O
Osthyvel
Grattis till lilltjejen!![]()
Tack, känns så konstigt att hon är här
Så imorgon ska jag äntligen få hålla henne då jag får hålla henne hur mycket jag vill så länge hon har på sig "kostymen".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis till lilltjejen!![]()
Stort grattis till dotternLilltjejen (ännu utan namn) kom till världen strax innan 12 idag med ett okomplicerat snitt. Men det tog ganska lång tid innan de lyckades sätta bedövningen som de bestämt skulle vara både EDA och spinalbedövning. Hade även 4 nålar, två på vardera handryggen, en mellan handryggen och armvecket samt armvecket.
Lilltjejen var lite mindre än beräknat, men ändå stor för vecka 36+1 med sina 3965 gram och 53 cm lång. Det såg först ut som om hon skulle slippa neonatalen men hon hade lite ansträngd andning och jag tyckte hon såg trött ut. Hon hade även för höga bilirubin värden så hon solar konstant samt tar nya blodprover var 4e timme för att se om värdena minskar med solterapin eller om hon ska ha blodtransfusion.
Jag hade inte placenta accreta men de valde att sätta in en ballong för att minska blodbildning då moderkakan var så utbredd. Kroppen protesterade dock mot den på uppvaket med enorma smärtor, så de fick kämpa rätt länge med att få det under kontroll. Ballongen hade hamnat fel och försökt sätta sig i bukväggen visade det sig när den trillade ut under en kontroll på magen. Jag mår bättre än någonsin efter mina snitt, även om jag kräks då och då. Så jag är ganska bestämd, och säkert snart ökänd, med att jag gör allt i min takt gällande rörelse och matintag. Men "min" personal känner sig bekväma med det då det är mitt fjärde snitt och hit kom vi ganska nyss.
Lilltjejen (ännu utan namn) kom till världen strax innan 12 idag med ett okomplicerat snitt. Men det tog ganska lång tid innan de lyckades sätta bedövningen som de bestämt skulle vara både EDA och spinalbedövning. Hade även 4 nålar, två på vardera handryggen, en mellan handryggen och armvecket samt armvecket.
Lilltjejen var lite mindre än beräknat, men ändå stor för vecka 36+1 med sina 3965 gram och 53 cm lång. Det såg först ut som om hon skulle slippa neonatalen men hon hade lite ansträngd andning och jag tyckte hon såg trött ut. Hon hade även för höga bilirubin värden så hon solar konstant samt tar nya blodprover var 4e timme för att se om värdena minskar med solterapin eller om hon ska ha blodtransfusion.
Jag hade inte placenta accreta men de valde att sätta in en ballong för att minska blodbildning då moderkakan var så utbredd. Kroppen protesterade dock mot den på uppvaket med enorma smärtor, så de fick kämpa rätt länge med att få det under kontroll. Ballongen hade hamnat fel och försökt sätta sig i bukväggen visade det sig när den trillade ut under en kontroll på magen. Jag mår bättre än någonsin efter mina snitt, även om jag kräks då och då. Så jag är ganska bestämd, och säkert snart ökänd, med att jag gör allt i min takt gällande rörelse och matintag. Men "min" personal känner sig bekväma med det då det är mitt fjärde snitt och hit kom vi ganska nyss.
Grattis! Skönt att höra att allt gått braLilltjejen (ännu utan namn) kom till världen strax innan 12 idag med ett okomplicerat snitt. Men det tog ganska lång tid innan de lyckades sätta bedövningen som de bestämt skulle vara både EDA och spinalbedövning. Hade även 4 nålar, två på vardera handryggen, en mellan handryggen och armvecket samt armvecket.
Lilltjejen (ännu utan namn) kom till världen strax innan 12 idag med ett okomplicerat snitt. Men det tog ganska lång tid innan de lyckades sätta bedövningen som de bestämt skulle vara både EDA och spinalbedövning. Hade även 4 nålar, två på vardera handryggen, en mellan handryggen och armvecket samt armvecket.
Underbart att ni får vara tillsammans nuSånt kaos det blev, här i Skövde visste de inget mer än att de skulle ta emot oss. Så efter en hel del rådfrågande med läkarna så finns det nu en preliminär plan. Vi bor på familjerum (äntligen!), och hon ska enbart sola "solarium" istället för heltäckande kostym eller ljusmatta. OM det räcker , OM hon får ordning på sin andning och blodsocker så får vi åka hem tidigast på onsdag. De vet mer imorgon eftersom hon inte är vägd i Göteborg så de vet inte hur mycket hon gått ner eller om hon fått för lite mat i relation till sitt behov. Så hon ska vägas imorgon före ronden.
Men så underbart att ha henne i samma rumNackdelen är att jag som inte ska amma har bröst som inte förstått det. Så de börjar spänna som tusan, eftersom Göteborg inte ansåg att det behövdes tabletter mot mjölken och Neo har inga här.
Underbart att ni får vara tillsammans nu![]()