Hotmail tar ej emot vissa mail.

Kamomilla

Trådstartare
Har insett att min Hotmail sorterar bort mail, vet i dagsläget om två avsändare där det inte kommer fram till mig, från ena har det kommit fram tidigare.
De ligger inte i skräpposten och de ligger ej under blockade adresser heller.

Vad kan ha hänt?
 
Har insett att min Hotmail sorterar bort mail, vet i dagsläget om två avsändare där det inte kommer fram till mig, från ena har det kommit fram tidigare.
De ligger inte i skräpposten och de ligger ej under blockade adresser heller.

Vad kan ha hänt?
Jag har varit med om två olika saker om mejlet fattas i inkorgen. Antingen har det gått direkt till papperskorgen, eller så har det hamnat bland skräpposten. Har du kollat båda? Varför en del mejl ibland går direkt till papperskorgen har jag ingen aning om, men det händer ibland.
 
Hotmail/outlook har stramat åt filtreringen. Om du lägger till avsändarna i kontakter borde de komma fram.
Går väl även att lägga till tillåtna adresser nånstans, minns inte hur man gör men det har med filtreringen att göra.
 
Om jag lägger till avsändare med "Add to safe senders" (vet ej vad alternativet heter ordagrant på svenska) brukar det aldrig vara några problem med framtida mejl. De hamnar i inkorgen som de ska.... :)
 
Om jag lägger till avsändare med "Add to safe senders" (vet ej vad alternativet heter ordagrant på svenska) brukar det aldrig vara några problem med framtida mejl. De hamnar i inkorgen som de ska.... :)
betrodd avsändare
1599589968243.png

måste göras från dator, såvitt jag kan se går det inte att göra i mobilen.
 

Liknande trådar

L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 224
Senast: gulakatten
·
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
1 728
Senast: Blyger
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 419
Senast: Jeps
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 362
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp