Var på VC igår, och läkaren var lite förbryllad. Att kräkas svart är inte normalt, utan ska ses som varningstecken på att något är fel. Dock ansåg både hon och jag att jag mår för bra för att det skulle vara något trasigt nu, då jag inte kräkts mer efter det. Så hennes gissning var att något har varit trasigt, och att det är gammalt blod. Så jag ska återkomma om det händer igen, och åka in akut om jag ser färskt blod.
Däremot reagerade hon på min mage flera gånger, och frågade om det stämde i hennes uppgift att jag bara var i vecka 21. Samt att hon tyckte att mitt illamående borde ha gått över. Så hon trodde att jag kunde vara förstoppad, och uppsvullen/illamående av halsbränna. Så jag ska testa magmedel för att se hur magen reagerar samt fick starka omeprazol utskrivet. Vet inte riktigt om jag tror på hennes teori om förstoppning och stor mage, men samtidigt så skadar det inte att testa om hon har rätt

Så morgonen består av 1 glas alvedon för foglosskänningar, 1 glas med magmedel samt 1 omeprazol och 2 st järntabletter.
Ska till sjukgymnast nästa vecka för foglossningkoll, och ev ett bälte. Vilket jag hoppas på för jag vill undvika citodon in i det längsta