Hovslagare utan utbildning

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare vovicockokanon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 8 845
Sv: Hovslagare utan utbildning

Outbildad är den som inte gått skola eller som lärling, gesällbrevet är ett bevis på utbildning eftersom man klarat av att avlägg provet godkänt.

Att gå som lärling innebär att man gör det parareellt med en hovslagare som har utbildning, alltså innehar gesällbrev. Det blir lärlingens mentor, och även en sådan man senare kan vända sig till om man behöver råd även när man fått sitt gesällbrev.

Håller absolut med - precis sådan ärmin uppfattning också.
Vad jag blev lite förvånad över var att det på flera andra ställen i tråden framhölls att någon "bara" varit lärling och gjort gesällprov och alltså inte var utbildad.

Har man avlagt provet och blivit godkänd samt erhållit gesällbrev får man anses som utbildad med nödvändiga kunskaper. MEN sen finns det mer, SHF anordnar även sk fortbildningsblock som kan utöka hovslagarens kunskaper ytterligare, och här skiljer sig agnarna från vetet ganska snart.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
753
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 969
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 389
Senast: Edla
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka