Hovstärkaren "Tuff- Stuff" ?

Leoni

Trådstartare
Hovstärkaren \"Tuff- Stuff\" ?

Funkar den verkligen? Blir hovarna starkare?
Och vad är det i den egentligen?

/L
 
Re: Hovstärkaren \"Tuff- Stuff\" ?

Hej!

Produkten finns tyvärr inte ute i affärerna pga att den är inne hos Kemikalieinspektionen för granskning.
Jag har aldrig provat TuffStuff men hörde mig för hos en hovslagare som tyckte att jag kunde testa den på min häst som har haft väldigt dåliga hovar denna sommaren.
TuffStuff skall enbart användas på hovens nedre del så om hoven är sprucken/flisig där så kan medlet säkert hkälpa till att göra så att det inte försämras ytterligare men det kan inte läka hoven på något vis.

Mvh
Madeleine
 
Re: Hovstärkaren \"Tuff- Stuff\" ?

På hästskötarutbildningen jag gick på användes Tuff-Stuff på alla travare. de gick med aluminiumskor och hade ofta tappskor´, så deras hovar såg ju ut därefter, men jag tyckte att det verkade hjälpa! Har använt det en periord på en träningshäst som kom till mej med katastrofala hovar och de blev fina även längst ner! (iövrigt blev de ju åxå fina av bättre skoning, bra fodring osv). Har däremot sett väldigt få hovslagare använda det.

/Malin
 

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 733
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
470
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 235
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Egentligen är livet bra. Men det har varit många tuffa år, och jag är helt slut. Mår verkligen inte bra. Jag försöker rensa upp bland...
Svar
14
· Visningar
1 440
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Trött
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp