Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och alla människor som ska ta på magen! Jag är förvånad hur folk tycker det är fritt fram att känna o klappa :crazy: Och då räknar jag inte med min familj och vänner, där har jag inget emot det. Men kollegor som jag knappt pratat med annars, eller ytligt bekanta som man stöter på i affären etc.

Jag hade blivit vansinnig alltså. Usch! Det är nog tur att jag inte träffar så mycket folk, hittills är det nog bara min man som klappat och det kan jag stå ut med :D

In other mag-news så började jag känna vad som bara kunde vara bebisen förra måndagen, men sedan var det lugnt praktiskt taget hela veckan. Jag oroade mig inte för det alls ska sägas, men i lördags när vi gick in i vecka 22 så satte det fart och hon har varit rätt aktiv hela helgen. Mysigt förstås <3 men igår kväll när jag skulle somna fick hon in ett par snurr eller danssteg eller vad det nu kan ha varit så jag hoppade högt :D

På tal om magar, min krymper :o

Jag vet inte om det beror på ökad träning och mer aktivitet överlag, eller ändrade mediciner. Det tackar jag såklart för eftersom jag som jag tidigare nämnt har gjort stor bukplastik med sydda magmuskler. Jag vet att jag kan gå ner en hög viktuppgång, men jag vill gärna ha ett hyfsat resultat från operationen efter denna bebis :D

Här är det inte så många som pratar om magen mer än "vad fin du är" typ.

Dock när jag hämtade lillfröken på förskolan så var det ett par barn som ville känna på magen och var väldigt fundersamma över att det var en bebis i magen, så söta! Så där stod jag med min svarta klänning och flera barnhänder som precis varit i sandlådan. :D Men det var sött! Hade inte uppskattat om vuxna tagit sig samma frihet!

Träffade en granne idag som jag inte sagt något till och såg hur hon kollade på min mage, haha. Träffade henne igen en kort stund senare och berättade då och hon bara "men jag såg det nyss!".
Haha, jag som tänkte att jag fortfarande kan dölja det ganska väl 😂🤷

Träffade en granne idag som jag inte sagt något till och såg hur hon kollade på min mage, haha. Träffade henne igen en kort stund senare och berättade då och hon bara "men jag såg det nyss!".
Haha, jag som tänkte att jag fortfarande kan dölja det ganska väl 😂🤷
Åh jag försöker typ undvika mina grannar för att slippa få frågan 😂 Känner dem inte och vi umgås inte men hejar när vi ses och de har blivit väldigt mycket mer intresserade av att småprata sedan dottern kom så jag känner på mig att det snart kommer frågor om det är syskon på gång.

de har blivit väldigt mycket mer intresserade av att småprata sedan dottern kom så jag känner på mig att det snart kommer frågor om det är syskon på gång.

Ja jisses vad många som gärna tar kontakt och pratar om barnet/med barnet. Innan jag fick barn så hade jag inte en tanke på att vuxna skulle uppskatta ett främmande barn så mycket.

Ja jisses vad många som gärna tar kontakt och pratar om barnet/med barnet. Innan jag fick barn så hade jag inte en tanke på att vuxna skulle uppskatta ett främmande barn så mycket.
Verkligen! De här grannarna är äldre och jag tror de tycker det är roligt att det blir lite barn i byn. Det är bara jag som tycker det sociala är lite svårt ibland :D

Tog lite jämförelse kort på alla mina graviditeter och blev chockad när jag skulle sätta ihop ett kollage så långt i denna graviditet.

Hur är detta ens möjligt? O_o På översta bilden är jag enorm, och otroligt svullen. Några veckor senare är magen mindre och jag är inte lika svullen. Det sitter djupt inne att erkänna men läkaren verkar ha haft rätt med att magen var svullen pga halsbränna och förstoppning. Är även mer aktiv sen läkarbesöket i förra veckan men detta är en enorm skillnad! Översta bilden är spegelvänd därav ingen tatuering. Tatueringen sitter på min vänstra höft.

Bifogade filer

• inCollage_20210615_081408573.webp
    inCollage_20210615_081408573.webp
    50,6 KB · Visningar: 132
Tog lite jämförelse kort på alla mina graviditeter och blev chockad när jag skulle sätta ihop ett kollage så långt i denna graviditet.

Hur är detta ens möjligt? O_o På översta bilden är jag enorm, och otroligt svullen. Några veckor senare är magen mindre och jag är inte lika svullen. Det sitter djupt inne att erkänna men läkaren verkar ha haft rätt med att magen var svullen pga halsbränna och förstoppning. Är även mer aktiv sen läkarbesöket i förra veckan men detta är en enorm skillnad! Översta bilden är spegelvänd därav ingen tatuering. Tatueringen sitter på min vänstra höft.

Men vilken skillnad! Och vad skönt att du blivit mindre svullen - vad bra att läkaren att vilja testa detta!

Vad skönt att du kunde få hjälp! :) Mår du bättre också?

Jag har varit på BM-besök, tog blodtrycket som var något högre än jag brukar ha men ändå väl inom normalspannet. Lyssnade på bebis hjärtljud också, den var väldigt livlig och for omkring så det var svårt :laugh: Men bra hjärtljud :up: Utöver det var det mest prat, hur jag mår och om jag har börjat fundera något på förlossningen.

Sen var det planering för kommande besök, fick boka in de två kommande som blir i vecka 25 och 29. Efter det blir det varannan vecka och från och med vecka 36 ska jag komma en gång i veckan. Detta pga mitt blodtryck alltså, normalt sett går man inte så ofta när det är andra graviditeten. Jag ska också börja ta med urinprov från vecka 25, pga att jag äter Trombyl.

Vad skönt att du kunde få hjälp! :) Mår du bättre också?

Ja det är total motsats. Bakade t om kärleksmums igår trots att två barn hemma så det får väl ses som förbättring :D Nu har jag bara min höft som krånglar, men ska till sjukgymnasten idag. Är fortfarande svullen men inte lika mycket, och har heller inte just nu så mycket besvär av det.

Jag har varit på BM-besök, tog blodtrycket som var något högre än jag brukar ha men ändå väl inom normalspannet. Lyssnade på bebis hjärtljud också, den var väldigt livlig och for omkring så det var svårt :laugh: Men bra hjärtljud :up: Utöver det var det mest prat, hur jag mår och om jag har börjat fundera något på förlossningen.

Sen var det planering för kommande besök, fick boka in de två kommande som blir i vecka 25 och 29. Efter det blir det varannan vecka och från och med vecka 36 ska jag komma en gång i veckan. Detta pga mitt blodtryck alltså, normalt sett går man inte så ofta när det är andra graviditeten. Jag ska också börja ta med urinprov från vecka 25, pga att jag äter Trombyl.

Vad härligt att dom tar det på allvar! Det är du och jag med våra extrakontroller :rofl:

Ja det är total motsats. Bakade t om kärleksmums igår trots att två barn hemma så det får väl ses som förbättring :D Nu har jag bara min höft som krånglar, men ska till sjukgymnasten idag. Är fortfarande svullen men inte lika mycket, och har heller inte just nu så mycket besvär av det.
Åh vad skönt! Hoppas det fortsätter så :up:

Vad härligt att dom tar det på allvar! Det är du och jag med våra extrakontroller :rofl:
Haha japp, kommer springa där för jämnan :D

För att förtydliga så är mitt blodtryck bra nu men eftersom det rusade iväg sist (och jag blev sjuk) vill de hålla koll på mig. Det känns tryggt och bra :)

Haha, kan komma in här med fyra kommande TUL då ✌️😂
(eller jag tror det blir fyra, men läkaren pratade om v.32 & 36, och eventuellt v.24 men har redan fått två tider i v.24 & 28 🤷).

Ska inte till BM förrän jag är i v.25. Känns sjukt sent då jag inte varit där sen v.10? Dock har jag ju blivit ordentligt kontrollerad ändå så det känns bra 😅

Men vilken skillnad! Och framför allt vad skönt att du mår bättre!

Haha, kan komma in här med fyra kommande TUL då ✌️😂
(eller jag tror det blir fyra, men läkaren pratade om v.32 & 36, och eventuellt v.24 men har redan fått två tider i v.24 & 28 🤷).

Ska inte till BM förrän jag är i v.25. Känns sjukt sent då jag inte varit där sen v.10? Dock har jag ju blivit ordentligt kontrollerad ändå så det känns bra 😅

Vilket trygghet det måste ge er med alla TUL. Hade själv TUL varann vecka från vecka 25 med min minsting, och även om det var jobbigt att ständigt åka dit så kändes bra att veta att allt var bra. Nu var han bara övertung och vi behövde ha koll på navelflöden, antar att de kommer kolla samma på er bebis? :heart

Hurra, ingen foglossning utan problem med ett muskelfäste. Fick en del rehab övningar, samt orden att fortsätt träna om du och kroppen mår bra. Så jag ska skriva klart en övningsuppgift i juridiken och sen ut en sväng för en kort promenad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 114
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 787
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 688
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka