Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag kunde jag inte undvika grannen som stod och hängde vid brevlådorna :p "Är du med barn????" frågade hon rakt ut sådär som tanter kan göra. Svårt att neka när jag kom där med magen i tajt linne :D

Bebis börjar märkas av mer och mer, känner bubblande rörelser varje dag :love:

När jag kom med cykel till förskolan för att hämta igår stor det flera barn vid staketet som är längs cykelbanan och ropade "är du graviiiid", "har du en beeeebis i magen". Går inte att komma undan även om det inte syns någonting än :laugh:

Jag tycker det har varit "skönt" denna gång att det faktiskt synts ganska fort att jag är gravid (i mitt tycke iaf) :angel:
Förra gången va det mer "smygande" mage och då fick jag många blickar ;)

Jag har äntligen börjat sticka bebiskläder! Nu skulle jag ju inte fastna i rosa och sånt MEN detta garnet fanns bara i karamellrosa och gammelrosa och så fick det bli såhär. Och ja, jag har börjat på en till klänning i det gammelrosa 😇 får ge mig ut på jakt efter goa mjuka garner i andra kulörer!

505155CD-D569-4289-8543-BD89D60FC7D5.webp

Så himla tacksamt att sticka till bebisar, plaggen är klara på nolltid jämfört med vuxentröjor…!

Fyra filtar har jag också fått ihop, är mer rastlös än vanligt och kan inte sitta och se på tv utan att ha något i händerna så tösa lär inte frysa i vinter i alla fall 😂

Cravings :angel:
har ni några?
Själv kan jag äta hamburgare och vaniljglass med nougatsås eller Triumphs hasselnötsglass tills jag spricker tror jag :laugh:

Grubblar vidare på om jag ska byta barnmorska, lutar åt det men ska snacka med sambon en vända till innan jag kontaktar MVC.
Ni som bytt, hur gick ni till väga? Känns lite jobbigt att ringa din BM och be att få byta.

Bebbot som vår lilla kallas verkar va korsad med en pingisboll för det känns som det pågår små matcher med försiktiga små ”plopp plopp plopp” i magen allt oftare.

har ni några?
Själv kan jag äta hamburgare och vaniljglass med nougatsås eller Triumphs hasselnötsglass tills jag spricker tror jag :laugh:

Grubblar vidare på om jag ska byta barnmorska, lutar åt det men ska snacka med sambon en vända till innan jag kontaktar MVC.
Ni som bytt, hur gick ni till väga? Känns lite jobbigt att ringa din BM och be att få byta.

Bebbot som vår lilla kallas verkar va korsad med en pingisboll för det känns som det pågår små matcher med försiktiga små ”plopp plopp plopp” i magen allt oftare.

Tredje graviditeten och har aldrig haft några cravings :p
Jag bytte till en annan barnmorska inom samma mottagning. Ringde receptionen och sa att jag ville byta. Det var inga som helst konstigheter. Hon frågade vad med den nuvarande som jag inte tyckte var så bra ”så att jag kan välja en som passar bättre”. Men hon verkligen utstrålade att det var varken ovanligt eller konstigt att jag ville byta.

Tredje graviditeten och har aldrig haft några cravings :p
Jag bytte till en annan barnmorska inom samma mottagning. Ringde receptionen och sa att jag ville byta. Det var inga som helst konstigheter. Hon frågade vad med den nuvarande som jag inte tyckte var så bra ”så att jag kan välja en som passar bättre”. Men hon verkligen utstrålade att det var varken ovanligt eller konstigt att jag ville byta.
Det känns liiiite orättvist nästan faktiskt O_o ;)
Vad skönt att höra, jag tänkte också att det känns enklast att ringa till mottagningen inte till ”min” BM.
Som du skriver har jag hört flera säga just att det inte brukar va några konstigheter alls så ska hålla det i tanken och inte känna mig tjurig och knepig.

Det känns liiiite orättvist nästan faktiskt O_o ;)
Vad skönt att höra, jag tänkte också att det känns enklast att ringa till mottagningen inte till ”min” BM.
Som du skriver har jag hört flera säga just att det inte brukar va några konstigheter alls så ska hålla det i tanken och inte känna mig tjurig och knepig.

Ja men precis. Och tänker att du också vill ju byta mer av anledningen att ni inte riktigt matchar, inte att det är något "fel" på barnmorskan, och en sån förklaring borde vara vanlig. Det är ju verkligen olika typer av barnmorskor som passar olika personer.

har ni några?

Jag har inga direkta cravings, men under första trimestern kände jag att kroppen behövde mer kolhydrater så det blev en hel del sånt :D Har lugnat sig nu.

Är i Säfsen med en vän och min och hennes hundar och idag har vi avverkat typ 9 km i värmen (leden ska va 8 km, min app sa 10 km 🤷) och varit ute i tre timmar.
Trött nu, men inte särskilt mycket mer än jag hade varit i vanliga fall känns det som. Kondisen är inte den bästa, men jag är otroligt tacksam för att kroppen känns så pass bra fortfarande ❤️

Jag var på glukosbelastning idag, som gick bra 🥵 men gott är det ju inte…

Min barnmorska frågade hur besöket hos spec mvc gick, hon var orolig utifrån att ha läst min journal och vad läkaren skrivit där. Hon sa att det var en oerhört märklig formulering på många punkter. Hon skulle meddela chefen alla mina synpunkter och citera några av de sjuka saker som läkaren sa. Känns lite skönt att det inte var hormonella jag som överreagerade 😅

Men oj. varför gjorde du den redan nu? Är det standard i ert län? Jag har aldrig fått göra före vecka 25, denna gång är det inplanerat vecka 28. Hur som haver; hoppas det är bra värden :)

Min barnmorska frågade hur besöket hos spec mvc gick, hon var orolig utifrån att ha läst min journal och vad läkaren skrivit där. Hon sa att det var en oerhört märklig formulering på många punkter. Hon skulle meddela chefen alla mina synpunkter och citera några av de sjuka saker som läkaren sa. Känns lite skönt att det inte var hormonella jag som överreagerade 😅
Vad skönt att din BM reagerade också och stöttar i det hela!

Jag har inga direkta cravings, men under första trimestern kände jag att kroppen behövde mer kolhydrater så det blev en hel del sånt :D Har lugnat sig nu.
Kolhydrater va jag också helt fast i första veckorna, levde på mackor typ men det har lugnat sig lite nu för mig med :D

Japp, drygt 5 timmar i Borås Djurpark själv med de minsta barnen på 7 och 5 år. Kondisen går ju att diskutera, för jag pratade med min man i den "lättaste" backen och fick kommentaren "men jösses vad du flåsar". Tur han inte hörde mig i de andra backarna för t om 7 åringen reagerade när jag flåsade som värst i den tyngsta backen :rofl: 7 åringen har för övrigt varit min lilla hjälpreda med att ta med lillebror på herrtoaletten, passade våra väskor när jag behövt tvätta lillebror (han har en problematik gällande toalettbesök) samt passade lillebror när jag hämtade ut maten :love:

Kommer säkert få lida för detta imorgon men åh guld värt att få dela äventyr med barnen :heart

Men oj. varför gjorde du den redan nu? Är det standard i ert län? Jag har aldrig fått göra före vecka 25, denna gång är det inplanerat vecka 28. Hur som haver; hoppas det är bra värden :)
Jag är i vecka 28, går in i 29 på måndag 😅
Så det följer nog ”standardprotokoll”

Om listan fortfarande stämmer är jag väl den enda med september-bebis så jag ligger lite före i tråden :)

Jag är i vecka 28, går in i 29 på måndag 😅
Så det följer nog ”standardprotokoll”

Om listan fortfarande stämmer är jag väl den enda med september-bebis så jag ligger lite före i tråden :)

Aha, jag måste börja titta BF-listan innan jag kommenterar nästa gång :rofl::rofl:

Är i Säfsen med en vän och min och hennes hundar och idag har vi avverkat typ 9 km i värmen (leden ska va 8 km, min app sa 10 km 🤷) och varit ute i tre timmar.
Trött nu, men inte särskilt mycket mer än jag hade varit i vanliga fall känns det som. Kondisen är inte den bästa, men jag är otroligt tacksam för att kroppen känns så pass bra fortfarande ❤️

Okej, ljug. Tror jag har foglossning 😅😂
Har känt av smärta i höger skinka, mellan häcken och ryggen typ. Och nu efter dagens strapats har jag SVINONT! 😂🙈
Fy fan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 113
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 755
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 688
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband