Höstkris-vad fasen gör jag nu?

Bukefalos 30 år!

Mirre

Trådstartare
Har ett år kvar på programmet på universitetet och sökte kurser till höstterminen eftersom jag inte har fått någon praktikplats (varför ska saker få gå bra för liksom). Nu kom antagningsbeskedet och jag är struken från alla kurser utom praktikkursen?! Det står att jag redan är antagen till högsta möjliga antagningspoäng men praktikkursen är ju på samma antal poäng?! Jag sökte ju flera kurser (enligt instruktioner från syo och kursansvarig) just för att vara garanterad en plats. Vi ska dessutom ha intagningsgaranti men tydligen inte då. Så vad fasen gör jag nu?! Konstaterar att allt som vanligt ska gå åt h-vete för mig? Jag orkar inte! Kan man inte få uppleva lite medgångar någon enda gång också och inte bara motgångar. Ska jag tacka nej till praktikkursen och hoppas att jag kan göra en sen anmälan på någon av de andra?

Senast ändrad:
Har ett år kvar på programmet på universitetet och sökte kurser till höstterminen eftersom jag inte har fått någon praktikplats (varför ska saker få gå bra för liksom). Nu kom antagningsbeskedet och jag är struken från alla kurser utom praktikkursen?! Det står att jag redan är antagen till högsta möjliga antagningspoäng men praktikkursen är ju på samma antal poäng?! Jag sökte ju flera kurser (enligt instruktioner från syo och kursansvarig) just för att vara garanterad en plats. Vi ska dessutom ha intagningsgaranti men tydligen inte då. Så vad fasen gör jag nu?! Konstaterar att allt som vanligt ska gå åt h-vete för mig? Jag orkar inte! Kan man inte få uppleva lite medgångar någon enda gång också och inte bara motgångar. Ska jag tacka nej till praktikkursen och hoppas att jag kan göra en sen anmälan på någon av de andra?
Jag tänker att du ska försöka ta kontakt med universitetet och försöka reda ut vad som har gått snett.

Jag tänker att du ska försöka ta kontakt med universitetet och försöka reda ut vad som har gått snett.
Gjorde det och som vanligt är det jag som klantat mig och skulle ha sökt praktikkursen senare. Men jag trodde ju att det var det jag gjorde, att jag sökte på sent urval men tydligen inte då. Dessutom låg den kursen överst i urvalet så därför kom jag bara in på den och de andra ströks. Vilket är idiotiskt, det borde ju i så fall behöva bekräftas att man fått tag i en praktikplats först.

@kolblakkur jag hoppas det löser sig, men som de lät på syon jag pratade med så kanske jag får ta en random kurs på ett annat universitet som har plats, då kanske det blir något som jag inte alls vill läsa egentligen. Men hon vidarebefodrade det till en annan syo som var mer insatt i mitt program så nu väntar jag på att han ska höra av sig

Jag kan ansöka igen till psykologikursen, men frågan är om jag ska göra det då och tacka nej till praktikkursen? Eller är det dumt att göra innan jag pratat med den andra syon?

Ja jag har ju det men jag får smått panik och vill bara få det löst. Gaaah!
Ja sista svarsdag är den 20

Andas 😁. Släng iväg ett mail till syo om att du behöver rådgivning snarast, pga svarsdatum, och sen tar du helg.

Det är helg och varmt väder! Stämpla ut 😘.

Har fortfarande inte fått något besked.
Mailade syon som trodde att jag skulle få svar samma vecka, men nej. Är fortfarande reserv på två, står handläggning pågår på två och "sen anmälan inte handlagd än på två" :crazy:

Tydligen kan jag bli utan kurs helt i höst.
Yay... Nu har ena syon semester och den andra svarar inte öhvt. Och enda svaret jag får från programansvarig är "ta det med syon" Jo men visst... det går ju bra.

De kurser som är öppna för sen anmälan borde väl rimligtvis ha platser kvar? Annars skulle de väl inte ens ha öppet för sen anmälan. Hur lång tid ska det behöva ta att handlägga skiten eg? :arghh:

Tydligen kan jag bli utan kurs helt i höst.
Yay... Nu har ena syon semester och den andra svarar inte öhvt. Och enda svaret jag får från programansvarig är "ta det med syon" Jo men visst... det går ju bra.

De kurser som är öppna för sen anmälan borde väl rimligtvis ha platser kvar? Annars skulle de väl inte ens ha öppet för sen anmälan. Hur lång tid ska det behöva ta att handlägga skiten eg? :arghh:
Har du kollat yh-utbildningar /kurser också?
Folkhögskolor har också kurser

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat