Höstmammor 2010

• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare Hoppas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 543
  • Visningar Visningar 133 043
Sv: Höstmammor 2010

Fy vad tråkigt. Jag vet själv hur nojjig och rädd man var i början och jag bara räknade med det värsta hela tiden. Så i v.13 fick jag o sambon se den lilla och då lugnade man sej ett tag.

Nu när man börjat känna av hur det lever där inne så blir man lika nojjig om man inte kännt nått på en dag. Jag trodde nästan säkert att den dött första gången det var helt lugnt men sen kändes det igen så det var skönt.

Hoppas det tar sej fort igen, om det nu är det ni vill förståss.

Till alla som lyckats behålla sina små liv där inne:
Hur tycker ni att det känns i magen?

Jag känner en hård klump i nedre delen av magen när jag ligger på den(usch då mår jag illa) och om jag lägger mej i fosterställning med benen. När jag ska böja mej ner så stånkar jag, hahaha, känns så fåningt när det där ljudet kommer.
I övrigt så känns det att det bor någon där inne och ibland byter h*n sida av magen. Idag känndes det jätte tydligt och det känndes lite halv mysko så jag började må illa. Man vänjer sej förhoppningsvis.

Håller fortfarande på att längta ihjäl mej efter 4 maj när vi ska på RUL. Hoppas på att kunna se könet, men bara för att jag med flera är nyfikna så kommer den väl knipa allt den har för att inte visa.

Är era föräldrar i eld och lågor?

Min mamma hon köper/gör saker hela tiden, leksaker, kläder och filtar. Så hon vill veta om det är en hon eller han nu så hon kan rikta in sej lite mer när hon handlar och stickar. Just nu har vi fått dubbla uppsättningar av kläder av det hon stickat. Hon säger att hon har så många ideér och saker hon vill ge, som om att det är till henne storken ska komma, som hon sa.

Svärföräldrarna som bor lite längre bort har inte köpt så mycket än förutom en resesäng, så vi ska komma dit ofta så dom får vara med bebin:)

Jag trode inte alla skulle bry sej så mycket, men framförallt inte min mamma för hon har aldrig sagt att hon längtar efter ett barnbarn tidigare. Annars så är det ju bägges föräldrars första barnbarn så det är klart det blir lite extra roligt kanske. Jag själv tycker det är jätte kul att dom tycker det ska bli så kul:)

Jag har inte känt ngr tydliga rörelser än, har funderat pa om det är Liten ngr ganger men är inte säker. Jag sover helst pa magen, men det börjar bli obekvämt nu.

Min mamma dog i höstas, men jag är säker pa att hon är glad där hon är. Hon stickade mkt till Emilia och det kommer Liten ocksa använda sen. Pappa har inte sagt ngt alls :( Men det är sa han är tyvärrr. Blivande farmor är glad, men tycker det är trakigt att vi inte ska flytta till hennes stad (tror hon trodde vi skulle göra det när sambon pluggat klart). Blivande farfar är lagom glad, inte sa han köper saker men han fragar hur det är och sa. Det är andra barnbarnet för alla (var dotter är första).

September
8/9 - Freyja_bus, andra barnet
ca 10/9 Lilo Wonder - andra barnet
23/9 - Gupello - andra barnet (datum ändrat efter RUL)
24/9 - Suddis - första barnet
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet

Oktober
4/10 - Turbofling (fd Hoppas), andra barnet
10/10 sarawi - första barnet
14/10 Tora - andra barnet
29/10 Emoyeni - första barnet

November
17/11 Mirifax - första barnet

December
10/12 gravidoensam, första barnet

Trött som f-n o dåligt samvete?!

Jag är nästan inte någon arbetsnarkoman men är van vid att hålla ganska högt tempo med heltidsjobb, pendling, två hästar hemma varav den ena rids in och den andra körs in och ytterligare en tredje häst som det tränas dressyr på två gånger i veckan.. lägg till det träningspass och ett hus som håller på att renoveras.. Nu är det bara så att jag är så himla trött och har legat i sängen i mer eller mindre två dagar utan att knappt orka ta mig upp! Till det kommer ett ruggigt dåligt samvete för att sjukanmäla sig på jobbet eftersom jag vet att jag kommer efter väldigt mycket och får jobba i fatt som bara den när jag kommer tillbaka.. När det sen kommer till kritan så vet jag att det som betyder mest just nu är att det kommer en frisk bebis och inte går fel på vägen och så spelar jobbet och allt det andra kvitta.... Är det någon mer som är så himla trött och skulle kunna sova sig igenom dagarna? Hur gör ni med jobb o djur och allt annat?

Åh vad roligt med en tråd för oss höstmammor :)

September

Oktober

November
18/11 - andra barnet

December

nej men Hej!!
Dig känner ju jag, att du hittat hit, kul! :D

Vill inte avslöja mig helt men ett fyrbent gult yrväder sommaren 2004 hemma hos er (eller var det 2005?) kanske ringer en klocka? ;)

Jag är också grymt trött, försöker hålla uppe ångan men om jag bara fick skulle jag lätt sova 15 h/dag, tror jag. Det är nog mycket som händer, både emotionellt och fysiskt, så det är väl därför man känner sej så trött. Aldrig känt mej så här trött förut.

Har börjat känna mer och mer illamående och det stör mej på jobbet (praktiserar som sg på sjukhus) i de mest känsliga situationer. Har dock inte behövt spy något än. (är i åttonde veckan)

Jag är också grymt trött, försöker hålla uppe ångan men om jag bara fick skulle jag lätt sova 15 h/dag, tror jag. Det är nog mycket som händer, både emotionellt och fysiskt, så det är väl därför man känner sej så trött. Aldrig känt mej så här trött förut.

Nej, det är svårt, inte jag heller och sambon bara tittar på mig eller suckar varje gång han hittar mig sovande någonstanns.. på de mest konstiga ställen :angel:... allt från tv´n till sängen till stallet till bilen. Men jag hoppas det vänder snart. Tänkte det kunde kanske vara nyttigt att "sova i fatt" några dagar så man kan vara pigg och orka med det. Pendlar en bit till och från jobbet och jag har fått vanan att inte köra hela vägen utan att stanna på halva vägen och vila en stund innan jag kör resten av biten, fungerar bra :bump:

Har börjat känna mer och mer illamående och det stör mej på jobbet (praktiserar som sg på sjukhus) i de mest känsliga situationer. Har dock inte behövt spy något än. (är i åttonde veckan)

Det är inget vidare alls, har varit nästan helt förskonad från detta.. bara mått lite illa, köpte prostafen på apoteket när det var som värst, fungerade bra, men jag sov visst av dem med :o

Postafen ska inköpas, att jag inte tänkt på det. Trodde nog att det bara skulle bli pyttelite och sedan gå över. Fniss. Men jag är skeptisk till Postafen, har käkat det förr pga sjösjuka och inbillade mej att jag fick en jäkla massa migränanfall av det, kan ha varit en olycklig slump bara. Ska undersökas.

Jag har lagt mej att sova på soffan i fikarummet här på praktiken, 30 min varje lunch och får mycket kommentarer, men de rinner bara av, jag behöver sova! Är bara så grymt trött.

Postafen ska inköpas, att jag inte tänkt på det. Trodde nog att det bara skulle bli pyttelite och sedan gå över. Fniss. Men jag är skeptisk till Postafen, har käkat det förr pga sjösjuka och inbillade mej att jag fick en jäkla massa migränanfall av det, kan ha varit en olycklig slump bara. Ska undersökas.

Jag har lagt mej att sova på soffan i fikarummet här på praktiken, 30 min varje lunch och får mycket kommentarer, men de rinner bara av, jag behöver sova! Är bara så grymt trött.

Hmm... sova på soffan det vågar inte jag :D Rätt som det är står där en massa barn i dörren (jobbar som lärare) eller någon kollega och de tittar något konstigt då.. Vill helst inte ta några onödiga diskussioner förrän allt är på den säkra sidan, eller så säkert det kan bli innan bebis är färdig och har kommit ut.. Kan bara tänka mig diskussionen hemma Fröken sover på soffan så fort hon har rast... Liten skola och lagom ålder + lite viktökning = spekulationer så det räcker, inte så att jag bryr mig men någonstanns vill jag inte att de ska veta förrän det känns bra...

Efter en längre tids frånvaro är jag tillbaka på buke....Hoppar in här även om jag ska ha vinterbebis och inte höstbebis. Hoppas på att datumet kommer att ändras när vi varit hos bm....

September

Oktober

November
18/11 - andra barnet

December
24/12 Pumpernickel - första barnet

Grattis och välkommen, roligt att vi blir fler i traden.
Julafton kanske inte är den allra roligaste dagen att fylla ar pa, men inte sa manga barn kommer pa bf.

Tack. Känns väldigt spännande, samtidigt kanske inte riktigt helt super planerad graviditet med tanke på att jag ska börja nytt jobb på måndag. Men är det meningen så är det.

Hoppas att det inte blir på julafton men det lär säkert ändras...

*knapplån*

Har inte varit så jätteaktiv här, får försöka uppdatera lite oftare.
Har mått i princip jättebra hela graviditeten, mådde illa i början och så mår jag illa om jag äter för mycket. Men bara två kräkningar än så länge då jag åt för mycket. Nu börjar det synas, vilket känns jättekul! :D

Var på rutin UL i måndags, barnmorskan sa v.18 och det stämmer med våra beräkningar. Höll nästan på att börja grina när jag såg den lille sprattla och hjärtat som tickade! har inte känt några sparkar än, men det kommer väl så småningom...

vill även ge stora kramar till er som kämpar! jag hoppas med hela mitt hjärta att det kommer att gå bra för er, för det kommer det göra tillslut!

Vilken fin bild, dom vi fatt är bara suddiga och otydliga (även pa skärmen). Vet att läkaren även har 4D ultraljud, ska försöka komma ihag att fraga nästa gang om det kostar extra för att han ska använda den.

Var på RUL igår. Så fort BM såg att vi hade våran lilla Alva med oss snäste hon otrevligt att säger den där ett knyst får du (min sambo) lämna rummet på en gång.

Det kändes som en jättetrevlig början på något man längtat så efter. Hon pratade sedan med mig som om jag var ett okunnigt barn.

Alva satt jättefint och tittade på sitt syskon. Vi väntar våran tredje tjej. Jag skulle med andra ord ha blivit ett riktigt bra avelssto ;)

Hon flyttade fram oss till den 3 oktober. Men jag tyckte hon mätte otroligt dåligt och känner inte alls att jag litar på det då jag har stor koll på min menscykel och vet exakt när min sista mens var. Bilderna blev otroligt dåliga och det är knappt man ser att det är en liten. När min sambo påpekade att de andra bilderna varit så tydliga var jag helt plötsligt tjock.
Konstigt då jag vägt exakt samma vid mina 3 graviditeter.

Som tur är kommer vi gå på ett tillväxt UL också då min första var väldigt liten då hon kom. Jag hoppas på en lika liten igen :D

Jag känner sparkar nästan varje dag och om man trycker lite så brukar man få gensvar :)
Jag är trött. Kan sova hur mkt som helst och har därför sålt eller lånat ut alla hästar förutom en som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. En av hundarna har jag hittat en tjej som aktiverar och tränar med så att jag slipper få dåligt samvete över att jag inte riktigt orkar hela vägen.

September
25/9 - aenglah, tredje barnet

Oktober

November
18/11 - andra barnet

December
24/12 Pumpernickel - första barnet

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 093
Senast: Hedinn
·
R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 492
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 635
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈