Fick svar från min BM imorse att resultatet före KUB är 1:2986 gör trisomi 21 och 1:20000 för trisomi 13 och 18 så vi gör inget NIPT, jag fyller 35 i år så är nöjd och glad över resultatet. Fattar dock ff inte varför BM på SÖS sa 1:298

Skyller på att jag hörde fel mitt i lyckoruset över att ha sett bebis på UL.
Sambon blev blöt i ögonen och jag har varit på bra humör hela dagen så va nog lite oroligare än jag fattat.
önskar nu i efterhand att jag hade gjort NIPT direkt för att inte noja loss, och för att få veta kön

är såååå nyfiken, känns av nån anledning lättare att knyta an när man kan börja spåna på namn osv.
Jag och sambon har såklart satt en hundring var på det kön vi tror så jag hoppas väl lite det är en pojke bara för att slippa förlora

Har RUL 6/7 vilket känns som evigheter.
knepig och kanske känslig fråga, men har ni hoppats på att bebisen ska va just en flicka/pojke.
Minns att när jag va gravid med dottern skämdes jag över att jag önskade det va en flicka även om jag såklart i första hand önskade mig en frisk bebis.
Nu hoppas jag nog lite på en pojke mest för att jag kvinnor/tjejer idag är så utsatta för så mycket dumheter och inbillar mig (naivt jag vet) att jag kommer va lite mindre orolig för en pojke i tonåren.