Eftersom min häst är snudd på heltidspensionär har jag inget behov av broddade boots. Där det är som mest is här är tyvärr precis utanför gården och det är enda vägen ut, där hade jag inte ens velat gå med broddar
Däremot behöver han boots i hagen (går på lösdrift) när det fryser och är väldigt känslig för främst tryck över ballar och kronrand. Har ett par Easyboot Cloud samt ett par Equine Fusion All Terrain Ultra som funkar både fram och bak. Köpte ett par mindre EF AT Ultra begagnade i somras jag hoppas funkar lite bättre bak (de äldre och större kräver en del sulor för att funka ok bak). Har också ett nyinköpt begagnat par Trekking som funkar fint bak utan sulor vid promenad jag tänkt växla med bak vid behov i vinter. Just Ultra är verkligen en fantastisk modell för användning i hagen då de är så mjuka över ballarna och kronranden men ändå sitter kvar bra, rekommenderar verkligen alla som vill ha reservskor till hagen att skaffa ett par sådana!
Har lite olika sulor i, Clouds egna funka i EF också, några terapisulor samt ullsulor och mer råullvid behov. Byter boots och sulor varje dag men det funkar att bara byta fram mot bak, eftersom det är kallt så är de ju typ torra och så är han utan medan jag är i stallet.
Trivs faktiskt bättre med honom barfota just när lera fryser för som skodd var han besvärad ich man kunde inte göra så mycket om man inte ville ha helsula hela vintern vilket funkar dåligt när de främst är lerigt och han alltid hade lätt att trampa av sig skor.
Sällskapsponnyn har hittills inte behövt boots i hagen men hon är så enkel med sina Flex vid promenader så hade säkert kunnat ha dem om behov uppstod.