Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försökte ta kort på magen idag och skicka till svärmor som bor 140 mil bort och kräver bild varje veckobyte i graviditeten..
CC9CA032-1E45-4DC0-BE8A-720414AC040B.webp

Hon fick mest bilder på busig son 😂
På sista bilden syns det osköna bettet på shortsen han gav mitt lår. Jäklar vad de små tänderna är vassa! 🥴

Vi hade både enkelvagn och dubbelvagn när vår minsting föddes, det är 2 år och 3 månader mellan de minsta syskonen. Var perfekt när man var själv med barnen att ta dubbelvagnen :up: Den fick dock punka rätt fort så vi skiftade däcken mellan city crossen och dubbelvagnen, så det var inga problem att köra på grusvägar. Det är allt vi har härute så det måste funka, därför byter vi vagn nästa år till en city cross.

Det där kan vara olika. Vår äldsta var 2,5 när lillasyster föddes. Vet inte riktigt hur vi hade klarat oss utan dubbelvagn (eller klarat oss hade vi väl gjort men ni fattar :p). Men det beror ju mycket på livsstil. Vi går till förskolan, går och handlar (det som inte är storhandling), går på promenader i området till lekparker osv. Åker mycket kollektivt (eller gjorde innan Corona). Att det fanns plats i vagn för en trött 3-åring på väg hem från förskolan räddade oss från många sammanbrott ;)

Men om man å andra sidan bor så att man tar bilen överallt så finns säkert inte alls samma behov :)

Vi har kört Donkey på grusvägar utan minsta bekymmer. Bara det är tillräckligt stora hjul och det kan låsas (för snömodd) så brukar det funka fint :)

Butiken vi var i rekommenderade generellt syskonvagn upp till 2,5-3 år sa de innan vi avslöjade sonens ålder. Han älskar verkligen sin vagn idag så jag hade inte vågat chansa till hösten när jag ska lösa logistiken själv med två små 😅
Ja man blir nog väldigt låst med bara en enkelvagn... Vi har ca 3 km till förskolan men inte en toppenväg att promenera på (en del trafik) så jag är inte säker på att det blir promenad till och från förskolan varje dag. Å andra sidan är det ju supertrist att inte ens ha möjligheten, jag gillar ju att promenera. Får fundera hur vi ska göra!

Vad fint att höra att ni var nöjda!
Upplevde du att chassit lätt blev repat?
Jag tänker redan på andrahandsvärdet och har funderat på att foliera aluminiumdelarna för att den ska hålla sig snygg längre..

Alltså...jag vet inte 😅

Vi fick vår Donkey gratis av min kusin. Hon bedömde den som osäljbar eftersom chassit var trasigt och sittdelstygerna slitna. Jag försökte säga att hon kunde sälja delar separat men det orkade hon inte med.

Så vi köpte ”nytt” begagnat chassi och sittdelstyger och fick en Donkey i finfint skick för 2500:- :o

Chassit vi köpte var dekorplastat från början, och vi lät det sitta kvar. Men jag hade nog behållit aluminiumramen. Det är svårt att få det snyggt med dekorplast, framför allt i delarna som ”trycks ihop” i teleskopet när man växlar mellan mono och duo. Det trasiga chassit som kom med från min kusin var inte särskilt repigt.

Ja man blir nog väldigt låst med bara en enkelvagn... Vi har ca 3 km till förskolan men inte en toppenväg att promenera på (en del trafik) så jag är inte säker på att det blir promenad till och från förskolan varje dag. Å andra sidan är det ju supertrist att inte ens ha möjligheten, jag gillar ju att promenera. Får fundera hur vi ska göra!

Har man en tvååring och ingen dubbelvagn tänker jag att en ståbräda blir nödvändig. Om inte annat för att rädda de där akutsituationerna när två-treåringars ben helt plötsligt av oklar anledning blir oanvändbara 😅

Har man en tvååring och ingen dubbelvagn tänker jag att en ståbräda blir nödvändig. Om inte annat för att rädda de där akutsituationerna när två-treåringars ben helt plötsligt av oklar anledning blir oanvändbara 😅
Ska vi gå till och från förskolan så är det vagnen som gäller, det finns ingen gångväg eller trottoar utan bara en bilväg där de kör rätt fort ibland. Så ingen 2-3-åring kan tyvärr gå bredvid :down:

Ska vi gå till och från förskolan så är det vagnen som gäller, det finns ingen gångväg eller trottoar utan bara en bilväg där de kör rätt fort ibland. Så ingen 2-3-åring kan tyvärr gå bredvid :down:

Ah fattar! Men tänkte också om man är på utflykt någonstans eller liknande :)

Lycka till ni som har RUL idag! :up:

Min tur imorgon :D

Vi har vagn sen innan och hade inga planer på syskonvagn då vår lillkille inte gillar åka vagn.
Men vi ska få en Donkey av mannens syster så det känns kanon att vi ändå kommer ha en syskonvagn.
Kommer nog ändå satsa på en ståbräda till den. Något som jag inte kommer snåla med denna gång är adaptrar till babyskydd och vagn. Det gjorde vi sist... Mycket bärande blev det! :down:

Lycka till ni som har RUL idag! :up:

Min tur imorgon :D

Vi har vagn sen innan och hade inga planer på syskonvagn då vår lillkille inte gillar åka vagn.
Men vi ska få en Donkey av mannens syster så det känns kanon att vi ändå kommer ha en syskonvagn.
Kommer nog ändå satsa på en ståbräda till den. Något som jag inte kommer snåla med denna gång är adaptrar till babyskydd och vagn. Det gjorde vi sist... Mycket bärande blev det! :down:

Tack snälla!

Vagn ja... Det kanske vi börjar fundera på efter idag typ. Än så länge har vi inte köpt en enda pryl, men börjar väl kanske bli dags 🤷
Perfekt att kunna ärva vagn! 😁

Vecka 20+1 idag så halvvägs! Bara gått upp 2kg men om man tittar på min mage så ser ju bara den ut att väga 10kg.:rofl: Sjukt vad stor magen blivit tidigt!

Gott! Jag är på 19+1 och har gått upp ungefär samma. Magen går att dölja väldigt väl fortfarande dock, men tittar man ser man det absolut 😁
Hade styrelsemöte med vår bostadsrättsförening igår där ingen vet det, och känslan är inte att de såg det heller 😂
Förväntar mig dock att de kommer komma en rejäl mage alldeles snart. 😝

Vecka 20+1 idag så halvvägs! Bara gått upp 2kg men om man tittar på min mage så ser ju bara den ut att väga 10kg.:rofl: Sjukt vad stor magen blivit tidigt!
Gott! Jag är på 19+1 och har gått upp ungefär samma. Magen går att dölja väldigt väl fortfarande dock, men tittar man ser man det absolut 😁
Hade styrelsemöte med vår bostadsrättsförening igår där ingen vet det, och känslan är inte att de såg det heller 😂
Förväntar mig dock att de kommer komma en rejäl mage alldeles snart. 😝

Alltså ni ligger ju efter :rofl: *inte alls avundsjuk* :angel::angel:

Collaget kommer ifrån mina händelser på fb, därav texten. Efterbilderna är tagna i vecka 20 (19+2), förebilderna är ifrån nov/dec- 20. Och ja, jag blev lika stor tidigt även med mitt andra barn och mitt tredje. Så detta var räknat även om det är lite extremt redan i viktuppgång :o:cautious:

1623143116923.png

Alltså ni ligger ju efter :rofl: *inte alls avundsjuk* :angel::angel:

Collaget kommer ifrån mina händelser på fb, därav texten. Efterbilderna är tagna i vecka 20 (19+2), förebilderna är ifrån nov/dec- 20. Och ja, jag blev lika stor tidigt även med mitt andra barn och mitt tredje. Så detta var räknat även om det är lite extremt redan i viktuppgång :o:cautious:

Visa bifogad fil 71247

Det visar ju verkligen att man aldrig ska jämföra sig med andra, att alla kroppar är olika. Du är jättefin! ❤️

Det visar ju verkligen att man aldrig ska jämföra sig med andra, att alla kroppar är olika. Du är jättefin! ❤️

Precis. Och att det viktigaste är att bebisen mår bra :heart Sen är det även viktigt tycker jag att visa att det finns båda delar, en del går knappt upp och en del går upp massor. Finns så många variationer, och vet själv vilken ångest det gav mig när jag väntade andra barnet. Speciellt då jag bara såg bilder på smala kroppar och magar.

Får väl poängtera för säkerhets skull att det var skrivet med ironi till er som inte gått upp så mycket än. Detta då min viktuppgång är extrem och inte jättevanligt i denna tid enligt de barnmorskor jag träffat under graviditeternas gång.

Senast ändrad av en moderator:
Trots min viktuppgång så mår jag inte längre lika illa längre eller så ofta. Så jag ökade vissa vikter idag på träningen och kroppen svarade riktigt bra :D
Det är en stor fördel med att ha ett litet gym hemma för jag kan träna när jag vill och kan vila länge mellan seten utan att störa någon om det behövs.

Känns dock knepigt att träna med stor mage så jag undrar hur det kommer bli när det börjar sparka och gunga runt :rofl:

Precis. Och att det viktigaste är att bebisen mår bra :heart Sen är det även viktigt tycker jag att visa att det finns båda delar, en del går knappt upp och en del går upp massor. Finns så många variationer, och vet själv vilken ångest det gav mig när jag väntade andra barnet. Speciellt då jag bara såg bilder på smala kroppar och magar.

Får väl poängtera för säkerhets skull att det var skrivet med ironi till er som inte gått upp så mycket än. Detta då min viktuppgång är extrem och inte jättevanligt i denna tid enligt de barnmorskor jag träffat under graviditeternas gång.

Förstår att du inte menade någonting mot oss, och alla gör vi olika resor. ❤️
Jag må ha liten mage so far, men så har det ju varit massa annat krångel istället liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 113
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 755
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 688
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka