Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, alltså midjebältet ska ju sitta i midjan vilket är högre än snittet men jag tyckte liksom att bältet tryckte ner den överflödiga magen så det blev tryck ändå för min del.
Kan lika gärna varit inbillning då jag var ganska illa berörd av snittet och ärret första månaden 🙈

Aha så långt tänkte inte jag :o
Nej det stämmer säkert, har själv haft det ganska tufft efter de senaste två snitten. Och räknar med det även denna gång. Skönt att få bekräftat att jag även ska en sjal :D

Aha så långt tänkte inte jag :o
Nej det stämmer säkert, har själv haft det ganska tufft efter de senaste två snitten. Och räknar med det även denna gång. Skönt att få bekräftat att jag även ska en sjal :D
Sjalen är ju mer justerbar, ska verkligen försöka bli kompis med den denna gången!

Fick svar från min BM imorse att resultatet före KUB är 1:2986 gör trisomi 21 och 1:20000 för trisomi 13 och 18 så vi gör inget NIPT, jag fyller 35 i år så är nöjd och glad över resultatet. Fattar dock ff inte varför BM på SÖS sa 1:298 :down:
Skyller på att jag hörde fel mitt i lyckoruset över att ha sett bebis på UL.
Sambon blev blöt i ögonen och jag har varit på bra humör hela dagen så va nog lite oroligare än jag fattat.

önskar nu i efterhand att jag hade gjort NIPT direkt för att inte noja loss, och för att få veta kön :p är såååå nyfiken, känns av nån anledning lättare att knyta an när man kan börja spåna på namn osv.
Jag och sambon har såklart satt en hundring var på det kön vi tror så jag hoppas väl lite det är en pojke bara för att slippa förlora :angel:
Har RUL 6/7 vilket känns som evigheter.

knepig och kanske känslig fråga, men har ni hoppats på att bebisen ska va just en flicka/pojke.
Minns att när jag va gravid med dottern skämdes jag över att jag önskade det va en flicka även om jag såklart i första hand önskade mig en frisk bebis.
Nu hoppas jag nog lite på en pojke mest för att jag kvinnor/tjejer idag är så utsatta för så mycket dumheter och inbillar mig (naivt jag vet) att jag kommer va lite mindre orolig för en pojke i tonåren.

Fick svar från min BM imorse att resultatet före KUB är 1:2986 gör trisomi 21 och 1:20000 för trisomi 13 och 18 så vi gör inget NIPT, jag fyller 35 i år så är nöjd och glad över resultatet. Fattar dock ff inte varför BM på SÖS sa 1:298 :down:
Sambon blev blöt i ögonen och jag har varit på bra humör hela dagen så va nog lite oroligare än jag fattat.

önskar nu i efterhand att jag hade gjort NIPT direkt för att inte noja loss, och för att få veta kön :p är såååå nyfiken, känns av nån anledning lättare att knyta an när man kan börja spåna på namn osv.
Jag och sambon har såklart satt en hundring var på det kön vi tror så jag hoppas väl lite det är en pojke bara för att slippa förlora :angel:

knepig och kanske känslig fråga, men har ni hoppats på att bebisen ska va just en flicka/pojke.
Minns att när jag va gravid med dottern skämdes jag över att jag önskade det va en flicka även om jag såklart i första hand önskade mig en frisk bebis.
Nu hoppas jag nog lite på en pojke mest för att jag kvinnor/tjejer idag är så utsatta för så mycket dumheter och inbillar mig (naivt jag vet) att jag kommer va lite mindre orolig för en pojke i tonåren.

Jag är en sån där, som hemskt gärna alltid velat ha en tjej. Nu när allt varit kaos så kände jag att, är den frisk är jag nöjd liksom. Men, sen när vi fick veta att den verkar kry och är en tjej, blev jag lite extra glad. Lite ❤️
(men jag hade blivit jätteglad för en grabb också, såklart. Det är bara att jag lättare kan föreställa mig med en tjej, av någon anledning, men inte trodde jag skulle få det)

Jag är en sån där, som hemskt gärna alltid velat ha en tjej. Nu när allt varit kaos så kände jag att, är den frisk är jag nöjd liksom. Men, sen när vi fick veta att den verkar kry och är en tjej, blev jag lite extra glad. Lite ❤️
(men jag hade blivit jätteglad för en grabb också, såklart. Det är bara att jag lättare kan föreställa mig med en tjej, av någon anledning, men inte trodde jag skulle få det)
Jag kände också det va lättare att föreställa mig en dotter så känner igen känslan.
Nu har jag nästan lättare att se en liten pojk men det är nog för att jag är så där larvigt kär i sambon och tänker att en pojke kanske blir lik honom. När man tänker med hjärtat och inte logiken liksom, barnet blir ju en egen individ :o

Jag har en pojke sen innan och vill helst ha en pojke till, för jag inbillar mig precis som du, att tjejer är mer utsatta och att det blir mer oro. Men jag kommer ju vara precis lika lycklig vad den än blir ändå :heart :D Vi kommer ju få veta kön nästa vecka när provsvaren från MKP kommer:)

Jag och mannen hoppades på en tjej (vilket det visat sig vara), vi har en dotter sedan tidigare och vill gärna ha en till. :) Hade det varit en pojke hade jag nog fått vänja mig lite vid tanken, faktiskt.

Jag och mannen hoppades på en tjej (vilket det visat sig vara), vi har en dotter sedan tidigare och vill gärna ha en till. :) Hade det varit en pojke hade jag nog fått vänja mig lite vid tanken, faktiskt.

Känns lite skönt att höra att det inte bara är jag som hoppats på ett visst kön.
Jag kommer nog behöva vänja mig lite om det är en tjej gör har ställt in mig lite på en pojke men samtidigt har jag ju redan en dotter så kommer nog ha lätt att ställa om ifall det är en till flicka.

Jag har kikat och provat massor, tror det är min anatomin som ställer till det 😂
Vad i din anatomi tror du det är som ställer till det? :) Vad för sorts bärdon är det du provat mest?

Just nu hoppas jag också det är en tjej i magen för jag har inbillat mig att dom är lite lugnare än pojkar :laugh:
Sonen på 2 år är just nu wild and crazy och jag sliter mitt hår varje dag, jag kan inte föreställa mig att ha två huliganer hemma :banghead:

Just nu hoppas jag också det är en tjej i magen för jag har inbillat mig att dom är lite lugnare än pojkar :laugh:
Sonen på 2 år är just nu wild and crazy och jag sliter mitt hår varje dag, jag kan inte föreställa mig att ha två huliganer hemma :banghead:

Det har isf ingen berättat för mina barn :laugh: Har en dotter som är lite hela havet stormar och en son som sitter i timtal och ritar, bygger lego och gör pärlplattor :D

Vi har som sagt redan en av varje och har inte funderat så mycket alls på kön på detta barn. Mer än vi skämtsamt säger att det måste vara en kille för då har vi namn klart medan vi har ingen aning ifall det är en tjej och hade supersvårt att komma på till dottern :p

Sen tycker jag iofs att det vore roligt med en tjej till eftersom vi i våra familjer har så väldigt mycket killar, och jag inte har "upplevt" en systerrelation på nära håll. Men inte så att jag går och önskar att det vore en tjej.

Vi har inte tagit reda på kön innan men funderar på att göra det nu. Mest eftersom barnen har flera kompisar som fått syskon nyligen och de har vetat ifall de ska få en lillebror eller lillasyster. Så misstänker att det kan bli tjat om våra inte får reda på det också :p

Jag har också fått för mig tjejer är lite lugnare men samtidigt lär det bita mig i rumpan förr eller senare misstänker jag ;)

Det har isf ingen berättat för mina barn :laugh: Har en dotter som är lite hela havet stormar och en son som sitter i timtal och ritar, bygger lego och gör pärlplattor :D

Jag har två pojkar som är precis som dina barn.
Minstingen är överallt och gör sig därför bäst utomhus där han kan springa, klättra och greja. Vi kallar honom för en blandning mellan Pippi och Emil, då han gärna provar saker som tex vad som händer om man häller ut all rengöring i handfatet eller om man fyller hela tvättmaskinen med tvättmedel. För ja, han klättrar för att nå det han ska ha och klurar ut lås ganska fort. Är ofta inblandad i konflikter i skolan då han vill ha det på sitt sätt och vägrar leka med tex dockor o dylikt för han SKA leka med maskiner.
Den lite mer äldre brodern kan sitta i timmar att bygga med lego, och går helst bara ut på sommaren om han får bygga med lego ute. Han går med på vilka lekar som helst bara han får leka med någon. Leka med barbiedockor eller mamma, pappa barn berör inte honom det minsta.

Jag har två pojkar som är precis som dina barn.
Minstingen är överallt och gör sig därför bäst utomhus där han kan springa, klättra och greja. Vi kallar honom för en blandning mellan Pippi och Emil, då han gärna provar saker som tex vad som händer om man häller ut all rengöring i handfatet eller om man fyller hela tvättmaskinen med tvättmedel. För ja, han klättrar för att nå det han ska ha och klurar ut lås ganska fort. Är ofta inblandad i konflikter i skolan då han vill ha det på sitt sätt och vägrar leka med tex dockor o dylikt för han SKA leka med maskiner.
Den lite mer äldre brodern kan sitta i timmar att bygga med lego, och går helst bara ut på sommaren om han får bygga med lego ute. Han går med på vilka lekar som helst bara han får leka med någon. Leka med barbiedockor eller mamma, pappa barn berör inte honom det minsta.

Låter som att din minsting slår min dotter :D Hon gör egentligen inte "hyss" alls (peppar peppar...) och inte mycket konflikter med andra barn heller. Men hon sitter nästan aldrig stilla och får hon välja går alla lekar ut på att springa hoppa klättra eller göra en rutschkana i trapppan typ :cautious: Hon har och har alltid haft väldigt stark vilja och stark integritet och protesterar högljutt och direkt om något inte är som hon vill eller om hon tycker att någon behandlar henne fel. Men hon börjar inte bråka med andra utan är bara väldigt högljudd och tydlig i sina protester.

Jag har råkat anmäla mig till ett tyngdlyftningsläger nästa helg. Visserligen bara en dag av två men ändå, kul att kunna vara med när man då går in i v. 19. 🤗

Åh vad roligt det lät! Lite avundsjuk på er som mår bra .
Själv fick jag gå på mitt anmälda vårrus. 2,5 km uppdelat på 3 rundor :cautious:

Åh vad roligt det lät! Lite avundsjuk på er som mår bra .
Själv fick jag gå på mitt anmälda vårrus. 2,5 km uppdelat på 3 rundor :cautious:

Jag förstår dig verkligen. Jag funderade på om jag ens skulle skriva något för det känns ibland fel att "skylta" med att man mår bra när man vet andra har det så kämpigt 😞
Jag är oerhört tacksam att jag mår såhär bra och kan träna mycket fortfarande.

Hoppas verkligen det kommer bli bättre för dig snart.

Jag förstår dig verkligen. Jag funderade på om jag ens skulle skriva något för det känns ibland fel att "skylta" med att man mår bra när man vet andra har det så kämpigt 😞
Jag är oerhört tacksam att jag mår såhär bra och kan träna mycket fortfarande.

Hoppas verkligen det kommer bli bättre för dig snart.

Jag har inte ont av att läsa att andra mår bra och är pigga, så länge de inte skriver att det är inställningen som bestämmer :)
Fick höra det redan i min första graviditet där jag inte ens kom ur sängen i början pga alla kräkningar. "sluta känn efter så ska du se att du kommer må bra". Japp, tänk om det vore så enkelt :banghead:

Med tanke på mina tidigare tre graviditeter så är det denna som är bäst gällande aktivering. Så jag njuter samtidigt som jag får tänka mig för. Jag fick tex träna igår så att jag kan ta det lugnt hela dagen idag då vi ska iväg imorgon. En heldag, så mest troligt kommer jag må riktigt kasst/illa på kvällen och på söndag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 112
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
991
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 632
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 685
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka