Wow vad fina ni är!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wow vad fina ni är!
Förstår känslanJag har träffat kurator en gång på BVC, har en till tid i januari.
Tack
Känns bara så uppgiven just nu med storebror och vet inte hur vi ska ta oss ur det![]()
Känns som att jag hade kunnat skriva det där om storasyskonet. Storebror har ju hunnit vänja sig en del vid lillasyster men är överlag... så intensiv. Känns som både jag och sambon mest skäller och säger nej och när storebror reagerar med att hitta på ännu mer saker är det en svår cirkel att bryta. Känner mer och mer frustration över att inte nå fram, och att knappt komma utanför dörren utan bråk. Igår hörde han mig prata med lilla E och sa "mamma, vad glad du låter!" och det krossade typ hjärtat på mig för jag antar att jag inte låter likadan när jag pratar med honom
Nu rantade jag visst mest på om mig själv men du är iallafall inte ensam. Och prata med BVC om det känns tungt![]()
Fick väcka lilla barnet för andra natten i rad
Jag vill inte egentligen, pga tycker hon ska få sova. Samtidigt vill jag ju att hon ska äta och växa
Nåja, jag ställde inte klockan varken igår eller idag iaf, och hon har ätit mycket (för att vara hon) både denna natten och igår. Alltid något.Plus, lite mysigt tycker jag att det är att gå upp, mata och kolla på One Tree Hill
![]()
Kolla serier på nätternaAlltså jag vaknar, matar och försöker snabbast möjligt somna om.
Möjligtvis slår jag på en podd om jag inte somnat på några minuter.
Ojojoj, då förstår jag att du tittar på TV.Har en bebis som tagit typ 40 min på sig att få i sig sin mat, plus helt ska sitta upprätt en stund efter för att inte kräka så inte haft mycket annat för mig![]()
Jag vågar knappt skriva det här för det ger mig så mycket ångest, men idag hände det som inte fick hända. Arvid ramlade ner från skötbordetfy faaaan alltså, skräcken när det hände och jag kastade mig fram till honom och bara skrek i panik
Ska börja med att skriva att allt gick bra. Men herregud vad jag har varit rädd och ledsen och ångestfylld. Han verkade okej efter att han lugnat ner sig (inte svimmat, inte kräkts, ammade, verkade med och pigg, betedde sig som vanligt, inga uppenbara skador förutom en bula i huvudet) men vi åkte ändå in med honom till barnakuten för säkerhets skull. Fick komma in direkt, först träffa en sjuksköterska och sen en läkare. De konstaterade att allt verkade ha gått jättebra, Arvid charmade läkaren med sitt leende och sen fick vi åka hem. Läkaren sa att det ofta är föräldrarna som mår sämst, just för att de klandrar sig själva. Men han tyckte det var bra att vi kom in.
Nu är vi hemma och ska försöka sova. Jag mår som sagt väldigt dåligt över det här så jag behöver verkligen bara stöttande ordKommer vakta som en hök när han är på skötbordet från och med nu, oavsett andra distraktioner. När det hände var jag trött och ledsen och hade precis gråtit en skvätt innan för att allt kändes så jobbigt, plus att jag höll på att dividera med tvååringen som skulle gå och lägga sig. Det ska såklart inte hända ändå och det kommer nog ta ett tag för mig att komma över det.
Kolla serier på nätternaAlltså jag vaknar, matar och försöker snabbast möjligt somna om.
Möjligtvis slår jag på en podd om jag inte somnat på några minuter.
Härligt! Bra jobbat med matningenExtravägning idag vid 4,5 månad. 400 g upp på två veckor och kurvan har vänt lite uppåt.Nu ligger hon mitt mellan -2 och -1 SD på vikten så så himla liten är hon ju faktiskt inte. Och 64,3 cm lång
![]()
Så är det nog absolut, läkaren sa det också. Det som gav mig mest ångest var nog just att det var jag som var så himla disträ just den kvällen och det hade gått så lätt att undvika... och att jag blev så skräckslagen precis när det hände.Du är inte ensam! Det är så lätt hänt, man vänder sig bort en sekund och just den sekunden lyckas de med något inte kunnat innan. Jag tror bebisar är mer hållbara än vad vi tror och att det finns en anledning till det![]()
Herregud vad jag längtar tills jag slipper använda amnings-bh/amningslinne, avskyr verkligen de plaggenTänk att kunna ta på sig vilka kläder som helst utan att behöva ta hänsyn till att man måste kunna hala fram brösten
![]()
Jag är tacksam att amningen funkar så himla bra men det ska bli väldigt skönt när jag kan kasta ut amningskläderna!
Jo men när man ska försöka knäppa ihop dem igen med en hand för att bebisen sover på andra armen och så gååår det bara inte för ena delen åker upp och andra åker ner, så frustrerandeHaha skulle precis skriva att amnings-bh/linne är väl inga problem. Det jobbiga är ju det man ska ha över![]()