Bukefalos 28 år!

Hovslagare

G

Getaway_hon

Jag har haft samma hovslagare till min häst i tre år, och innan det känner jag honom genom att han skodde medryttarhäst och delfoderhäst. Jag litar på honom till 100% och skulle inte byta bort honom för allt i världen :bow:

Men nu åker pållan på bete på lördag, och även om jag ringde hovis förra veckan då hon måste skos innan betet (hon är rätt lång i tårna nu eftersom jag drog ut lite på det så att jag skulle kunna sko henne precis innan betet) så är det inte säkert att han hinner komma ut innan dess då han har väldigt mycket att göra och inte heller bor i Sthlm.
Nu är jag osäker på om jag kanske ska ta ut en annan hovslagare..?

Hur "villiga" är ni till att byta hovslagare? Har ni alltid samma?

Nu är det ingen avancerad skoning det gäller, bara verkning och nya skor runt om. Men ändå, tycker man har hört sådana skräckhistorier om felskoningar där hästar har blivit skadade för att dem belastat snett osv. :crazy:

Skulle ni ha tagit ut en ny och okänd (för er, dock använd av andra i närheten) hovslagare?
 
Sv: Hovslagare

Det har hänt att man tagit ut en annan hovslagare då min inte kunnat. Jag har två stycken "reserv-hovlsagare" som jag känner, så jag vet att dom är bra på att sko.
 
Sv: Hovslagare

Din hovslagare kanske kan rekommendera någon?
 
Sv: Hovslagare

har tills nyligen haft en hovis jag varit nöjd med tills hon blev sjuk och tog in en annan i sitt ställe den sist nämde tycker jag inte varit 100 de 2 gånger denne vart hos mig så sist provade jag en ny ut examinerad hovis som bla tyckte att sömmarna var för lågt satta i hov väggen och sp vidare skall ge denna nye en chanc
 
Sv: Hovslagare

Jag har bytt ett antal gånger genom åren.
Mest för att hovslagarna har flyttat eller börjat slarva med att hålla tider (en kom fem veckor för sent) :mad:

Nu har jag en som jag tycker är bra.
Men skulle det krisa så tar jag hem en annan hovis som får sko en gång och sedan återgår jag till min vanliga hovslagare.
 
Sv: Hovslagare

ishbel skrev:
Din hovslagare kanske kan rekommendera någon?

Jag säger samma, hör om din hovslagare kan rekommendera någon åt dig. Jag har haft ett par reserver när min hovis varit sjuk eller bortrest.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
13 153
Senast: Marvin
·
Hästvård Jag bryter ihop över mitt fullblods hovar snart. Har haft henne i drygt två år och har haft hovtrassel större delen av tiden. I nästan...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 903
Senast: axel
·
Hästvård Först och främst, jag vet att jag som hästägare borde läsa på mer och bli mer insatt i hovslageri, och tro mig; Jag läser på allt jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 893
Senast: mily
·
Hästvård Hej! Hur 17 hittar man en vettig hovslagare?? Som gör sitt jobb?? Där jag inte måste stå brevid och tala om hur hen ska göra...
2
Svar
39
· Visningar
6 248
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp