Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skönt att bebis mår bra!Färdigkollad för idag. Bebben verkar må prima men jag hade massor av sammandragningar så de gjorde ultraljud och kollade livmodertapp.
Tappen såg fin ut, men - 20% på vikten så blir nytt ultraljud framöver![]()
Färdigkollad för idag. Bebben verkar må prima men jag hade massor av sammandragningar så de gjorde ultraljud och kollade livmodertapp.
Tappen såg fin ut, men - 20% på vikten så blir nytt ultraljud framöver![]()
Skönt att bebis mår bra!![]()
Verkligen! Och känner mig extremt väl omhändertagen
Kollat hjärtljud, ctg, ultraljud och vul
Nu ska jag jobba några timmar
Lite drygt att hon dykt från -5-6% (eller vad det var sist) till - 20%, men der ska nog ordna sig
35+3Vad bra att hon verkade må fintVilken vecka är du i nu igen?
Det behöver ju inte heller vara bebis som tappat utan deras mätningar som diffar. Inte heller sådana ultraljud är ju någon exakt vetenskap och att det diffat mycket jämfört med verkligheten är inte superovanligt. Men då är det ju jättebra att de bokade inte ett till ultraljud så att de har ett till att jämföra med![]()
Har du tagit upp med BM om hur du känner? Du kanske kan få komma till någon och prata?Det är inga roliga tankar och känslor jag brottas med just nu.
Övermäktighet och ifrågasättande över hur jag ska klara av att vara mamma till två barn och ge dem kärlek och trygghet när jag själv håller på att gå sönder av trötthet och den konstanta känslan av att aldrig göra rätt.
Hur ska jag kunna ta hand om två barn och räcka till när jag aldrig kan ta hand om mig själv?
Jag längtar så till förlossningen och när lillebror är här för jag är så innerligt trött på att vara gravid, otymplig och konstant trött men är så oerhört rädd inför det nya livet med att räcka till, till 2 små barn.![]()
Har du tagit upp med BM om hur du känner? Du kanske kan få komma till någon och prata?![]()
Jag brottades med exakt samma tankar innan lillasyster kom.Det är inga roliga tankar och känslor jag brottas med just nu.
Övermäktighet och ifrågasättande över hur jag ska klara av att vara mamma till två barn och ge dem kärlek och trygghet när jag själv håller på att gå sönder av trötthet och den konstanta känslan av att aldrig göra rätt.
Hur ska jag kunna ta hand om två barn och räcka till när jag aldrig kan ta hand om mig själv?
Jag längtar så till förlossningen och när lillebror är här för jag är så innerligt trött på att vara gravid, otymplig och konstant trött men är så oerhört rädd inför det nya livet med att räcka till, till 2 små barn.![]()
Men stopp stopp. Vad hade hänt om ni båda haft oflexibla jobb? Nej, ni MÅSTE börja dela lika. Din man måste inse hur du mår asap.Vi pratade lite om det vid förra besöket och hon nämnde att om jag ville finns det möjlighet att prata med en kurator/psykolog.
Om sanningen ska fram vet jag inte om det skulle hjälpa mig, just nu. Det är inte det att jag har svårt att prata om sådana här saker. Utan mer att vi, jag och min man har väldig obalans i ansvarsfördelningen när det gäller allt.
Tyvärr har livssituationen gjort det omöjligt att få balans pga mitt flexibla jobb och hans icke så flexibla jobb. Samt att jag satt mig själv alldeles för länge i sista hand.
Därför känns väl livet lite övermäktigt överlag.
Vi pratade lite om det vid förra besöket och hon nämnde att om jag ville finns det möjlighet att prata med en kurator/psykolog.
Om sanningen ska fram vet jag inte om det skulle hjälpa mig, just nu. Det är inte det att jag har svårt att prata om sådana här saker. Utan mer att vi, jag och min man har väldig obalans i ansvarsfördelningen när det gäller allt.
Tyvärr har livssituationen gjort det omöjligt att få balans pga mitt flexibla jobb och hans icke så flexibla jobb. Samt att jag satt mig själv alldeles för länge i sista hand.
Därför känns väl livet lite övermäktigt överlag.
Hem i kaos är väl standardLedig dag idag och ett hem i kaos. Påsar med bebisgrejer överallt, en spjälsäng att montera ihop, barnvagn, Babyskydd och bas, tvätt och ett stökigt kök. Dammsuga behöver jag också. Och allt jag vill är att ligga på soffan, men ska ha folk hemma i helgen så bara att kavla upp och ta tag i skiten.
Ska till barnmorskan om 1,5 timme. Trivsamt avbrott
Plus hämta ut en gravidjacka på posten. Sämst att köpa en nu kanske, haha, men främst köpt den för att den går att bära i. Hoppas bli nöjd!![]()
Hem i kaos är väl standardÅh gud jag känner mig så oförberedd jämfört med förra gången, har inte skrivit nån lista, inte packat, inte tvättat nåt, inte kollat igenom vilka grejer vi har eller behöver komplettera med...
Kanske åtminstone borde tvätta det som går till babyskyddet så att det är förberett... och sjalen!
Kanske i och för sig är bra att vara avslappnad men till en viss gräns
Hoppas besöket hos barnmorskan går bra!
Grattis till lilltjejen!Lilltjejen (ännu utan namn) kom till världen strax innan 12 idag med ett okomplicerat snitt. Men det tog ganska lång tid innan de lyckades sätta bedövningen som de bestämt skulle vara både EDA och spinalbedövning. Hade även 4 nålar, två på vardera handryggen, en mellan handryggen och armvecket samt armvecket.
Lilltjejen var lite mindre än beräknat, men ändå stor för vecka 36+1 med sina 3965 gram och 53 cm lång. Det såg först ut som om hon skulle slippa neonatalen men hon hade lite ansträngd andning och jag tyckte hon såg trött ut. Hon hade även för höga bilirubin värden så hon solar konstant samt tar nya blodprover var 4e timme för att se om värdena minskar med solterapin eller om hon ska ha blodtransfusion.
Jag hade inte placenta accreta men de valde att sätta in en ballong för att minska blodbildning då moderkakan var så utbredd. Kroppen protesterade dock mot den på uppvaket med enorma smärtor, så de fick kämpa rätt länge med att få det under kontroll. Ballongen hade hamnat fel och försökt sätta sig i bukväggen visade det sig när den trillade ut under en kontroll på magen. Jag mår bättre än någonsin efter mina snitt, även om jag kräks då och då. Så jag är ganska bestämd, och säkert snart ökänd, med att jag gör allt i min takt gällande rörelse och matintag. Men "min" personal känner sig bekväma med det då det är mitt fjärde snitt och hit kom vi ganska nyss.