Orkar inte mer

Vet inte ens vart jag ska börja. Har varit sjuk i diverse dom senaste 2 månaderna, bland annat 2 omgångar halsfluss. Semestern inleddes i lördags med att hästen fick en hovböld, går nu i liten sjukhage och är leds på livet (han är 2). Sonen har varit allmänt risig med olika förkylningar i månader, och idag konstaterades att han har fått öroninflammation.

Får då sms från en bekant som vill väl men vet exakt 0% av vad som pågår i mitt liv där olika skräckscenarier angående hovbölder målas upp. Alltså vet att det är av välmening men när man sitter på akuten med ett barn som gråter av smärta är sånt inte hjälpsamt. Om jag inte svarar på sms är det för att jag inte orkar/inte har tid och det respekteras inte. Jag är så dränerad av att försöka vara andra människor till lags och få dom att känna sig duktiga och goda, jag är fucking fed up!

Vi skulle ha varit på Astrid Lindgrens värld nu om hästen inte fått hovböld, sonens pappa drog istället iväg själv då jag sa att det är lika bra eftersom han bara har 3 veckors semester och jag vill inte se honom sitta och deppa hemma över att ”vi inte gör nånting” som det lätt blir när man måste vara i stallet 3ggr/dag.

Skrev ett snäsigt svar till personen som skickade sms:et och har nu ångest över det då jag vet att hen menar väl men det blir så fel.
 

Liknande trådar

Övr. Barn I mars 2012 separerade jag från sonens pappa, allt gick smärtfritt och för att minimera risken att vi skulle bli ovänner i framtiden så...
Svar
12
· Visningar
2 767
Senast: ainasoja
·
L
Övr. Barn Skriver under annat nick då jag inte vet om någon känner igen mig här. Vet inte heller om inlägget hammnar rätt eller fel. ligger...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 593
Senast: GotAsecret
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 045
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ni som flyttat långt..
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp