Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär.. då har sonen på 1,5 år fått över 39 graders feber, risig mage och snorar 🙃

Jättejättelägligt, hoppas vi vuxna klarar oss så mannen inte riskerar att bli portad från snittet 😕

Uh, har en del mensvärkskänsla idag. Både ”fram och bak” dvs även i ryggslutet. Det kommer inte i vågor utan är mer konstant molande. Kan det vara nån slags små förvärkar? Hade inget sånt förra graviditeten.

Uh, har en del mensvärkskänsla idag. Både ”fram och bak” dvs även i ryggslutet. Det kommer inte i vågor utan är mer konstant molande. Kan det vara nån slags små förvärkar? Hade inget sånt förra graviditeten.

Har heller inga erfarenheter av förvärkar, bara sammandragningar. Kan du ha ansträngt dig lite mer än vanligt och att det är det som satt spår?

Här känns det som ungen trasslat in sig i revbenen på höger sida, lagom skönt :down:

Har heller inga erfarenheter av förvärkar, bara sammandragningar. Kan du ha ansträngt dig lite mer än vanligt och att det är det som satt spår?

Här känns det som ungen trasslat in sig i revbenen på höger sida, lagom skönt :down:
Snarare tvärtom, har varit rätt inaktiv hela helgen :p

Åh fy, det låter obekvämt. Kul också när de sparkar till på blåsan så man måste knipa för att inte kissa på sig :laugh:

Givetvis har jag fått känningar i halsen om påbörja till förkylning. Mellansonen har lätt hosta samt att många i hans klass är sjuka. Lagom tajmat till torsdagens besök på spec mvc för att mäta lillasysters blodflöden så inte hon har eller början till blodbrist.

Så det blir extemt lugnt tempo hela veckan för att försöka bli bättre, för besked om snittdatum och hennes viktökning kan vänta. Men jag vill gärna att de upptäcker ev blodbrist i tid.

Var på Mvc på morgonen, första gången på evigheter, eller ja sen vecka 10 typ. Så slog till med både bm- och läkarbesök på en gång!

Allt såg iaf superfint ut hos barnmorskan. Hon trodde först att det var fel på maskinen eftersom mina järnvärden var så orimligt bra :p De hade tidigare sagt till mig att äta järntabletter varannan dag men nu tyckte hon att jag kunde glesa ut det lite. 24 i sf-mått vilket var lite mindre än samma vecka förra graviditeten.

Sen var jag hos läkaren för att diskutera förlossningsplan, snitt eller ej osv. Hon var förstående för min förvirring och velande :laugh: Men hon skickade remiss till spec-mvc så att jag fortsatt skulle ha alla dörrar öppna och kunna fortsätta diskussionen och lägga upp en plan där. Så det kändes bra iaf :) Även om jag egentligen inte är mycket klokare :p

Och så hände det där som jag har ofta har tänkt på när jag besökt mvc framför allt tidigt i graviditeten när ingen vet. Jag fick syn på en släkting som jag inte visste skulle få barn. Eftersom jag inte visste situationen hoppade jag snabbt in bakom ett hörn och tror inte att jag upptäcktes :p

Jag var inne på MVC och lämnade ett urinprov i morse. Kommer att göra det veckovis nu sista tiden eftersom mitt blodtryck var så tokigt innan jag fick medicin (och innan jag fick börja mäta hemma...!) - det är jätteskönt att de håller koll och allt var bra. (Får alltid en känsla av att vilja ha ett diplom eller så.)

Efteråt åkte jag in till kontoret, hela bolaget flyttade i somras och jag kände att jag får åka in och packa upp flyttlådan och komma i ordning åtminstone lite grann innan jag går hem på föräldraledighet, så att jag inte dyker upp i vår (eller när det nu blir) och inte har en susning om vart jag ska gå, sitta eller hämta kaffe :D Känns bra! Jag jobbar liksom max 24 dagar till, tiden rinner verkligen iväg.

Jag var inne på MVC och lämnade ett urinprov i morse. Kommer att göra det veckovis nu sista tiden eftersom mitt blodtryck var så tokigt innan jag fick medicin (och innan jag fick börja mäta hemma...!) - det är jätteskönt att de håller koll och allt var bra. (Får alltid en känsla av att vilja ha ett diplom eller så.)

Efteråt åkte jag in till kontoret, hela bolaget flyttade i somras och jag kände att jag får åka in och packa upp flyttlådan och komma i ordning åtminstone lite grann innan jag går hem på föräldraledighet, så att jag inte dyker upp i vår (eller när det nu blir) och inte har en susning om vart jag ska gå, sitta eller hämta kaffe :D Känns bra! Jag jobbar liksom max 24 dagar till, tiden rinner verkligen iväg.

Klart du ska ha diplom! 😁

Och 24 dagar är fan ingenting. Helt sjukt 😂
Jag meddelade planerararna idag att jag går på semester 18/10 så 7,5 vecka kvar för mig på jobbet. Tänker nog jobba de typ 6 sista veckorna hemma tror jag 🤷
Sjukt vad fort det går!! 🙈

Klart du ska ha diplom! 😁

Och 24 dagar är fan ingenting. Helt sjukt 😂
Jag meddelade planerararna idag att jag går på semester 18/10 så 7,5 vecka kvar för mig på jobbet. Tänker nog jobba de typ 6 sista veckorna hemma tror jag 🤷
Sjukt vad fort det går!! 🙈
Då ska vi jobba lika länge, jag jobbar sista dagen 15/10 :) 37 jobbdagar kvar nu då :D

Ni som alla är så nära slutet (inte alls avis ;) ) vad har ni valt för vagnar?

Vi sålde vår Donkey så ska skaffa ny vagn (singelvagn). Eller ja det blir säkerligen en begagnad men ändå. Behöver lite inspiration! Just nu är vi mest sugna på att åter igen skaffa den vi hade när första barnet var liten (Kronan duo S). Men vore ju också kul att testa något annat :)

Vi sålde vår Donkey så ska skaffa ny vagn (singelvagn). Eller ja det blir säkerligen en begagnad men ändå. Behöver lite inspiration! Just nu är vi mest sugna på att åter igen skaffa den vi hade när första barnet var liten (Kronan duo S). Men vore ju också kul att testa något annat :)

Vi har inte bestämt oss än. 😅🙈 Lutar åt. Bugaboo Fox 2 dock 😁

Det löser sig! Med första barnet anlände barnet före vagnen och tänka sig han överlevde :p

Fox är nog jättebra! Och 2an borde sjunka en del i pris nu både ny och beg när de släpper 3an :)

Jaa, man kan ju hoppas den gör det. Den verkar så sjukt smidig, men onödigt dyr. Sneglar på Britax Smile 3 också. Någon av de två blir det nog skulle jag tro. Förmodligen lär det bli den som passar bäst jämte hundburen... 😅

Vi köpte en donkey 3 duo som sonen på 1,5 börjat provåka i.
Hittade ingen annan vettig syskonvagn, sonen vaknar en hel del nätter och somnar bara om i vagnen så vi behöver verkligen en bra en 😅
Köpte när en webbsida hade 20% på Bugaboo och ”vår” lokala affär matchade priset.

Hade en silver cross wave till sonen som vi var löjligt nöjda med, så stabil och massor med tillbehör som ingick. Sålde den till en kompis när vi köpte donkeyn.

I stallet har vi en Emmaljunga city cross, en riktig pansarvagn i skånsk lera med superbt gung 😍

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 101
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 372
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 664
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka