Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får man hänga på här?
Har inte varit så aktiv på Buke senaste åren men råkar va gravid och älskade gravidtråden jag va med i när jag väntade dottern. Då va det höstföräldrar 2014 och jag va ensamstående från start, va otroligt bestämd i att inte skaffa fler barn och aldrig bli sambo men livet ville annorlunda när jag träffade en man som jag aldrig vill vara utan och efter slarv med preventivmedel plussade jag den 1:a april :laugh:
Vi velade och sa nej först men sen ändrade jag mig först och han sa bara ”vi kör, vill du ha en hund också” :rofl:
Är sambons första biologiska barn och han gråter för minsta lilla angående bebisen och vill nog helst linda in mig i bubbelplast.
Jag svär mest fula ramsor över allt från hysteriskt illamående (som dock släppt senaste veckan) till sammandragningar och viktuppgång.
Tröstar mig med att shoppa tygblöjor och ska snart börja köpa lite bärdon :love:

Gjorde KUB för en vecka sen som BM sa 1:289 för trisomi 21 men på pappret står det 1:2896 så just nu ska vi reda ut det och eventuellt göra NIPT.
Bor i sthlm så gränsen för att få göra NIPT, moderkaksprov osv går vid 1:200 så vi får bekosta det själva.

BF 28/11 :)

Får man hänga på här?
Har inte varit så aktiv på Buke senaste åren men råkar va gravid och älskade gravidtråden jag va med i när jag väntade dottern. Då va det höstföräldrar 2014 och jag va ensamstående från start, va otroligt bestämd i att inte skaffa fler barn och aldrig bli sambo men livet ville annorlunda när jag träffade en man som jag aldrig vill vara utan och efter slarv med preventivmedel plussade jag den 1:a april :laugh:
Vi velade och sa nej först men sen ändrade jag mig först och han sa bara ”vi kör, vill du ha en hund också” :rofl:
Är sambons första biologiska barn och han gråter för minsta lilla angående bebisen och vill nog helst linda in mig i bubbelplast.
Jag svär mest fula ramsor över allt från hysteriskt illamående (som dock släppt senaste veckan) till sammandragningar och viktuppgång.
Tröstar mig med att shoppa tygblöjor och ska snart börja köpa lite bärdon :love:

Gjorde KUB för en vecka sen som BM sa 1:289 för trisomi 21 men på pappret står det 1:2896 så just nu ska vi reda ut det och eventuellt göra NIPT.
Bor i sthlm så gränsen för att få göra NIPT, moderkaksprov osv går vid 1:200 så vi får bekosta det själva.

Klart du ska vara med! 😀

Får man hänga på här?

Grattis och välkommen! :) :heart

Får man hänga på här?

Åh men välkommen och grattis! Så kul med fler gamla användare som dyker upp! Följde allt med dig och dottern, så det är så fint att se hur bra allt blivit ❤️

Får man hänga på här?

Grattis och välkommen :heart

Jag har tyvärr inte hittat dem i butik alls när jag letat, kika online innan du åker! Utbudet av gravidkläder i butik är så sjukt värdelöst!
Har beställt en del från Zalando, Asos och Lindex också, men det mesta har tyvärr skickats tillbaka. Svårt att hitta rätt storlek, och passform, till den här tillfälliga, märkliga kroppsformen 😅

Håller med. Har tidigare köpt på HM när jag varit gravid då jag kunnat prova i fysisk butik. Men det orkar jag inte i denna graviditet.

HM i min stad hade ett fåtal jeggings inne. Samma bekymmer ,där L fastnade på låren och tajta på vaderna. XL passade på benen men vad lite stora i rumpan men det fick bli dom ändå. Dock kommer jag sannolikt inte kunna ha dom tiden ut såvida inte vikten och svullnaden stannar av. Köpte även ett par shorts på rea i stl 42 som inte heller komma hålla hela sommaren. Helt sjukt egentligen att resan köpa flera storlekar större än vad jag brukar ha och jag är bara i v19 :o:mad::crazy:

Tur att jag ökat lika brutalt två gånger tidigare så jag vet att det går att gå ner. Annars hade jag inte varit lika lugn.

Nu har jag varit på MKP, det var roligt att få se bebis igen och på ul kunde man inte se någon avvikelse, själva provet var lite problematiskt och de stack mig fem ggr, varav två ggr i moderkakan, första provet blev inte bra men det andra som tur var. Nu är det bara att vänta på svar :heart

Nu har jag varit på MKP, det var roligt att få se bebis igen och på ul kunde man inte se någon avvikelse, själva provet var lite problematiskt och de stack mig fem ggr, varav två ggr i moderkakan, första provet blev inte bra men det andra som tur var. Nu är det bara att vänta på svar :heart

Huh, vilket pärs! Men så bra jobbat av dig! Hoppas du får svar snabbt! ❤️

Jag har varit hos barnmorskan en sväng nu på eftermiddagen. Fick lyssna på hjärtljud så det var himla fint <3 och gå igenom lite allmänna grejer om glukosbelastning och sådant. Hon går i pension om några veckor så nu får jag byta automatiskt utan att vara besvärlig! (Fast nu är vi ju faktiskt kompisar, men... ja.)

Hon försökte ta fram blodtrycksmanschetten men jag sa strängt att läkaren sagt att jag ska slippa det så länge urinprover är OK och värdena jag skickar in likaså och hon gav sig genast :D

Jag har varit hos barnmorskan en sväng nu på eftermiddagen. Fick lyssna på hjärtljud så det var himla fint :heart och gå igenom lite allmänna grejer om glukosbelastning och sådant. Hon går i pension om några veckor så nu får jag byta automatiskt utan att vara besvärlig! (Fast nu är vi ju faktiskt kompisar, men... ja.)

Hon försökte ta fram blodtrycksmanschetten men jag sa strängt att läkaren sagt att jag ska slippa det så länge urinprover är OK och värdena jag skickar in likaså och hon gav sig genast :D

Vad mysigt! Längtar tills jag får lyssna på hjärtljud. Och vad skönt att du slapp kolla blodtrycket, för de har ju koll på dig ändå

Är det en speciell anledning att ni pratade om glukosbelastning? Jag ska göra det i v28 , och har alltid gjort i mina graviditeter men då för att jag har hög risk att få graviditetsdiabetes enligt sjukvården.

Åh men välkommen och grattis! Så kul med fler gamla användare som dyker upp! Följde allt med dig och dottern, så det är så fint att se hur bra allt blivit ❤️
Tack! Jag läser lite på buke ibland och blir alltid glad och förvånad att känna igen så många nick, blir smått nostalgisk :love:
Tack igen, det va bara hon och jag i många år och jag har inte riktigt vant mig ännu att vi är två med henne men det är fantastiskt på många sätt så ser fram emot att inte va ensam med nya bebisen.

Sträckläste tråden igårkväll och grinade mer över dina inlägg än vad som är rimligt tror jag :crazy: så fantastiskt att det blev bra till slut och att ni väntar en liten frisk bebis:love:

Tack! Jag läser lite på buke ibland och blir alltid glad och förvånad att känna igen så många nick, blir smått nostalgisk :love:
Tack igen, det va bara hon och jag i många år och jag har inte riktigt vant mig ännu att vi är två med henne men det är fantastiskt på många sätt så ser fram emot att inte va ensam med nya bebisen.

Sträckläste tråden igårkväll och grinade mer över dina inlägg än vad som är rimligt tror jag :crazy: så fantastiskt att det blev bra till slut och att ni väntar en liten frisk bebis:love:

Ja ni verkade ju klara er alldeles utmärkt ni två, men det måste kännas jättefint att få vara två föräldrar denna gången! 🥰❤️

Ja, det har varit lite kaos, minst sagt! Nu väntar vi fortfarande på att få se hur hjärtat ser ut, men vi hoppas och tror att det ser bra ut det också 🥰

Är det möjligtvis fler här i tråden som är intresserad av/har använt tygblöjor? Jag råkar va något av en nörd och har redan shoppat en hel del :o
Bärdon är ett till bebisrelaterat intresse, jobbade några år på knyt-an i Stockholm, är utbildad bära barn coach och ser så mycket fram emot att få falla ner i sjalträsket igen!
Har ni burit tidigare barn?

Beundrar alla som gör sånna prover, ni är så modiga! Jag har nålfobi så vet inte hur jag skulle göra om det skulle varit aktuellt.
Håller tummarna för ett bra svar :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 111
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
991
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 618
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 685
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka