Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
...lilla E verkar läsa på buke, hon somnade om på väg hem från förskolan och har sovit drygt 1,5 timme nu :D Förmiddagen var gnällfest så jag hoppas hon är på bättre humör när hon vaknar sen.

Här har vi också haft en gnällig dag. Vill bara sova på mig och sover Max 15-20 min åt gången. Enligt appen börjar språng 1 imorgon så återstår väl att se om det är det eller något tillfälligt. Hoppas iaf att han kan tänka sig att sova lite längre i vagn (helst) eller sjal (troligtvis) när när det är dags för skolhämtning

Idag var jag på efterkontroll hos BM och bristningen hade läkt bra så det känns skönt! Imorgon är det vaccin, vägning och mätning på lillklumpen! Hon vägde 5,5kg för en månad sen, jag slår till med att jag tror hon väger 7kg nu! :D

Här har vi också haft en gnällig dag. Vill bara sova på mig och sover Max 15-20 min åt gången. Enligt appen börjar språng 1 imorgon så återstår väl att se om det är det eller något tillfälligt. Hoppas iaf att han kan tänka sig att sova lite längre i vagn (helst) eller sjal (troligtvis) när när det är dags för skolhämtning
Vad har du för app? :)

@Human @Imogen Vi har samma app, stämde på dagen med typ alla språng för storebror, lilla E är mer flytande/otydliga språng men det är verkligen bra att få lite koll på vad som händer i hjärnorna på dom :)

Har varit lite olika här också. Med storebror tyckte jag aldrig att det stämde men med storasyster stämde det bra. Misstänker att det har lite att göra med att storebror är född tre veckor tidigt, även om man ska utgå från beräknat förlossningsdatum. Är lite samma sak med M nu. Vissa av färdigheterna efter språng 1 har han gjort i en månad nu, och vissa inte alls. Och det känns ju tex rimligt att han är bättre på att fokusera blicken och titta på saker länge än någon som faktiskt föddes den 13/12. Han har ju kunnat träna i fem veckor till jämfört med att ligga i magen. Men jag bara gissar…

Har varit lite olika här också. Med storebror tyckte jag aldrig att det stämde men med storasyster stämde det bra. Misstänker att det har lite att göra med att storebror är född tre veckor tidigt, även om man ska utgå från beräknat förlossningsdatum. Är lite samma sak med M nu. Vissa av färdigheterna efter språng 1 har han gjort i en månad nu, och vissa inte alls. Och det känns ju tex rimligt att han är bättre på att fokusera blicken och titta på saker länge än någon som faktiskt föddes den 13/12. Han har ju kunnat träna i fem veckor till jämfört med att ligga i magen. Men jag bara gissar…
Kan säkert ha med det att göra. Och barns olikheter spelar säkert också in även om man väl studerat ett antal barn för att komma fram till något gemensamt. :)
Både storebrorsan och lilla E var sena (bf+10 respektive bf+13) och med storebror var det verkligen väldigt tydligt utifrån bf-datum. Lilla E är luddigare som sagt, hon ska tex gå in i språng 5 på måndag enligt appen men har varit oförklarligt grinig i snart en vecka. Kan såklart bero på annat också. Kanske återkommer på måndag och det har blivit sju resor värre 😅

Fick väcka lilla barnet för andra natten i rad 😅🙈
Jag vill inte egentligen, pga tycker hon ska få sova. Samtidigt vill jag ju att hon ska äta och växa 🙈

Nåja, jag ställde inte klockan varken igår eller idag iaf, och hon har ätit mycket (för att vara hon) både denna natten och igår. Alltid något. 😁 Plus, lite mysigt tycker jag att det är att gå upp, mata och kolla på One Tree Hill 😅

Streamar du One Tree Hill? Vart finns det i så fall? :D

Det här med språng känns så främmande för mig. Varken storebror eller Klara verkar följa dem. Klara är just nu den mest lättsamma bebis jag någonsin träffat, jämt glad och har en hel vecka nu sovit utan uppvak mellan 20-06 👀
Enligt appen ska hon vara klängig, grinig och gråta mer samtidigt som hon sover dåligt 🙈

Ett paket blöjor räcker ju rätt länge här eftersom vi mestadels använder tyg. I gårdagens matbeställning hade maken (praktiskt att kunna skylla på honom ;) ) köpt nya paket. 2 paket prematurblöjor :p Men kan konstatera att prematurstorlek fortfarande passar denna 2-månaders :p
Men lär behöva öka användningstakten för nu känns det som att han växer så det knakar 😅

Ett paket blöjor räcker ju rätt länge här eftersom vi mestadels använder tyg. I gårdagens matbeställning hade maken (praktiskt att kunna skylla på honom ;) ) köpt nya paket. 2 paket prematurblöjor :p Men kan konstatera att prematurstorlek fortfarande passar denna 2-månaders :p
Men lär behöva öka användningstakten för nu känns det som att han växer så det knakar 😅
Det är nog ett av dom tydligaste tecknen på att bebisen växer här, bytet av blöjstorlek alltså :D
Fast jag blir alltid lika paff när jag inser att tejpen börjar bli kort... :D

Det är nog ett av dom tydligaste tecknen på att bebisen växer här, bytet av blöjstorlek alltså :D
Fast jag blir alltid lika paff när jag inser att tejpen börjar bli kort... :D

Kan också konstatera att när han kissat en gång är prematurblöjan proppfull :p Det var också anledningen när vi bytte till Stl 1 för ett tag sen. Behövdes mer uppsugningsförmåga 😅

Vi har redan bytt till byxblöja och storlek 4 🙈😂
Har tre paket tejp i storlek 3 som enligt vikten ska passa men de sitter inte alls bra. Hoppas på att vår affär är tillmötesgående och vill byta dem åt oss.

Vi har redan bytt till byxblöja och storlek 4 🙈😂
Har tre paket tejp i storlek 3 som enligt vikten ska passa men de sitter inte alls bra. Hoppas på att vår affär är tillmötesgående och vill byta dem åt oss.

Borde ju inte vara några bekymmer om ni bara vill byta till annan storlek :)

På tal om One Tree Hill råkar de ut för orimligt många trafikolyckor. Det kommer du märka om du börjar kolla 😂

Funderar på att ta OC när det här är slut 😅

Jag har sett OTH tidigare och det är sjukt mkt som alltid händer😅 blev sugen på att se om nu när du skrev om det!

OC är jag inte särskilt sugen på att se om dock :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 067
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 269
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 121
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4
  • Masked singer 2025

Hund, Katt, Andra Djur