Bukefalos 28 år!

B

Blixten

Min häst har haft en hovböld. Hur länge tycker ni att man bör vänta innan man börjar rida?
 
Min häst har också precis haft en.

Bölden sprack en fredag och på tisdan veckan efter började jag skritta henne på lång tygel. Det gjorde jag en timme varje dag i en vecka innan jag började ställa mera krav på henne.
 
Om inte hästen är halt är det bara bra att börja rida lite försiktigt. Blodcirkulationen ökar och läkningen går fortare. Var bara noga med att skydda utgångshålet om det finns ett sådant, så att inte grus och smuts tränger in i.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst blev måttligt halt för en vecka sedan. Visade typiska symtom på hovböld. Jag har fått kliniktid på tisdag inklusive...
Svar
15
· Visningar
1 048
Hästvård Min häst har vad veterinären tror är en spricka eller en fraktur på hovbenet. Vi har röntgat två gånger, första gången 8 dagar efter att...
Svar
10
· Visningar
854
Senast: kryckan
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte ens vart jag ska börja. Har varit sjuk i diverse dom senaste 2 månaderna, bland annat 2 omgångar halsfluss. Semestern inleddes...
Svar
0
· Visningar
567
Senast: miumiu
·
Hästvård Hej!! Jag är en tjej som är på gång att köpa häst! Nu är det så, att jag hittat en (som det låter i annonsen) fantastisk D-ponny på 13...
Svar
6
· Visningar
1 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp