Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur känner ni kring anknytning till bebis i magen? För mig va det allt för abstrakt vid förra graviditeten så jag va mer fascinerad än som nu så där förälskad.

Jag för mig är det samma som för @Emtherlia både vad gäller bebis i magen och var samma med de två tidigare barnen. Det är spännande och fascinerande på ett lite "vetenskapligt" sätt men jag har väldigt svårt att föreställa mig att det är vårt barn där i magen. Och jag förväntar mig inte heller någon kärlek vid första ögonkastet utan något som kommer :)

+1 på vad som redan sagts av @Emtherlia och @Imogen , jag var likadan med första barnet. Inga starka kärlekskänslor direkt från start, mer en känsla av att jag vill ta hand om och skydda den här lilla varelsen. Kärleken har kommit mer och mer allt eftersom 🥰

Skillnaden den här gången är nog att jag vet mer vad som väntar, och jag ser så mycket fram emot att lära känna den här bebisen som är sin egen lilla person ❤️

Hur känner ni kring anknytning till bebis i magen? För mig va det allt för abstrakt vid förra graviditeten så jag va mer fascinerad än som nu så där förälskad.

Oj jag går emot strömmen känner jag. För jag blir en tigermamma direkt när de föds och vill bara ha dem nära då jag får en kärlek som svämmar över. Därför har jag önskat mig en flyttbar vagga för jag vet att bebis kommer vara med mig på kontoret när jag pluggar. Antingen i vaggan eller i en sjal/bärsele. Jag har full tillit till min man men jag har svårt att vara ifrån dom.

Har alltid känt en stark anknytning till bebis i magen så fort jag börjat känna rörelser, och bebisen har blivit mer personlig och nära de senaste två gångerna som vi kollat könet.

Oj jag går emot strömmen känner jag. För jag blir en tigermamma direkt när de föds och vill bara ha dem nära då jag får en kärlek som svämmar över. Därför har jag önskat mig en flyttbar vagga för jag vet att bebis kommer vara med mig på kontoret när jag pluggar. Antingen i vaggan eller i en sjal/bärsele. Jag har full tillit till min man men jag har svårt att vara ifrån dom.

Har alltid känt en stark anknytning till bebis i magen så fort jag börjat känna rörelser, och bebisen har blivit mer personlig och nära de senaste två gångerna som vi kollat könet.

För mig iaf så är det där med att vilja vara nära, beskyddande osv och kärlekskänslor två olika saker. Vara nära, ta hand om och beskydda har absolut funnits där direkt, men just kärlekskänslorna kommer krypande :)

För mig iaf så är det där med att vilja vara nära, beskyddande osv och kärlekskänslor två olika saker. Vara nära, ta hand om och beskydda har absolut funnits där direkt, men just kärlekskänslorna kommer krypande :)

Verkar som du missade en del av min mening ; "då jag får en kärlek som svämmar över". :)

Verkar som du missade en del av min mening ; "då jag får en kärlek som svämmar över". :)

Nej absolut inte, jag ville bara beskriva att för mig kom det ena men inte det andra direkt. Att för mig är känslan av att vilja ha dem nära inte på grund av kärlekskänslorna :)

Nej absolut inte, jag ville bara beskriva att för mig kom det ena men inte det andra direkt. Att för mig är känslan av att vilja ha dem nära inte på grund av kärlekskänslorna :)

Ja det är två olika sätt men för mig kommer kärleken direkt. Så för mig hör dom ihop.

Jag blev också värsta tigemamman när dottern föddes, alltså på nivån att jag slängde mig över henne och typ morrade så alla backade undan med förskräckelse :cool:
Jorden liksom slutade snurra och kärleken slog ner som en blixt i hela mig.
Jag va som jag skrev dock inte så kär i henne när hon va i magen, mer fascinerad.
Med den här bebisen är jag dock redan förälskad och hoppas det fortsätter och blir ännu starkare såfort hon är född.

Jag önskar dock att sambon får hålla henne direkt hon är född vilket jag hoppas funkar rent praktiskt (med navelsträngen osv) samt att jag faktiskt inte blir så mycket tigermamma att jag låter honom ta henne :angel::crazy:

Så spännande det är att jämföra detta, så jag hoppar in från vintertråden 😊 Med de två barnen jag redan har kan jag inte minnas att jag kände så stark kärlek och längtan under graviditeten, som jag gör nu med tredje i v 22. De andra gångerna har jag gillar att vara gravid, trots att jag inte mått så bra fysiskt. Jag har sett fram emot förlossningen som en spännande händelse och tiden därefter kändes med första barnet väldigt diffus. Med andra barnet fanns det ju en annan känsla för vad som komma skulle men jag kan inte minnas denna enorma längtan och kärleken som jag nu känner till denna lilla, lilla människa. Jag kan inte för mitt liv uppskatta graviditeten särskilt mycket, vill bara ha min bebis NU! Så häftigt!

Så spännande det är att jämföra detta, så jag hoppar in från vintertråden 😊 Med de två barnen jag redan har kan jag inte minnas att jag kände så stark kärlek och längtan under graviditeten, som jag gör nu med tredje i v 22. De andra gångerna har jag gillar att vara gravid, trots att jag inte mått så bra fysiskt. Jag har sett fram emot förlossningen som en spännande händelse och tiden därefter kändes med första barnet väldigt diffus. Med andra barnet fanns det ju en annan känsla för vad som komma skulle men jag kan inte minnas denna enorma längtan och kärleken som jag nu känner till denna lilla, lilla människa. Jag kan inte för mitt liv uppskatta graviditeten särskilt mycket, vill bara ha min bebis NU! Så häftigt!
Vad intressant att det ändrats såpass mycket nu när du väntar ditt 3:e barn. För mig har det ju ändrats men jag tror det är för att jag redan har ett barn nu och har lättare att förstå att det faktiskt är en liten människa där inne. En människa jag kommer älska ovillkorligt i resten av mitt liv.
Jag njöt också mer av att vara gravid förra gången trots sjukskriven från vecka 22. Nu är jag mer inne på din linje att jag vill ha bebisen på utsidan NU! :D

Det slog mig precis att jag har ett litet problem med babyskyddet. Vi ska till Babyproffsen någon dag i september och prova ut vilken insats/basplatta/isofixplatta som passar i vår SUV då babyskyddet ska stå i bak. Men babyskyddet behöver även passa i vår pendlarbil, då utan insats. Men tänk om bilbältet är för kort? Vi hade det problemet i en Volvo nämligen, men två insatser/basplattor känns lite väl dyrt. Att flytta den mellan bilarna är inte aktuell. Men ska vi behöva köra båda bilarna till Babyproffsen i grannkommunen för ett babyskydd? Tål att funderas på :cautious:

Det slog mig precis att jag har ett litet problem med babyskyddet. Vi ska till Babyproffsen någon dag i september och prova ut vilken insats/basplatta/isofixplatta som passar i vår SUV då babyskyddet ska stå i bak. Men babyskyddet behöver även passa i vår pendlarbil, då utan insats. Men tänk om bilbältet är för kort? Vi hade det problemet i en Volvo nämligen, men två insatser/basplattor känns lite väl dyrt. Att flytta den mellan bilarna är inte aktuell. Men ska vi behöva köra båda bilarna till Babyproffsen i grannkommunen för ett babyskydd? Tål att funderas på :cautious:

Men oj det har jag inte ens tänkt på att bilbältet kan vara för kort. Har inte upplevt det heller när vi haft babyskydd i 3-4 olika bilar.

Vi har ett babyskydd med bas men kommer nog knappt använda basen utan bara bältat. Räknar kallt med att det funkar :p Men det borde det göra eftersom det gick finfint i förra bilen av samma märke.

Men oj det har jag inte ens tänkt på att bilbältet kan vara för kort. Har inte upplevt det heller när vi haft babyskydd i 3-4 olika bilar.

Vi har ett babyskydd med bas men kommer nog knappt använda basen utan bara bältat. Räknar kallt med att det funkar :p Men det borde det göra eftersom det gick finfint i förra bilen av samma märke.

Vi hade det problemet i en av våra bilar så vi fick köpa till en bas. Vi vet inte än om vi får in en bas + babyskydd i vår SUV, men då vår pendlarbil bara är 4 sitsig inklusive föraren så är det onödigt att ha en bas där.

Kikade för skojs skull lite prisskillnader, och det slutade med att vi beställde hem ett babyskydd. Bara på babyskyddet tjänar vi in 1000 kr genom att köpa på nätet. Så vi ser om det går utan basplatta i bilarna, annars får vi köpa det då. Ja affärer behöver gå runt och man behöver handla där, men med 3 bilar att lämna på verkstad så väljer jag mina utgifter noga. Så det blev en Britax Römer storm grey, som passar ihop med vår brio go next vagn :up:

Om inget oförutsett händer så är lillasyster här om 48h. Känns så overkligt. Samtidigt som jag nu vill stanna tiden lite då både jag och maken vaknade idag med rivig hals och snoriga.. vi undkom inte storebrors dagisförkylning 🥵

Men stackare, hoppas ni hinner bli bättre!
Får jag fråga hur det kommer sig att du får ditt snitt så tidigt? I mitt län är det helst runt vecka 39 om det inte finns faktorer att ta hänsyn till.

Kikade för skojs skull lite prisskillnader, och det slutade med att vi beställde hem ett babyskydd. Bara på babyskyddet tjänar vi in 1000 kr genom att köpa på nätet. Så vi ser om det går utan basplatta i bilarna, annars får vi köpa det då. Ja affärer behöver gå runt och man behöver handla där, men med 3 bilar att lämna på verkstad så väljer jag mina utgifter noga. Så det blev en Britax Römer storm grey, som passar ihop med vår brio go next vagn :up:

Alltså jag tror ingen säger något om att handla på nätet. Hoppas inte iaf för jag har handlat i princip allting på nätet det senaste 1,5 året :p

Det folk hade reagerat på och som har varit uppe i tråden innan är ju mer om ni hade åkt till butiken för att prova ut babyskyddet, och sen åkt hem för att beställa det från billigaste nätbutiken.

Hur som helst, hoppas att det kommer funka fint! :)

Finns bältesförlängare annars 😊

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 101
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 5 6 7
Svar
137
· Visningar
12 270
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 661
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka