Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stiligt!
Kan ha hittat åtminstone delvis förklaring till gnälligheten de senaste dagarna - en liten tand halvvägs uppe! Dags att få en tandborste![]()
Verkligen! Idag verkar han vara rätt trött också så det är väl kämpigt med tandsprickningen.Skönt när det kommer en förklaring!
Jag hoppas dröjer ett bra tag med tänder. Han har nämligen hittat på en kul lek när han ammar. Ta tag i bröstvårtan, dra allt man orkar, släppa, få mjölk i hela ansiktet, skratta jättemycketFå han gärna lägga av med innan tänderna tittar fram
![]()
Vi fick sova gott i natt, tack och lov
A verkar för övrigt ha knäckt koden för att ta sig framåt på golvet, någon slags ålning där han samtidigt trycker upp rumpan.
Det har också blivit stört omöjligt att byta blöja utan brottningsmatchLeksak hjälper ibland men inte alltid, han vill bara ligga på mage eller så vill han hänga ut över kanten och kolla ner
Hur gör ni andra, för det kan väl inte bara vara min bebis som häver sig hit och dit hela tiden
![]()
Låter också ganska utmanandeDet är inte så mycket hävande här, men det är hugga tag i allt som finns i närheten, äta på blöjor (tack och lov de oanvända som vi hittills kunnat ha en liten hög av på skötbordet - inte längre), anfalla figurerna i mobilen över skötbordet (Mumintrollets föräldrar ligger j-vligt risigt till), hugga tag i den rätt rejäla armen som håller uppe mobilen och helst välta ner allt, välta alla tuber/flaskor som står där med en svepande rörelse plus det nya knepet att dra ihop knäna i luften i hög hastighet så man inte ens kommer nära de utsatta områdena. Jag kan ju inte hålla mig för skratt så det blir förstås extra roligt
Jag har börjat byta kissblöjor i sängen, där är det enda att passa sig för att hon inte får tag i den använda blöjan…
Okej det var tydligen två tänderKan ha hittat åtminstone delvis förklaring till gnälligheten de senaste dagarna - en liten tand halvvägs uppe! Dags att få en tandborste![]()
Vår E gillar inte mat med bitar, för då vägrar hon äta. Däremot är det är poppis med mat i såna klämpåsar, men jag tycker att det är så himla dyrt. Burkmat för hennes ålder har oftast små bitar, och hemlagat äter hon inte heller eftersom det blir bitar hur vi än mosar det. De två äldsta barnen åt allt, vilket gjorde att de åt vanlig mat men sen kom barn nr 3 som endast åt 5 specifika sorters burkmat från Sempers märke och ersättning länge. Han vägrade hemlagat, välling och andra matmärken så vi är vana vid att krångla med maten. Men jag hade föredragit att E åt hemlagat istället för att köpa burkmat![]()
Funkar det inte att köra med stavmixer? Eller kanske först stavmixer och sen pressa genom sil?
Det finns ju också tomma refillklämpåsar att köpa som man kan ha egen mat i, om hon föredrar att äta ut en sån![]()