A

Amanty

Någon som har en hovawart eller en hovawart-blandning? Jag har en hovavwart-blandning men han är precis som en hoffe. Berätta om era, vad ni brukar göra med dom m.m. =Jag ska lägga in bild så fort jag försått hur man ska göra
 
Sv: Hovawart?

jag har en "hoppis" på snart 8 månader.
smt,menfelfärgad så han är svart med lite brunt på tassarna och vit fläck på bröstet..ser lite kul uti största allmänhet.

jag var väldigt sjuk n jag fick hem honomså jag ligger efter med träningen,men de tränar sig liksomsjälva,på gott oont.
jag upplever dem som en utmaning då de har integritet o inte tar skit eller fumligt ledarskap/dåliga förklaringar.
min sheridan är en fin kombination av dådkraft men ändå mjukhet,kan tycka han är lite mesig ibland n han gjort illa sig o kommer o vill att man skall titta;)

jag har kört agility sedan han var jätteliten,på valpvillkor,blodspår,vanligt spår,retrieverträning ochh pyttelite lydnad.
nu ligger jag mest så dte blir inte så mkt tränat tyvärr,men dte blir kanske bättre

han är en fantastisk storebror till min minst avalp,och en underbar hund på många sätt.helt lealös,kan ramla omkull hur som helst,vilket är lite kul
 
Sv: Hovawart?

Jag och min familj har en hoffa på 1 ½ år, Xanthos heter han. Som valp var han världens gosigaste och lydigaste lilla hund, alla avgudade honom :p Efter några månader i "himlen" började han trotsa :devil: Han var fortfarande underbar, men lydnaden satt verkligen inte på plats trots lydnadskurser etc. Konstigt var att på "uppvisningen" inför ledarna vid kursens avslut fick han full pott på varje moment :angel:

Idag är han riktigt lydig, fast han ibland springer fram till tikar och vill visa upp sig. Han går inga kurser för tillfället, men vi tränar honom mycket på egen hand. Rasen är fantastisk, den är trogen, lojal, har vaktinsikt, snäll och barnkär. Den kräver otroligt mycket motion, och passar bäst för dem som bor lite utanför stan där hunden kan få springa fritt i naturen i timmar. Hoffar är mycket ståtliga och vackra att titta på tycker jag, då de har en stor karisma. Den är också otroligt spänstig, häromdan hoppade Xanthos 140 utan problem :angel:

Valp:

7047381.jpg


7047382.jpg


Idag:

7047383.jpg


7047380.jpg
 
Sv: Hovawart?

Jag har också Hovawart.
Är rasen trogen sedan 33 år faktiskt. Helt underbara hundar.....
Just nu har vi 10 valpar, 3 veckor gamla. Det är en dröm att få uppleva de små. Hur de utvecklas dag för dag.
Det är en krävande ras, men den ger så fantastiskt mycket tillbaka.:bump: :bump: :bump: Hoppawart är ett smeknamn som stämmer väl.
 
Sv: Hovawart?

Ni som har hoffar och erfarenhet, hur skulle ni beskriva deras aktivitetsbehov? På samma nivå som en schäfer..? Mer eller mindre? Är de föriga eller mer självständiga som t.ex. rottisar?

Är nyfiken för jag jobbar som pers. assistent och nu har min brukares pappa bestämt sig för att köpa en hovawart och han anser det så praktiskt eftersom jag jobbar där om dagarna med hans son och kan lite hund...! :crazy: Själv driver han egen firma. Han tycker de är fina hundar och vill ha "en riktig brukshund" så han kan gå "bruks" säger han.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 453
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 783
Senast: Rugge
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
527
Senast: swemale
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
465
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp