Hovis & uteboxar

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare ratjacks
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 824
R

ratjacks

Hej ! hur gör ni som har era hästar i uteboxar när hovis kommer på besök ? fixar han till hästarna utomhus eller i boxen eller rent av i garaget ?
MVH Gp :confused:

Sv: Hovis & uteboxar

Ja finns det inget stall att ta in hästen i så se till att hästen står på en plan yta (ingen uppgrusad uppfart t.ex.). Hästen ska stå fastbunden (eller om du håller i). Sen får du väl ha hästen vart tusan du vill, bara du underlättar arbetet för hovslagaren.

Innan vi byggde stallet hade vi bara hästarna hemma på bete över sommaren. Första året stog vi på en liten "uteplats" med plattor, jag höll i hästarna. Andra året hade vi gjutit plattan, men stallet hade inte kommit än (typ byggsats :p ) så då stog vi på plattan. Var det för varmt och mycket djur, eller regn, så stog vi i garaget med porten öppen. Hovis accepterade detta utan minsta protest! :bow:

Annars är det som Off_topic säger; en plan hård yta.

När en kompis till mig höll på att bygga nytt stall så skodde hennes hovslagare i garaget. Hovslagaren tyckte det var perfekt jättebra ljus och inte så kallt vintertid eftersom garaget var isolerat

Där jag bode förut hade vi uteboxar. Så när hovslagaren kom så stog vi i garaget och skodde och det gick jättebra!!

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 021
Senast: jemeni
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 643
Senast: Efwa
·
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst... 2
Svar
31
· Visningar
1 737
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?