Bukefalos 28 år!

Hotmail konto avstängt

Ces

Trådstartare
Som rubriken säger, så är det just det som har hänt :crazy:

Igår så fick alla mina kontakter spam mail från mig, så antagligen är det nåt. Bytte lösenord och scannade datorn men hittade inget. (kör dock ett annat program nu, mer grundligt) Mitt konto blev avstängt bara för ett par timmar sen, så förmodligen var det nån som försökte komma åt det med felaktiga lösenord och kontot stängdes av av säkerhetsskäl.

Saken är den att, det konto skapade jag 1999, alltså över 12 år sen (!), och jag har absolut ingen koll alls på vad för uppgifter jag hade uppgett vid den tiden, (det skulle vara anonymt mail, inte riktiga namn osv) och det är inget jag brydde mig om att uppdatera/hålla koll på under årens gång. (Mycket fel av mig, jag vet :o )

I alla fall, så fick jag skriva ett formulär över vilka mappar jag har, mina senaste kontakter jag skickade till osv, svaret till min hemliga fråga har jag inte en susning vad det är. Skickade in formuläret så gott jag kunde och det ska antagligen ses över för att kontrollera så det verkligen är jag som äger kontot. Är dock rädd att jag kommer bli "underkänd" med det lilla infon jag angav.

Är det någon annan som har råkat ut för liknande, om ni fick tillbaka kontot efter ett par dagar eller ni fick helt överge det?

All information finns på det kontot, lösenord till diverse saker, kontakter mme, så det är inget jag vill förlora. Har jag ens någon chans att få tillbaka kontot tror ni? :cry:
 
Sv: Hotmail konto avstängt

Har inte hänt mig, men jag tror ändå att du bör ha en rimlig chans att få tillbaka kontot. Även om dina svar till formulären kanske inte var helt kompletta så ser jag det som ganska orimligt att någon enskild som t ex försöker hacka kontot fyller i samma formulär och har uppgifter som kan anknytas till kontot, vilket dina borde göra om du har haft kontot så länge.

Hoppas det löser sig!
 
Sv: Hotmail konto avstängt

ok, efter en frustrerad kväll och morgon, då jag inte hade hört av feedback än från formuläret (lite impatient :angel: ), så tänkte jag skulle prova att ange mitt mobilnummer som de sedan skickar en koden till mig som jag skulle använda. (vilket jag tycker är liiiite oroväckande..) till minnes hade jag inte ens angett Sverige som mitt land, utan något land långt upp i tjotahejti, kunde inte skiva dit mitt mobilnummer när jag använde Chrome (den var fixerad vid dess landskod), men när jag bytte webbläsare till Explorer hade jag valet att välja land, skriva ner mitt nummer, fick kod och knapprade in det, och så få fick jag tillbaka mitt konto igen :banana:

Men jisses.. om någon annan hade försökt sig på att kontrollera mitt konto, och angett dess mobilnummer... känns lite otryggt om jag får säga så :crazy:

Frågan är om jag nu helt ska överge/avsluta kontot, eller se hur det blir.

Uppdatera mina uppgifter ska jag iaf göra! :p /lesson learned
 
Sv: Hotmail konto avstängt

Byt konto.
Jag fixade gmail när jag behövde en seriös/privat mail istället för skolans och jag har aldrig ångrat mig.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har arbetat inom privat verksamhet hela mitt yrkesliv och med några få undantagsfall så har det mesta handlat om att få fler...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 306
Senast: hastflicka
·
Samhälle Beställde en grej på nätet den 29:de februari och betalade direkt via mitt kort. Betalningen låg sen som skyddat belopp. Nu på morgonen...
Svar
12
· Visningar
1 674
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Jag har haft kontakt med psykiatrin i många år för mitt mående, har ADHD,Asperger,ångest,depression, grova humörsvängningar (troligtvis...
Svar
15
· Visningar
2 174
Senast: chaosgirl
·
Äldre Snart blir jag tokig! Vill starta ett nytt e-konto på Swedbank. Det strulade förra gången med men till slut lyckades jag komma runt...
Svar
6
· Visningar
751
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp