidförsäkring hos Folksam redan, så förhoppningsvis täcks sånt då!Ett tips är att ta betaversion av gravidförsäkring i det bolag du tänkt försäkra ditt barn i. Jag fick 3000 kr för snittet och sen 250 kr per dygn vi låg inne.
Ok! Vi har en betalvariant på gravidförsäkring hos Folksam redan, så förhoppningsvis täcks sånt då!
Vi har behövt komplettera...
Nu blev hon ju njurbarn med, så de lär ju inte ingå. Signe har också bara olycksfall i nuläget...![]()
Så ledsen bebis här hemma idag... Rotavaccinsfanskap
Det var en självklarhet att ta det, men inte kul när hon nu fått ont i magen
Nu ikväll har hon inte velat äta, och varit så så ledsen
Nu har det lugnat sig lite dock, men hon vill inte sova, och fortsatt inte äta..
Dock ätit tidigare idag så hon reder sig.
Lilla tjejen, hoppas det blev en ok natt
För oss blev det första upplevelsen med rotavaccin då det är nytt för oss. Det gick obemärkt förbi här, båda doserna. Är det hennes första dos?
Det är nog olika. Här tror jag vår precis hann få det som är född 2019, min kusins barn som är tre månader äldre fick det inte..Är det nytt för er? Vår son som är född 2015 fick det. Trodde er tredje var yngre?
Hur har det gått med allt ?
Ja det är så dumt att en gravidförsäkring inte kan ge barnen skydd efter födelsen eftersom de hamnar lätt emellan stolarna.
Är det nytt för er? Vår son som är född 2015 fick det. Trodde er tredje var yngre?
Stämmer, vi har en son född 2016. Han fick inte rotavaccin, min systers dotter född nov 2017 fick det. Så nånstans däremellan infördes det i min kommun. Kommer ihåg att det var en liknande situation med immuniseringstest av barnets blodgrupp vid inskrivning, då flera här på buke hade testat barnens blodgrupp länge medan det först infördes förra året i min kommun.
Tror det finns i nationella vaccinationsprogrammet sen nåt år tillbaka, men att vissa regioner erbjudit det innan det ingick för allaÄr det nytt för er? Vår son som är född 2015 fick det. Trodde er tredje var yngre?